28 בספטמבר, 2017

תנו למילים לעשות בכם

הפרויקט המרגש "שורות של מעלה" שהתפרסם במוסף "כלכליסט" בערב ראש השנה, מרכז 100 שורות אהובות מתוך 100 שירים שבחרו 100 אנשים מעניינים ומפתיעים. בואו לראות מי מתחבר ליהודה עמיחי, ומי יותר לרדיוהד

יש סיכוי קטן שהדבר המקסים הבא כבר הגיע אליכם בפיד, אנחנו לא אומרים. אבל למקרה שרפרפתם על זה עם עין אחת עצומה בשתיים בלילה – הרשו לנו לעשות את אחד הSHAREים המוצדקים:
 
מוסף כלכליסט הרים לכבוד החגים והימים שבהם יש לכם הכי הרבה זמן פנוי להתעמק קצת – חתיכת פרויקט משגע ומפעים בשם "שורות של מעלה", במסגרתו התבקשו 100 אנשים לבחור ולנמק מה היא שורת השיר האהובה או המשמעותית ביותר עבורם. כך אורנה בנאי למשל בוחרת ציטוט שכתב אחיה אביתר. אהוד ברק פוסע אחרי המילים של אהוד מנור (כמו כולנו). ליליאן ברטו בוחרת במיטב של שימבורסקה. אלון עדר מתחבר לאריק איינשטיין הגדול. ערן צור נזכר איך פגש את הכח של יונה וולך לראשונה. ועוד ועוד בוחרים מפתיעים ומרתקים על אמת (מראובן ריבלין ועד דנה אינטרנשיונל, דרך רבקה מיכאלי, עבור באגם בוחבוט); ועוד ועוד בחירות שאי אפשר להפסיק לקרוא – מספר תהילים ועד לאונרד כהן, כולל תחנות חובה אצל יהודה עמיחי, זאב נחמה, קורט קוביין, עדי קיסר, טום יורק, ביאליק, מוריסי, מאיר אריאל, ג'ורג' האריסון או חנוך לוין. ועוד פינוק קטן שהוצמד למהדורה הדיגיטלית – כפתור האזנה לשורות שגם בורכו בלחן וביצוע. עונג.

וכפי שכותבת אדוה קיזלשטיין, מי שעומדת מאחורי הפרויקט הנהדר הזה, בפתח דבר – "וכשעוברים כך בין השורות שבגיליון, שורה אחרי שורה, התחושה היא שהן מחזירות את האמונה בבני האדם, בזכות היכולת של משוררים לכתוב משפט מדויק כל כך עד שהוא מתנחל בלבבות של זרים ומאיר אותם, ברגעים טובים או ברגעים קשים. זו אמנות בגדולתה ואנושיות בשיאה. עגלה מלאה.". כל מילה שלה.

אם טרם הספקתם, קחו את היומיים הכי שקטים בשנה כדי לצלול אל תוך זה. וכמובן, אל תשכחו לאתר את השורה שלכם.


פרויקט "שורות של מעלה", מוסף חג "כלכליסט"- לקריאה לחצו כאן

 

בואו לראות מי בחר את נואל גאלגר. מתוך פרויקט "שורת של מעלה", כלכליסט

בואו לראות מי בחר את בון ג'ובי ומי את בוב דילן. מתוך הפרויקט

 

 

 

נעם גל, אחת הבחירות. מתוך פרויקט "שורת של מעלה", כלכליסט

נעם גל, אחת הבחירות. מתוך "שורת של מעלה", כלכליסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה