06 בספטמבר, 2018

שנה טובה עד הערבה

ברכות, תקוות חדשות וטיפ לפתיחת שנה (בדרך לנופשון במדבר): מסעדת "אורסולה" המפתיעה, היא עצירת חובה, באווירת פונדק-דרכים בווארי בלב הערבה ובמחירים של נוודים. הכי פטה מורגנה שאפשר

זהו. עוד נשימה אחת ארוכה ואנחנו אחרי. אחרי הלחץ, אחרי לגרד מהתחתית של הסיר "היפה" (והלא פרקטי) אורז שרוף, אחרי להוריד גלגלי עזר מהאופניים של הקטן (ולהעביר לקטנטן), אחרי הימרחות בסוכה של דוד מרדכי (מורדי, אתה שם את הלב בלולב!), אחרי הוויקאנד בצימר ללא מזגן / מנגל / רישיון. פשוט אחרי. החגים. צירוף המילים הכי נחשק כרגע בעברית (אחרי גל גדות).
 
אז אם אפשר לתפוס אתכם לרגע קטן לפני כל האחרי, רצינו לאחל חודש חגים נעים, טעים ושפוי במידת האפשר, בלי תזוזות מיותרות, בלי קפריזות בפקקים, בלי דיליי לא צפוי בנתב"ג, ובלי פרצופים לפני שנכנסים לצד השני של המחותנים. אבל גם עם, חייבים עם – עם טעמים חדשים, עם אוויר טוב בבית, עם ירידות תכופות לגינה, עם שעות שינה שנגנבות להם מפה ומשם. עם פרחים / מוזיקה / סדרות טובות / כתבות חושפניות בעיתוני חג (הכי תשע"ד) וכל מה שעושה לכם בריאות, כי זה הכי חשוב.
 
ומי שבכל זאת אמיץ מספיק לצאת בחול המועדים מהבית, ובמקרה מתכנן להדרים דרומה, הרשו לנו להגניב שי קטן לצידנית – המלצה לעצירת דרך מפתיעה וטעימה (או שתיכננתם להחזיק על בוטנים אמריקאיים עד החוף של מוש?): מסעדת Ma Prem Ursula, או בקיצור "אורסולה" – מטבח בווארי באווירת פונדק דרכים בערבה התיכונה, היא העצירה הבאה שתוסיפו למסלול בווייז. עם תפריט בעל נטיות אירופאיות מובהקות ומנות מוקפדות (הכי יקה באזור), בירה מקורית ממפעל שכן ומיטב חומרי הגלם המקומיים – מדובר באואזיס מרווה וחיוני, ששווה לעצור בו בדרך הלוך או חזור מסיני (ולדמיין שבעצם הזמנתם וויקאנד בברלין).

יש למשל שפצל'ה עם נקניקיות קנקרס מעולות, ברוטב קארי פיקנטי ועדשים; וגם אטריות פטוצ'יני עם פטריות צדף ממשק "יעקבי" במושב פארן; לצד סלט יווני עם כל טוב מהתוצרת החקלאית הגדלה בערבה – עגבניות, פלפלים ומלפפונים, חסה, פטה וזיתים. יש גם מנות ילדים קולעות, פלוס דליקטסנים שאוסי וינטר (אורסולה, בשבילכם) גדלה עליהם: כמו פלמקוכן – מאפה שמנת בצל ונקניק; ווגנקוכן (מהמילה "ויגן"), הגרסה הטבעונית לאותו מאפה; נתחי מטיאס ברוטב שמנת ועירית על שוט וודקה; וכמובן – שטרודל או לינצר טורט אוסטרי-קלאסי. והכל במחירים ברלינאיים סופר-פיירים וסבירים. יותר פטה מורגנה מזה – אין.
 
בין אם אצל פרויליין אוסי, או סתם במרפסתכם שסופסוף אפשר לנצל בלי להיצלות – מצאו כל אי של שפיות במדבריות תשרי לעגון בו, ושובו אלינו חזרה בשלום. חג שמח ושנה טובה!

מסבאה ובית אוכל אירופאי "מה פרם אורסולה" – צוקים 93 (בכניסה לישוב צוקים), ערבה תיכונה, טל': 08.6444421.
פתוח בשבת, סגור בשלישי‏. פרטים נוספים בפייסבוק ובאתר

 

 

הדבר הכי קרוב לקוויקי באוסטריה. Ma prem Ursula

בדרך לשנה טובה – עוצרים בערבה. Ma prem Ursula

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה