05 ביולי, 2010

שפית נשמה

המסעדנית המיומנת אורית פרי פותחת שולחן בחצר ביתה שביפו ומזמינה אתכם להתענג על בראנץ', צהריים או ערב טעימים ויצירתיים במיוחד. הכינו קבוצה רעבה מראש

בתור ילדים, אף פעם לא הבנו מה יש לקנא בדשא של השכן. אותנו דווקא עניין הרבה יותר המטבח שלו: בכל יום כשחזרנו הביתה מבית הספר, התאכזבנו לגלות שריח הבישולים שמלווה את הכניסה לבניין, שוב אינו מגיע מהבית שלנו. והשבוע הבנו שאילו אורית פרי היתה גרה לידנו, כנראה שלא היינו מתאפקים ופשוט מזמינים את עצמנו לצהריים אצלה יום יום (ואף עוברים לגור במזווה).  

אורית שניהלה במשך שנים את מסעדת בשר הצייד הראשונה בישראל "מועדון אלון" שבגבעת עדה, קייטרינג בוטיק לאלפיון העליון ואת ביסטרו "אוריתה" בשכונת צהלה – החליטה לשנות אווירה ועברה להתגורר בבית מקסים ומרווח בשכונת עג'מי שביפו, שם היא מארחת ומבשלת לקבוצות ולזוגות בודדים ארוחות בראנצ', צהריים וערב טעימות במיוחד.

אין לאורית ספרים, תפריטים קבועים או מתכונים רשומים, אבל יש לה הרבה דמיון, ניסיון של שנים וקשרים מצוינים עם דייגים ורוכלים מהשוק של יפו, שנוהגים לשמור בשבילה ירקות נדירים או דגים מובחרים בצד. מאז הגתה את הפורמט המיוחד, היא מארחת בסלון ובחצר ביתה קבוצות רעבות של בין 8 ל-40 אנשים, פעמיים או שלוש בשבוע. כל מה שצריך לעשות זה להתקשר אליה מספיק זמן מראש, לספר לה על התקציב ואופי האירוע – ומכאן הא כבר תדאג להכל.

מנות כמו אספרגוס לבן על עוגת פולנטה עם קרם פרמז'ן ופטריות יער, "שניצל" הרינג כבוש על שמנת, קדרת זנב שור או חמין צרפתי של שוקי אווז ונתחי בשר מעושן – הן רק חלק ממה שמחכה לכם בתפריט הקיץ. וזה עוד לפני שסיפרנו לכם על פוקצ'ת פירות הים וקונפיטורת התותים על בריוש מתפריט הבראנץ'.

התארגְנו על תירוץ מספק ושבעה אנשים שיודעים מה טוב להם – ולכו לאכול אצל אורית (שהארטישוק שלה באמת יותר ירוק).

ארוחה בביתה של אורית פרי – 140-500 ש"ח לאדם (תלוי באופי וזמן הארוחה, כמות האורחים והתקציב), יש להזמין מקום ראש.
לפרטים נוספים – אורית פרי, טל': 054-4475557, mayp@netvision.net.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה