04 בינואר, 2016

תפור עליו

אמנון ליפקין יוצר רישומים מרשימים על קנבס בעזרת חוט ומכונת תפירה. לך תעשה ביטוח לידיים שלך, יא מוכשר

תמיד קינאנו באלה שיכולים לקחת עפרון ודף, ותוך כדי ישיבת מערכת משעממת (לא אצלנו, כן?) לשרבט ככה בכיף שלהם יצירה שצריכה להיות ממוסגרת במוֹמה. בקיצור, בעוד אנחנו בקושי מסוגלים לצייר לב ב-PAINT בלי לרעוד, תארו לכם מה הרגשנו כשנחתנו מול אמנון ליפקין, שמאייר לא פחות ולא יותר – בעזרת חוטי רקמה ומכונת תפירה. צריך לראות כדי להאמין.
 
אמנון, שהגיע בכלל מתחום מתמטיקה ומחשבים (אה-הה! ידענו שאנחנו לא בכיוון!), הסתובב בעולם, שהה בגוואטמלה ואחר כך בהודו, יצר עבור בעלי עסקים יצירות מחוטי ברזל, פתח חנות בתל אביב לתיקון כל דבר (מבגדים ועד כיסויי ספרים), עבר קורס תפירה בלשכת העבודה בחולון, ובקיצור – עשה סיבוב שלם כדי להבין מה הוא באמת אוהב לעשות. את היצירות הראשונות שלו – אובייקטים יומיומיים רכים ומבריקים (כמו עפרון ומחדד ענקיים, טוסטר, אניה ועוד) שהוא יוצר מבדים, חוטי תפירה והרבה הומור, החל להציג בדוכן בנחלת בנימין לפני שנים, וקרא לו על שם החומרים והרוח ששרתה על מקור ההשראה, "פשוט". מאז ובשנתיים האחרונות, עבודותיו החדשות והיפהפיות – הן הדבר האחרון שאפשר לכנות כך. בחוטים שחורים שמשמשים לו צבע – אמנון מאייר על בדי קנבס נופים אורבניים (לרוב מתל אביב) ברישום חופשי מהראש. בתוך חישוקי רקמה או מסגרות גדולות תוכלו למצוא אצלנו בניינים יפים, חלונות ועציצים, גני משחקים, שכונות שלמות (הי, הנה הדירה הראשונה שלנו!), פנסי רחוב, רוחצים בים, סירה נטושה על הגלים, או רחוב ארוך ומושקע עד עמוד החשמל האחרון, והכל באמת פשוט מקסים.

אם תבקשו יפה, יש עדיין סיכוי לתפוס אחת מיצירותיו הרכות התלת-מימדיות מפעם (כמו סט באולינג גדול, סקסופון, מטוס, או נורה חשופה כולל כבל חשמל מבד), ולנסות להבין איך לעזאזל הוא עושה את כל זה. לא פשוט.
 
רישומים בתפר של אמנון ליפקין – חישוקי רקמה 13 ס"מ – 100 ש"ח-200 ש"ח; חישוקים גדולים – 200 ש"ח-500 ש"ח; עבודות ממוסגרות – החל מ-500 ש"ח.
להשיג בדוכן PASHUT, נחלת בנימין 3, תל אביב, ימי שלישי ושישי, 10:00-17:00; או בסטודיו במתחם נגה, יפו, בתיאום מראש, טל': 054.4484304 (אמנון)

 

תלוי על חוט. רישומים בתפר של אמנון ליפקין

תלוי על חוט. רישומים בתפר של אמנון ליפקין

 

תתפור לי כבשה! יצירות רכות של PASHUT

תתפור לי כבשה! יצירות רכות של PASHUT

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה