22 בספטמבר, 2011

תארזו לנו בבקשה

מפורשה ועד זוג גרביים: לכבוד ראש השנה, ביקשנו מחברי מרמלדה לבחור שתי מתנות לחג - אחת ארצית, שפויה ואפשרית והשניה שמיימית, חלומית ומוגזמת. לבסוף התקבלה רשימת מתנות ותקוות מגוונת ומעוררת השראה. וכן, בואו נודה באמת, יש ציפייה לקבל משהו מכל זה

>>>>>>> הבחירות של ענתי בנדורי
המתנה החלומית: עבודה של יושיטומו נארה – 12,000 דולר

לבהות ולחלום. עבודה של יושיטומו נארה


ענתי: "מבלבל מאד לחשוב על ה-מתנה ה-חלומית. בכל זאת נזכרתי בערגה ברישום קטן מכמיר לב ומעלה חיוך של יושיטומו נארה שראיתי בגלריה בניו יורק. על דף מחברת שורות דהוי ממסוגר בפשטות, דמות ילדותית שלא נמאס להסתכל עליה מצוירת בצבעי עפרון. התחשק לי לחבק אותה והלכתי לברר מה המחיר. 12,000 דולר. בינתיים ביקשתי רק רשות לצלם".


המתנה הארצית: סט של 4 ספלי אספרסו – 80-150 ש"ח (להשיג ב"נספרסו")

אפשר גם בוץ. סט כוסות אספרסו

ענתי: "פעם בכמה חודשים/שנים אני מתאהבת ומאמצת ספל או כוס. החומר, הצבע, העובי, הגובה והטקסטורה משחקים תפקיד. שיטתיות – אין. פעם ספל חרסינה מבולגריה שאמא שלי קיבלה מתנה, פעם כוס זכוכית שמנמנה בסגנון פרובאנס מבלו בנדנה. ממלאה עד קצת יותר מחצי ספל ושותה : מים, אמריקנו או קפה שחור בוץ פועלים. הפעם, התאהבתי בכוס זכוכית של נספרסו יפהפיה, מבודדת חום, מודרנית ומדויקת שהתאימה בול לבית החדש והיפה של המארחים. נראה לי שתשתלב יפה גם אצלנו עם הבולגריה והפרובנסאלית וחברות אחרות".

 

 

 


>>>>>>> הבחירות של מיכל רונאל

המתנה החלומית: קלאץ' אוברסייז של "מיו מיו" – 1750 דולר (להשיג ב"נט אה-פורטר")

לקחת חצי בית. קלאץ' אובר סייז של MIU MIU

רונאל: "נפתח בחלומות באספמיה. והפעם, הם באים בגודל עצום במיוחד. אובר-אוברסייז, אם תרצו. או במילים אחרות: קלאץ' האוברסייז של מיו-מיו, עונת סתיו 2011, הוא מה שאני חולמת להכניס את החיים שלי לתוכו. כעת, אני רק מחפשת ספונסר ל-1,750 הדולר שהעניין הפעוט הזה ידרוש ממני".


המתנה הארצית: גרבי קרושה רקומות – 45 דולר (להשיג באתר של Opening Ceremony)

וגרביים כן חסר. גרבי קרושה של OPENING CEREMONY

רונאל: "ובחזרה לקרקע הרגולר-סייז: אם אין עוגות, נאכל לחם. יעני, גם גרביים רקומות ישמחו לבב אנוש: ובעיקר אלה של אופנינג סרמוני הניו-יורקיים. הן מתנה שמסמנת חודשים פחות מהבילים באופק (אפשר להתחיל לחשוב על נעליים סגורות, ווהו!), ותעניק טאץ' מתוק ושובבי גם לנעלי אוקספורד פושטיות. וברוח "מתנות בנות השגה", אספר שהן כבר על המטוס בדרך אליי".

 

 

 

 

>>>>>>> הבחירות של עופר שני
המתנה החלומית: מיקסר KitchenAid (בכל אחד מצבעי דגל צרפת) – החל מ-1,299 ("זאפ")

פנו מקום על השיש. מיקסר של KitchenAid

עופר: "כי זה התירוץ האחרון שנשאר לי ל'למה לא לאפות עוגות בבית'. אני מת לקיטשן אייד, ומאוד מקווה שאכן אשתמש בקישטן אייד לכשיהיה לי אחד.אני יודע שזה אמור לעלות איפשהו בין 1,300 ל2,500 ש"ח ונראה שזה ימתין ליומולדת הבא".

המתנה הארצית: כלי מטבח של Guzzini (להשיג ב"טולמנ'ס")

 

צבעים ששורפים את הרשתית. כלי מטבח של Guzzini

עופר: "כל דבר מכלי המטבח של המותג guzzini (הנמכר ברשת טולמנ'ס). יש לנו כבר מתקן לייבוש סכו"ם, מגש קטן, כלי לאחסון חמאה במקרר – הכל עשוי מהפלסטיק הכי איכותי, נעים לאחיזה ובצבעים זוהרים מהממים. על הכוונת ברגע זה: כפות לסלט".

 

 

 

>>>>>>> הבחירות של מיכל גלר
המתנה החלומית: תיקי נסיעה של TUMI (להשיג דרך אתר החברה ובחנויות המותג בחו"ל)

שלום, אני נוסעת. תיקי נסיעה של Tumi

מיכל: "בזמן שאני ומשפחתי מסתובבים בשדות התעופה כמו חבורת פליטים (עניין של פעם בחודש) עם אסופה מעוררת רחמים של תיקים (פרומים) ומזוודות (שבורות ריצ'רץ'), אני חולמת על סט שלם של מזוודות ותיקי נסיעה מבית המותג המפנק TUMI. זה אולי לא המותג עם העיצובים הכי מהממים אבל על האיכות שלו אין עוררין. גם סט של לואי ויטון היה עובר בשקט. גם אופניים חשמליים זה טוב. גם מצלמה קטנה ומעולה זה משגע.
גם מזרון חדש ואורתופדי יהיה נהדר. בקיצור – במקרה שלי, אפילו השמיים הם לא גבול".

המתנה הארצית – הנרות המדהימים (שהמלצנו עליהם) של חברת
VOLUSPAהחל מ-65 ש"ח (להשיג ברשימת החנויות שבכתבה)

הסוף לריחות הטיגונים בבית. נרות יוקרתיים של Voluspa (צילום: טל טרי)

 

מיכל: "הסנפה אחת של הדבר הזה ואתם מכורים".

 

 

 

 

>>>>>>> הבחירות של נועה דנציגר
המתנה החלומית: חופשה של שנה מהחיים

 

תכף יכנס לתמונה מגש עם פרושוטו ומלון. חופשה חלומית פלוס ילדים שלא רבים

 

נועה: "חופשה של שנה, מאורגנת ע"י מישהו שאינו אחד מאיתנו. מישהו מקצועי, חכם, אינטיליגנטי ורגיש, שיידע לכוון בול לכל הדברים שאנחנו אוהבים כך שכולם יהיו מרוצים כל הזמן, הילדים ישחקו בינהם ולא יריבו, יהנו מכל רגע, יהיו סבלנים וחביבים ואז גם אנחנו…".


המתנה הארצית: הספר The Complete Cartoons of the New Yorker (הוצאת H.F hulmann) – החל-250 ש"ח (להשיג בסטימצקי וב"תולעת ספרים")

חובה בספרייה. אלבום הקריקטורות המלא של ה"ניו יורקר"

נועה: "ספר הקרירטורות של הניו-יורקר. אין מה להרחיב, כמו בקריקטורה, כל מילה מיותרת. מרחיב את הלב ואת הדעת."

 

 

 

 

>>>>>>> הבחירות של עטרה אופק
המתנה החלומית: מיטה מעננים/מנורת קריאה מתכווננת/מגפי גומי

 

גם וגם וגם. מגפי גומי צבעוניות ומנורת קריאה מתכווננת


עטרה: "כשטסתי בפעם הראשונה בחיי לחוצלארץ הייתי בת שבע. טסנו לקנדה, כך שהיה לי המון זמן לבהות בעננים מלמעלה. אני זוכרת שחשבתי שאם יש מלאכים בשמיים, אלה בטח המיטות שלהם, כי אין ספק שענן הוא המיטה המושלמת. מאז יש לי חלום – מיטה מעננים. וכן, ניסיתי מיטת מים, וזה אפילו לא מתקרב. רוב החלומות האחרים שלי כבר התגשמו, האחרים מחכים בסבלנות לשנים הבאות, אבל אני יכולה לחשוב על שני דברים לפחות, ארציים לגמרי, שמבחינתי הם בלתי-מושגים: 1. חלום חורפי: מגפי גומי צבעוניים ועליזים, כמו שיש לילדות. למה לא מייצרים דגמים חמודים, פשוטים וזולים(!) כאלה גם לנשים, כלומר במידות 36-42, עם מיקי מאוס או בלי, פרחוניים או פסיכדליים או סתם בצבעים שמחים, נשגב מבינתי. 2. חלום לילי: אני חייבת לקרוא בספר לפני השינה, כלומר ממש סובלת אם זה לא מתאפשר. שנים אני מחפשת את מנורת הקריאה המושלמת: מתכווננת, עם זרוע ארוכה וגמישה כנערת גומי, רצוי עם 2 עוצמות אור (שמתמקד יפה על הדף), קטנה וקומפקטית ואם אפשר קלה ומתקפלת, שיהיה נוח לטלטל אותה בנסיעות (שהרי נדיר למצוא בחדרי אירוח ובמלונות מנורת קריאה משובחת ליד המיטה). אני תוהה אם כבר המציאו דבר כזה, כי אני עוד לא נתקלתי. תודה".

 

 

המתנה הארצית: נגן מוזיקה עמיד למים – החל מ-249 ש"ח (באתר maod או דרך "זאפ")

עושים בריכה עם יעל דן. נגן מוזיקה עמיד במים

עטרה: "אני נורא אוהבת רדיו, אבל לצערי כמעט לא יוצא לי להקשיב בריכוז לתכניות מלל אלא כשאני נוהגת לבד למרחקים ארוכים, כלומר לעתים רחוקות מדי. מאז שעברתי לגור ביישוב קטן, עם בריכת-שחייה שנפתחת רק ביוני ל-3 חודשים קצרצרים, שכחתי בכלל מהאופציה לשמוע משהו מתחת למים (במאה שעברה היה לי רדיו זעיר לשחיינים, אבל הוא בקושי קלט גלי-צה"ל והִרבָּה לצרצר עד שנדם סופית, מקץ חודשיים בערך). לא מזמן, בדיוק יומיים אחרי שהבריכה שלנו נסגרה, ראיתי את מודי בר-און מספר בראיון שהוא שוחה עם MP3, וחבטתי את ראשי בקיר. לא רק שמתנה כזאת תסב עונג לשחיינים מתמידים, היא גם תהווה זריקת עידוד למבריזים מהבריכה בתירוץ שזה משעמם – והזדמנות פז להשכלה תת-מימית. לשם כך מומלץ כמובן להטעין את המתנה מראש בערימות של מוזיקה שכיף לשחות איתה, לצד הקלטות של תכניות רדיו מובחרות (מאתרי התחנות ברשת), מערכונים של הגשש (בעצם די קשה לשחות ולצחוק, לא?), הרצאות מרתקות (מ-TED, למשל) ועוד ועוד, בהתאמה אישית לשחיינית הספציצית כמובן".

 

>>>>>>> הבחירות של שרון שר
המתנה החלומית: שמלת חלוק של דיאן פון פירסטנברג – 365 דולר (להשיג כאן)

מכירה את חני פירסטנברג? שמלת חלוק של דיאן פון פירסטנברג

שרון: "המתנה החלומית שלי היא השמלה הזו של המעצבת המדהימה דיאן פון פירסטנברג (בעיקר בגרסה הכחולה-טורקיזית). השמלות של פון פירסטברג מזכירות לי תקופה נפלאה בה גרתי בניו יורק …. אוי, איזה געגוע!!! רגע, בעצם המתנה החלומית שלי היא כרטיס טיסה… את השמלה אקנה כבר שם בעצמי…".

 

המתנה הארצית: סט מצעים של "ג'ינג'ר" – 430-650 ש"ח (להשיג בסניפי-Ginger)

תארזי לנו את כל צד שמאל בחנות, תודה. מצעים לבית של Ginger


שרון: "החנות הצבעונית של ג'ינג'ר ברחוב שבזי בנוווה צדק תמיד מושכת אותי פנימה, ומבין ים הפריטים הצבעוניים והמשמחים לבית (שבא לי לארוז ולקחת שם את כולם) הכי הייתי שמחה לשים סוף סוף יד על סט המצעים מכותנה שרקום בסגנון הודי, וכמה שיותר צבעוני – יותר טוב".

 

 

 

>>>>>>> הבחירות של אורי בנדורי
המתנה החלומית: Porsche Boxster – באזור 50 אלף דולר

נוט אין דיס לייפטיים. פורש בוקסטר

 

אורי: "מכיוון שהרשו לחלום על מתנות לחג, הגעתי למכונית המדהימה הזו. נתחיל במחיר – באזור $50,000 בארה"ב (שזה 180,000 ש"ח, בערך פולסוואגן פאסאט), או באזור 500,000 ש"ח לרוכשים בארץ הקודש. מכיוון שאנחנו לא באמת נדרשים לשלם הפעם, אפשר להתרכז באוטו עצמו. הוא לא פרקטי להדהים, רק שני מושבים, הבגאז' (מלפנים! איפה שיש מנוע בדרך כלל) מספיק לטרולי קטן בקושי, והיא נוקשה להחריד בנסיעה. בקיצור – מושלמת. מנוע מרכזי (יש בגאז' קטן גם מאחור) חזק מאוד, שילדה מושלמת, הגה נפלא, גיר ידני (רק) קצר ומדויק וצליל מנוע משכר (וממכר). הגימור גרמני למהדרין, והבונוס הוא הגג הנפתח שהופך כל נסיעה לתענוג אמיתי (בארצות הקור לא כל כך חם כשלא יורד שלג או גשם). בעיני היא גם יפה וכבר קלאסית ואני מעדיף אותה על פני האחות הגדולה יותר (ה-911) והיקרה בהרבה (כן, כן, זה אפשרי)".

 

 

המתנה הארצית: נגן ומזרים מדיה Xtreamer – החל מ-650 ש"ח (להשיג ברשת באג)

לא זזים מהספה כבר יומיים. נגן מדיה "אקסטרימר"

אורי: "ה-Xtreamer הוא קופסה קטנה יחסית המתחברת לטלוויזיה שלכם ותפקידה להציג סרטים וסדרות שהורדתם מהאינטרנט. אם יש לכם (כמובן שבצורה חוקית) סרט/סדרה על המחשב, או באיזה שהוא דיסק חיצוני, תתקלו בבעיה להציג אותו/ה על מסך ה-LCD החדש והנוצץ שלכם. הסיבה מאוד טכנית, וכדי לפתור אותה, המציאו מכשירים כמו ה-Xtreamer. הוא יודע לקרוא (כמעט) כל פורמט שתורידו מהאינטרנט, מצויד בשלט חביב, ועובד טוב למדי במדינתו המיוחדת. זה עדיין דורש מישהו בבית שמבין משהו במכשירים כאלה (לא יצא לי להיעזר בתמיכה, אבל אומרים שהיא עובדת). זה כיף לראות את סדרתכם האהובה על מסך גדול! הוא גם מראה תמונות ומנגן מוזיקה, אך זוהי תועלת משנית. חיסרון נוסף, בעיקר לבנות המין היפה, הוא אוסף חדש של כבלים מכוערים המתנחל ליד הטלוויזיה. בנים בדרך כלל לא חושבים שזה מכוער, אם הם בכלל מבחינים בבעיה, אבל זהו נתון שיש לשקול אותו בקפידה, למען שלום בית. המחיר גבוה אך נסבל, קנו את הגרסה הבסיסית ביותר".

>>>>>>> הבחירות של גליה אלוני-דגן
המתנה החלומית: סט תופים אלקטרוניים ימאהה DTX900K – החל מ-20,900 ש"ח (במזומן) ועד 23,226 ש"ח (להשיג ב"כלי זמר")

ולשכנים - שלום. מערכת תופים אלקטרונית של YAMAHA

גליה: "הילד חושב שהוא מתופף, ואני האחרונה שתגיד לו שהוא לא. אלא שערימת הדרבוקות קרועות העור שצבר בחדר שלו (מה לעשות, הוא מתופף ברגש) מתחילה לעלות לי, כמו גם החבטות האיומות שמייצר המוסיקאי המחונן, שטרם מלאו לו חמש. את המתנה הזאת אעניק לו כשהיא קשורה בסרט אדום: היא כביכול בשבילו, אבל מיועדת לחלוטין לצרכים האגואיסטיים שלי. זו מערכת תופים אלקטרוניים מהשופרא דשופרא של ימאהה, עם זוג אוזניות מנטרלות רעשים שישמחו מאד את פיל קולינס הפעוט שלי ויחזירו לי, אחת ולתמיד, גם את הסמכות ההורית וגם את שפיותי. וזה, אם לא איכפת לכם, שווה כל שקל. תרומות יתקבלו בברכה.

המתנה הארצית: הספר "לא, לא, לא, לא, לא, לא, לא, כן": גדעון עמיחי – מסע יצירתי (הוצאת "גורדון") – 120 ש"ח (להשיג בכל רשתות הספרים)

כן, כן, כן, כן, כן, נו כבר תביאו! הספר החדש של גדעון עמיחי

גליה: "למען האמת, כבר יש לי את הספר הזה. אבל אחרי שקראתי את כולו (שעתיים נטו, מכריכה לכריכה), ברור לי לחלוטין שאני זקוקה לעוד שלושה עותקים לפחות. לא מכירה את גדעון עמיחי האיש, רק את הפרסונה (מנהל הקריאטיב של שלמור-אבנון-עמיחי, המרבים לזכות בפרסים), אבל הספר שלו – שיש בו תיאור סובייקטיבי לחלוטין של התפתחות קריאטיבית מעוררת השראה – הצליח לרגש אותי: היכולת לחשוב מחוץ לגבולות האפשר, הייתכן והמקובל-על-הלקוח, הצורך הבלתי מתפשר 'לגרום לדברים לקרות' ותשומת הלב לפיקסלים של החיים – גרמה לי לקדוח מרוב רעיונות חדשים הרבה אחרי שהנחתי את הספר בצד. המסקנה: אני צריכה עוד שלושה כאלה. כדי שיהיה לי אחד להשאיל לחברים שלא מחזירים, אחד לספריה שבסלון, אחד לחדר העבודה ואחד ליד המיטה. אחרי הכל, השראה היא דבר חמקמק. אף פעם אי אפשר לדעת איפה היא תתפוס אותך".

>>>>>>>הבחירות של יעל בן יהודה
המתנה החלומית: קורס צרפתית – 2,600-2,900 ש"ח (בקונסוליה הצרפתית)

בגט, קרואסון, סלין דיון. קורס לימוד צרפתית במכון הצרפתי בתל אביב


יעל: "כל מי שמכיר אותי יודע שאני חולמת לדבר צרפתית כבר שנים, או לפחות להבין על מה שרים כאן או כאן (ובייחוד כאן). אם באופיי היה שמץ של התחייבות ודבקות במשימה (ע"ע המנוי המופשר-מוקפא-בוטל למכון כושר) כבר מזמן הייתי נרשמת בעצמי ואפילו עומדת בשעות המצחיקות והאופציות המוזרות של הקורסים. אולי לכבוד השנה החדשה, ייקח על עצמו מישהו לחייב אותי להגיע ויקנה לי במתנה את היכולת להבין את השפה שבה גם 'דרכתי ביום שני על קקה' נשמע כמו שירה".


המתנה הארצית: מארז כרטיסי ברכה ומעטפות של תומס פול – 179 ש"ח (להשיג באתר "בל אנד סו")

מתנה מנצחת. כרטיסי ברכה מעוצבים של Thomas Paul


יעל: "גדלתי בבית בו חונכתי שאין דבר כזה מתנה בלי כרטיס ברכה. הברכה, וגם הפשוטה ביותר ("אוהבים אותך סבתוש!") עושה חצי מהכיף ויכולה לרומם כל וואזה שתקנו. הבעיה היא, שאני כל כך אוהבת כרטיסי ברכה – שכל אחד יפהפה שאני רואה באיזה סטנד – אני ישר קונה, ואז ברגע האמת – אין לי לב "לבזבז" אותו. כנ"ל אגב, לגבי מחברות יפות, סרטי מתנה ועטיפות נייר. אז אם יצא שאני, אובססיבית על מוצרי נייר,  חיה עם מישהו שבקושי כותב רשימות לסופר – אז לפחות שיקנה לי סט מושקע של Thomas Paul שאפשר בכיף לחלק בכל איוונט אליו נוזמן בשנה החדשה. א-מן".

 

 

>>>>>>> הבחירות של אליוט
המתנה החלומית: עונה שישית לסדרה The Wire

געגועים למק'נולטי וסטרינגר בל. "הסמויה"


אליוט: "היה לי מאוד קשה להחליט על שתי מתנות בלבד שהיתי רוצה לראש השנה. שקלתי לבקש כמה דברים, דמיוניים לגמרי או גשמיים להפליא. הסכמתי עם עצמי מראש לא להכניס לרשימה ציוד מקצועי: מקרופונים, פריאמפים ותוכנות שמדמות נגינת מלוטרון זה לא מעניין לאחרים, אני מנסה להזכיר לעצמי כל הזמן. פסלתי שלום עולמי, ואת אחיו הצעיר והאפנתי, צדק חברתי.ניסיתי להיות יותר ספציפית. שקלתי לבקש שאימי ווינהאוס תחזור, בריאה, שלמה ומחויכת, עם עוד אלבום מקסים. אבל אני לא בטוחה שהיא הייתה נורא רוצה בזה. רציתי לבקש מדינה פלסטינית, אבל זה יקרה כך או כך ממש תיכף. בסוף התארגנתי על שתי בקשות. הראשונה, שתהיה עונה שישית, נוספת, לסדרה 'הסמויה' the wire, והשניה, שנבחרת ישראל תשחק כדורגל יפה ומהיר עם הרבה גולים. ואסביר: דיוויד סימון ואד ברנס יצרו את אחת הסדרות הכי טובות בהסטוריה של הטלביזיה, יש הטוענים, הכי טובה. במשך חמש עונות הם פרשו בפנינו את קרבייה של בולטימור ותושביה – מראש העיר ועד צעיר סוחרי הסמים. הם גרמו לנו להתאהב בשוטר שיכור ומקסים, ברוצח שכיר שמשוגע על דגי נוי, בפרקליטה ציבורית שחוקה שמוצאת הצלחה ואהבה, בעורך עיתון שמנסה לשרוד את עידן הרייטינג. הם נכנסו בכל הכח והתחכום במשטרה, האיגודים המקצועיים, בתי הספר והתקשורת. מבפנים. הם ארגו ארסנל שלם של דמויות אנושיות ומרתקות, והביאו שחקנים מדהימים לשחק אותן. ואז הם הפסיקו. בלי לזכות באף אמי, לסדרה קמו מליוני מעריצים מושבעים, גם בעמדות הכי בכירות – ביוני האחרון ביקש אריק הולדר, לא פחות מהתובע הכללי של ממשל אובמה, מסימון וברנס שיצרו עונה שישית. בלי להסס סימון השיב – "בשמחה, אחרי שהממשל ישקול מחדש את  המדיניות המוטעית, ההרסנית והלא אנושית שלו  לסמים". נסיכים. אבל אני בכל זאת רוצה עונה שישית לראש השנה, כי הבקשה השניה שלי עלולה להיות דמיונית עוד יותר."

 


המתנה הארצית: עונה יפה לנבחרת ישראל בכדורגל

אל-אל-ישראל. נבחרת ישראל בכדורגל (צילום: קובי אליהו)


אליוט: "נבחרת ישראל בכדורגל היקרה, אני פונה אלייך בקריאה נרגשת. ארבעים שנה את שוברת את ליבי, אבל השנים האחרונות קשות מנשוא. לא ביקשתי העפלה למונדיאל, אפילו לא נצחונות. גולים, זה מה שאני רוצה לראות. התרגשות. יצירתיות. משחקים שנגמרים בשלוש-שלוש מורט עצבים. בעיטות מספרת, פנדלים, בעיטה חופשית לחיבורים. של היריב, הכוונה. יודעת מה? אסתפק בדאבל פאס יפה. בלי תירוצים, בלי הדלפות, והכי הכי, בלי בונוסים ובלי עסקנים. אמן. שנה טובה".

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה