17 בפברואר, 2011

תלמדו משהו

אתר ההרצאות TED הוא תחנה חובה לכל מי שמחשיב את עצמו אוטודידקט. כמעט אנחנו

מכל שמות התואר, תמיד רצינו שיגידו עלינו שאנחנו אוטודידקטים. הכי כיף להיות אוטודידקטי (מיד אחרי אוטו ביאנקי, כמובן). ככה אפשר לבחור לבד מה מעניין ולהישאב בלי כל הבולשיט שמסביב, ועוד להיחשב כבעלי משמעת עצמית, שזה בכלל אתגר בלתי מושג עבורנו. לכן שמחנו כל כך כשהמליצו לנו, די מזמן, על האתר המדהים TED ובו הרצאות קצרות ומאלפות במגוון תחומים (מטכנולוגיה דרך חינוך ועד אמנות) תחת המוטו "Ideas Worth Spreading".

ואחרי שימוש מאסיבי אנחנו יכולים להעיד מיד ראשונה – שהאתר רווי בתכנים מעניינים ומגוונים. נכון, תמצאו שם גם כרישים על גבול הסלב, כמו ביל קלינטון, סטיב ג'ובס ביל גייטס או ג'יימי אוליבר. אבל יש גם איש חביב שמרצה על ה'man box' – קופסא רעיונית שכולאת את הגברים במנעד מצומצם של רגשות ואפשרויות פעולה; יש הרצאה מרתקת בשם Stroke of Insight בה חוקרת מוח שעברה בצירוף מקרים אירוני וטראומטי שבץ מוחי מספרת בדיוק את שחוותה ולאילו תובנות חדשות הגיעה. יש הדגמות מצחיקות ומגניבות של גאדג'טי העתיד, כמו SixthSense – מצלמה ומקרן ניידים המתקשרים עם קצות אצבעותיכם ומשדרים על כל משטח שהוא (כולל כף היד) מידע על כל מוצר או אדם שתשימו לפניכם; או קוביות משחק דיגטליות חכמות בשם Siftables שלא משנה איך מסדרים או עורמים אותן – הן מגיבות מיידית זו לזו, מנגנות יחד מוזיקה או מלמדות חשבון; ועוד המון הרצאות מעוררות השראה ומרחיבות מוח שכל אחד יכול לבחור ולקחת מהן את מה שמעניין אותו (אפשר גם לבחור אותן לפי הדירוג שזכו לו ולפי שאר קריטריונים כמו 'מלהיב', 'מצחיק', 'משכנע' וכו').

כשהתחלנו להתעניין ב-TED, באופן אוטודידקטי כמובן, גילינו שהיא למעשה ועידה אקדמית שנתית (החל מ-1984) שמקורה בארה"ב (אך מדי פעם היא מבקרת במקומות שונים בעולם, כולל פעם אחת בתל אביב) שמאורגנת על ידי מוסד ללא מטרות רווח. משמע – הרווח כולו שלכם.  

אתר הרצאות חינמיות בינלאומי – www.ted.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה