04 באוגוסט, 2011

9 המלצות סודיות לבילוי בפריז

פרויקט הטיפים הסודיים שלנו לחו"ל ממשיך להעמיק. והפעם - 9 המלצות מושחתות מעיר השיק והבון-טון: פריז, מון אמור

#1
שם המקום:
La Rotisserie du Beaujolais (לה רוטיסרי דה בוז'ולה)
המהות: הרוטיסרי שהצרפתים לא התכוונו שנגלה.
דבר המבקרת – יעל מיירשטיין: "סיבוב בחנות המזכרות בלובר הוביל אותנו לקנות את ספר המסעדות הטובות ביותר בעיר, אלו שהצרפתים לא רוצים שתדעו עליהן. אחרת איך תסבירו שהספר כתוב כולו בצרפתית, ללא תמונות, מחולק לפי רחובות ורובעים (לא על פי סגנון מטבח) ובקיצור – כזה שאינו מקל על התייר העילג. בדיוק בגלל זה, הרגשנו חובה לדלות לפחות מסעדה אחת מתוכו (והיחידה שהצלחנו להגות את שמה): "לה רוטיסרי דה בוז'ולה" הממוקמת ברובע הלטיני, משקיפה על נהר הסיין ומתמחה כמובן בסגנון רוטיסרי אך מצטיינת בכל מנה שלא תבחרו. טעמנו צלחת פטריות מופלאה, שיפוד פירות ים בחמאה, ומנת פירה נימוחה ומלטפת לצד הספצייליטה – עוף צלוי בגריל טעים ופריך (בתמונה). לקינוח צללנו בתוך סופלה שוקולד ברוטב מנטה וסורבה וואסאבי, ולא האמנו שהחיים יכולים להיות גם כאלה. למארחת החמוצה ששאלה איך ידענו להגיע בדיוק ביום ובשעה הנכונה – שלפנו את הספר, שאף קיבל מיד חתימה מהשף".

La Rotisserie du Beaujolais
19, quai de la Tournelle
Paris 75005
Tel: +33-1-43-54-17-47

Mon – Sun: 12:00 pm – 14:15 pm
19:00 pm – 22:30 pm


האסכולה הישנה. La Rotisserie du Beaujolais

 

שיפוד פירות ים בחמאה. La Rotisserie du Beaujolais

 

אפריטיף פטריות. La Rotisserie du Beaujolais

 

סופלה מנטה וסורבה וואסאבי. La Rotisserie du Beaujolais

 

 

 

#2
שם המקום: Maille
המהות: חנות החרדל הוותיקה בעיר.
דבר המבקר – אורי בנדורי: "חרדל הוא פריט אוכל חשוב ולעיתים חיוני. יש מאכלים שפשוט אינם אכילים בלעדיו ודי אם נזכיר את הנקניקייה ואת ה- Roast Beef . וכמו בכל עניין הקשור באוכל בימינו גם כאן יש טובים יותר וטובים פחות. אמנם ניתן למצוא בארצנו מינים רבים ומשובחים של חרדל, אך אם הזדמנתם לפריז, יש לנו עצה קטנה בשבילכם.
הצרפתים מתייחסים ברצינות רבה לכל דבר הנכנס לפיהם, והחרדל אינו שונה. בפינה הדרומית מזרחית של ככר המדלן (או בשפה פחות צבאית – זה מימין כעומדים מול הכנסייה), נמצאת חנות קטנה המתמחה רק (כמעט) בחרדל. בניגוד למקדשי המזון של פושון והדיארד הנמצאים בפינות אחרות של אותה כיכר, כאן יש פוקוס מוחלט, והבלבול הוא רק מכמות הסוגים השונים. קוראים לחברה Maille  והם מתמחים ביצור חרדל דיז'ון כבר מ-1747, שזה קצת אחרי לואי ה-14. הם שייכים היום לקונצרן ענקי אך מתגאים בשורשיהם ההיסטוריים, כולל היותם הספק הבלעדי של חרדל למלך צרפת.  יש בחנות המון וריאציות של חרדל עם תוספים שונים בצנצנות מקסימות, אך השיא הוא ברזי מזיגה המצויים ליד הקופה שנראים בדיוק כמו ברזי בירה בפאב. המוכרת האדיבה תשמח למזוג לך חרדל לכלי קרמיקה יפה ולאטום אותו כראוי. בחרנו את הגרסה החריפה יותר וכשהיא הגיעה לנקניקייה בבית, מצאנו טעם מופלא שגם צובט טוב טוב את הנחיריים. לסיכום – תענוג אמיתי, שמשאיר אתכם עם צנצנת יפה לשימוש חוזר, וגם לא יקר מדי".

 

Maille
6 Place de la Madeleine
Paris


אוהבים נקניקיות? חנות החרדלים Maille

 

בוחרים חרדלים. Maille


 

 

#3
שם המקום: Jacques Genin Chocolat
המהות: מותג שוקולד למביני עניין.
דבר המבקרת – ענתי בנדורי: "החברה הצרפתייה, האריסטוקרטית והאנינה שלנו, בחרה מכל הפטיפוריות בעיר – לקנות לנו מתנה דווקא ב-"ז'אק ג'נין שוקולה". לפגישתנו במרכז העיר – הגיעה עם מארז כסוף, שהכיל שקית קוביות שוקולד מהממות וטעימות ביותר (בתמונה), פלוס צרור פרוסות ג'ינג'ר עם ציפוי דק דק ועדין ביותר של שוקולד מריר, בעל פריכוּת של עלה זהב. בתור חובבת קליפות תפוזים מצופות שוקולד אדוקה – הג'ינג'ר השובב הזה פתח עולם של אפשרויות ברמה חדשה לגמרי".

Jacques Genin
133, rue de Turenne (3rd)
Tél: 01 45 77 29 01

 

חובבי ג'ינג'ר - זה בשבילכם. שוקולד Jacques Genin

 

 

#4
שם המקום: Le Clos Bourguignon (לה קלו ברוגיניון)
המהות: הברסרי הכי צפוף בעיר.
דבר המבקרת – יעל בן יהודה: "ממש מתחת למלון שלנו, בסמטה קטנה ליד גלרי לה פאייט, שמנו לב כי ערב ערב מתקבצים עשרות פריזאיים בברסרי הקטנה והרועשת, Le Clos Bourguignon הממוקמת באמצע הרחוב. החלטנו לבדוק את העניין: נכנסנו למקום ההומה, המלצרית היחידה (!) – אשה מסבירת פנים כבת 50 פלוס, המכרכרת בעיקר סביב הלקוחות הוותיקים, ביקשה שנחכה בבר עד שיתפנה שולחן. עמדנו בין עשרות הממתינים, הזמנו אפריטיפים, קיבלנו חיוכים מקומיים, פיתחנו שיחות בצרפתית שבורה, ואחרי עשרים דקות בערך התיישבנו לגלות מה כולם מוצאים במקום הזה. ההתמחות של השף הוותיק היא מנת הביף בורגיניון ברוטב פלפלת, שהוגשה ערב אחד עם תפוחי אדמה חתוכים לקוביות ובערב למחרת (אי אפשר שלא לחזור לשם) עם צ'יפסים רחבים. שתינו יין, קיבלנו מנת בגט טרי עם חמאה טעימה בצד, לקינוח זללנו תותים עם קצפת אלוהית, והרגשנו שהעיר מחייכת אלינו".

le clos bourguignon

39rue Caumartin Paris 8°
Téléphone: 01 47 42 56 60


רגע לפני שכל העיר מסתערת. Le Clos Bourguignon


 

 

#5
שם המקום: Le Bon Marche (לה בון מרשה)
המהות: בית הכלבו הכי מצטיין בעיר.
דבר המבקרת – רוני גילרמן: "אמנם זה לא טיפ סודי אבל לייתר ביטחון – עבור אלה שאולי לא ביקרו שם. מדובר בחנות כלבו שלא דומה לחנויות שאתם מכירים (מי אמר גלרי לאפייט?). המיקום מצטיין, בלב רחובות הקניות בגדה השמאלית, מדרום לשדרת סנט ג'רמיין. זו חנות ענקית עם כמה קומות עמוסה בסחורה משובחת במיוחד. הקונספט דומה ל- Barney's New York, אבל בביצוע צרפתי מעודן. מיטב המעצבים, כולל הכי נחשבים, מסודרים בנוחות אחד ליד השני. המחירים מזעזעים, אבל יש מציאוֹת. זה ממש כלבו, ולכן יש גם מחלקת כלי בית מדהימה, כלי כתיבה, כיסויים ל- iPhone,  ואפילו חנות מזוודות מצוינת. כמו שניתן לראות בתמונה – יש תצפית מצוינת על מה קורה בחנות מכל קומה – כך שאפשר לצעוק אחד לשני, או סתם לסמס".

 

le bon marche
24 Rue de Sèvres
75007 Paris, France
Tel: 01 44 39 80 00
Open: Mon-Sat 9am-6pm
Subway: Sèvres – Babylone


נפגשים בקומת הכניסה. Le Bon Marche

 

 

 

#6
שם המקום: Un Jour Un Sac
המהות: תיקים מודולריים.
דבר המבקרת – ענתי בנדורי: "המותג "כל יום תיק אחד" בתרגום חופשי, מאפשר לכם לבנות ולבחור כיצד יראה התיק כולו מאל"ף ועד ת"יו: החומר/ הפורמט / הידיות / הצבעים/ סוגי העור / הבד / הפלסטיק / הכיסים הפנימיים / הריצ'רץ וכל השילובים – אפשריים. מבלבל? כן, מאוד. אבל גם נורא נעים: כך תמצאו את עצמכם מבלים שעה בהתאמות והתלבטויות, ובסוף חוזרים לראשון שבחרתם. אפשר להסתפק בקניית עוד זוג ידיות להחלפה, אשר מתחברות בנוחות בעזרת תופסן. למרות שהאתר מציע ורסיה אנגלית – הכל בצרפתית, וקשה להבין אם שולחים לישראל או לא, אבל האמת? זה לא חשוב כי אתם נוסעים לפריז (!). קיימות 5 חנויות בפריז (כתובת הסניף הראשי מפורטת למטה), והתיק שהרכבתי לבסוף – מצורף בתמונה הבאה".

BOUTIQUE UN JOUR UN SAC
27, boulevard Raspail
Paris 75007


הרכבתי לבד. Un Jour Un Sac

 

חנות האפשרויות הבלתי מוגבלות. Un Jour Un Sac

 

מפילים עליכם תיק. מתוך אתר Un Jour Un Sac

 

 

 

 

#7
שם המקום: Pataugas
המהות: נעליים נוחות לשיטוטים מהמארה ועד לה דה פאנס.
דבר המבקר – אורי בנדורי: "פעם היה פה מותג צרפתי בשם פאלאדיום של מין נעלי עבודה שהם גם נעלי ספורט. רק הזקנים ביננו זוכרים שהמחבלים הפלסטינים נעלו אותם בתקופת המרדפים בבקעת הירדן, כך שמציאת טביעת הנעל המאוד ייחודית שלהם לא הייתה מאורע משמח. מאז הם נמוגו בארץ ולשמחתנו גילינו את המתחרה שלהם מבית Pataugas (מבטאים "פאטוגז"): נעליים שהן בין סניקרס לנעלי עבודה, מבד או עור, נראות כאילו נוצרו בשנות ה-50, נעימות לעין ונוחות מאוד לנעילה. האיכות מעולה והמחירים סבירים בהחלט. השם אגב נולד כי הגומי ממנו עשויות הסולויות הותך בעזרת גז. לפני שנה בערך, שיתף המותג פעולה עם גוטייה, שעיצב להם כמה זוגות – ואחד מהם תוכלו לראות בתמונה – עם הפסים השחורים".

Pataugas
53 Rue Du Four
Paris
Tel: +33 1 42 22 63 84


 

לשיטוטים ארוכים בלובר. Pataugas

 

 

 

 

#8
שם המקום: ASAP – as sustainable as possible
המהות: מותג איטלקי עם אג'נדה ברת קיימא.
דבר המבקרת – ענתי בנדורי: "מותג האופנה האיטלקי ASAP המאמין בתרבות ברת קיימא, מחזיק שתי חנויות בלבד – האחת במילנו והשניה בפריז (רו דה באק). המותג מחוייב לעבודת אמנות ידנית מסורתית, וכל הצבעים המשמשים אותם מקורם בירקות, פירות וחומרים טבעיים בלבד, ללא כימיקלים. המותג המיוחד הזה, אינו מוּכר מאוד (עדיין) ולכן מתאים ביותר כיעד לקניית מתנות מקוריות, ובמיוחד לחברים עם מודעות ירוקה גבוהה (אפילו האריזות אינן רגילות ועשויות חומר דמוי עור). אנחנו רכשנו שם לא מעט סריגי קשמיר, 100% natural, ונהננו לשוטט ברחוב החמוד וכל החנויות הקטנות הפזורות ליד".

 

ASAP
99, Rue du Bac
75007 Paris
t +33 01 42222890
paris@asaplab.it


צבעים טבעיים. ASAP

 

קשמירים נעימים. ASAP

 

לאנשים ירוקים. ASAP

 

אריזות עור. ASAP

 

 

 

#9
שם המקום: Aigle
המהות: אופנה למיטיבי לכת וחיים.
דבר המבקר – אורי בנדורי: " סנט ג'רמיין (Boulevard Saint Germain) היא אחת השדרות המוצלחות בפריס, אם לא בעולם. שילוב של שדרה יפה ומלאת אטרקציות, מבתי קפה מפורסמים, חנויות טובות, מסעדות נחמדות ועוד. אנו חוזרים להתגורר באזור ברוב הנסיעות שלנו, ולכן יוצא לנו להגיע כמעט תמיד לחנות של Aigle בשדרה. Aigle (מבטאים את ה-g, במפתיע) מוכרת בגדים לטיפוסים אקטיביים, לאנשים שמטיילים, מפליגים ונמצאים בחוץ. זה אומר בעיקר המון סוגים של מעילים ספורטיביים, אך בגלל שזה מותג צרפתי – הכול יפה, צבעוני ומגרה לקניה (גם לבטטות שביננו). נרכשו בעבר מעילים, תיק מצוין וסניקרס מדליקות. לא יקר יחסית לאיכות".

 

AIGLE
139 Boulevard Saint Germain
75006 PARIS
Tel: 01.46.33.26.23

 

ספורט-אלגנט. Aigle


 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה