15 בנובמבר, 2012

תמיד שמח במטבח

במקום להתגרות בבית מול הזלילות של חיים ורושפלד, התיישבנו לארוחת טעימות ב"קוצ'ינה תמר". קחי מאיתנו מאה סינרים, ליידי

חמישי אחרי העבודה. אווירה של "בואו נעשה משהו, כי לא חייבים לקום מחר מוקדם". הכי התחשק לנו מקום בלי ליהיא גרינריות ותורים רותחים, בלי להזיע מול המארחת ובלי לבדוק אם אנחנו שיק או שוק. שלושה וואטסאפים וסמס אחד (לחברה עם הטלפון הוינטג'י) הובילו למסעדה שתמיד כיף לנו לחזור אליה, ומשדרת מסר על-זמני שאינו תחום בשום טרנד חולף – קוצ'ינה תמר.

הפינתית הקולינרית של שף תמר כהן צדק, בקצה תל אביב, נפתחה לפני ארבע שנים ומרגישה בכל ביקור כמו אי של שפיות, נחיתה רכה על מצע שאף פעם לא נגמר לנו ממנו – המטבח האיטלקי. והכי כיף? להזמין פשוט את כל הראשונות והאחרונות (הפרימי והדולצ'י) שיש לשפית להציע, ולתת לטעמים המתחלפים להעיף לכם את הבלוטות. הנה מנות הדגל שלנו מארוחת הטעימות של שבוע שעבר, רשימה חלקית:

1. רביולי טרטופו במילוי ריקוטה, פרמג'אנו וכמהין, ברוטב חמאת כמהין / 52 ש"ח / טעים בטירופו!

2. טורטליני סהרונים במילוי ארטישוק ופרמג'אנו עם שום, פטרוזיליה ושמן זית / 52 ש"ח / עדין ומתיישב מעולה בבטן.

3. טליאטלה בנדיירה מעודנת בסלק, מוקפצת עם פטריות, אספרגוס, תרד ונגיעת שמנת בלווי גבינת ריקוטה / 72 ש"ח / טעים ממש עשוי בהקפדה.

4. בודינו פרמג'אנו, שזה סופלה המוגש עם פטריות שמפיניון ובצלי שאלוט מאודים בחמאת כמהין / 54 ש"ח / מדובר בגבעה מושלמת ועשירה (מאד!) בטעמי גבינה. שווה לחלוק.

5. סלט עלים ירוקים בלווי מקלוני ירקות שורש ופרי / 44 ש"ח / קלאסי ומרענן.

6. אגסים ביין עם גלידת תבלינים מעולה / 32 ש"ח / בדגש על הגלידה.

7. "אי צף" – איי מרנג רכים צפים בקרם שמנת ואמרטו / 34 ש"ח / י-א-מ-י. קינוח שמתגלה בהדרגה. בהתחלה, קצת לא ברור, אבל מהר מאד כולם חופרים בשמחה.

לסיכום, ובזמן הפרסומות ב"מאסטר שף", כשהלשון שלכם מתחננת לטעום מנות בטכניקות בישול מדויקות באמת (טוסט שרוף בצדדים לא נחשב טכניקה), תרימו טלפון לתמר ותבינו על מה גדלים ילדים באיטליה. רושפלד, נשארו עוד סינרים?

Cucina Tamar
הצפירה 10, תל אביב, טל': 03-6390407

 

גוש של אהבה. בנדינו פרמג'נו של קוצ'ינה תמר (צילום: שי בן אפרים)



נשאב בשניות. טורטליני ארטישוק (צילום: שי בן אפרים)



 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה