27 במאי, 2015

מה שקורה במוזיאון

תערוכות אמנות הציתו לנו את הקופסא ועשו לנו שבת תרבותית ולא שגרתית. לא סתם אומרים שנורא מעניין עכשיו במוזיאון תל אביב

אחרי שדאגנו לאפסן את הילדים בתערוכה משלהם (זוכרים מכאן?), הנה 3 תערוכות מסקרנות שתפסנו במוזיאון תל אביב, וכדאי גם לכם. ילדים, קחו את הזמן, אבא ואמא בוהים פה רגע:

#1 התחלנו בתערוכת היחיד של אורי קצנשטיין, פסל עטור פרסים, איש מוזיקה וקולנוע, פרפורמר, בונה כלי נגינה ובקיצור רנסאנס מן. כל פסל או עבודת וידאו-ארט שלו מאתגרים את החשיבה שלנו וגורמים לרצות איזה קצנשטיין משלנו בסלון. בתערוכה שנקראית "BACKYARD" תוכלו לראות עשרות עבודות שלו, מאורגנות כמו בחצר אחורית מלאה בניסיונות ועבודות מקור מוקדמות. שווה להתעכב על כל פרט. מועקה ובלהה לצד צחוק ושעשוע.

#2 משם המשכנו ל"רסיסים", תערוכת הצילומים והווידאו של אורי גרשט (שנסגרת ממש בסוף החודש, מהרו), שהצליח לאתגר את מגבלות הצילום ומציע תפיסה אופטית חדשה: בדיוק על הגבול שבין אסתטיקה והרס, וכמו בעולם מכושף של עליזה בארץ המראות, תזכו לראות תמונות מרהיבות של זרי-פרחים מנותצים לרסיסים, שתפס בעזרת טכנולוגיית צילום אולטרה-מהירה. לצד הצילומים מוצגות עבודות ווידאו של מראות מתפוצצות סביב הפרחים, דווקא בהילוך איטי, שמשתקפות זו בזו כמו בקלידוסקופ אינסופי. בקיצור – בואו להתהפנט.

#3 ובקומת הקפיטריה באגף החדש (לייק על המיקום) תפסנו מול העבודה של מיכל רובנר את "TURN ON", תערוכה מורכבת, סוריאליסטית ולא קלה לעיכול ובה 22 עבודות וידאו עכשוויות של 17 יוצרים, ובעיקר יוצרות. הראשונה שבהן, זו שמקדמת את פני הבאים, היא וידאו ארט גדול מימדים של מרינה אברמוביץ, כשהיא רכובה על סוס, עם דגל ושיער מתנפנפים ברוח, על רקע ההמנון היגוסלבי. אפשר לצפות בזה שעה, לפני או אחרי התערוכה כולה, לחייך או לבכות, ולהתאהב בה מחדש. אל תפספסו בפנים את עבודת הפקמן או 9 המסכים "הוורהולים" של איליין סטורטיוונט.

3 תערוכות במוזיאון תל אביב לאמנות – 25-50 ש"ח כניסה (הנחות לזכאים)
שד’ שאול המלך 27, תל אביב, טל: 03.6077020

*בתמונה למעלה, משמאל בכיוון השעון: מרינה אברמוביץ, The Hero; אורי גרשט, "השתקפויות, מראות מציאות"; איליין סטורטיוונט, "טנגו גמיש"; אורי קצנשטיין, פרט מעבודה.

 

 

משחק בחצר האחורית. מתוך התערוכה Back Yard של אורי קצנשטיין

משחק בחצר האחורית. מתוך התערוכה Back Yard של אורי קצנשטיין

 

דינמיט של כשרון. מתוך "רסיסים" של אורי גרשט

דינמיט של כשרון. מתוך "רסיסים" של אורי גרשט ("השתקפויות", מראות שווא)

 

על הגבול שבין יופי להרס. מתוך "רסיסים" של אורי גרשט

על הגבול שבין יופי להרס. מתוך "רסיסים" של אורי גרשט ("ציפור נופלת", סטילס מסרט)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה