20 בספטמבר, 2011

שנה הלכה, שנה באה

לוח רב-שנתי מודולרי יעזור לגוזל שלכם להבין את מושג הזמן והמחזוריות שבטבע, והכי חשוב - מתי חוגגים את היומולדת הבא

כשהיינו קטנים ניסו ללמד אותנו איך לקרוא שעון לפחות חמש פעמים, בחוסר הצלחה מובהק. לא משנה מי לימד אותנו ואיך, אנחנו סירבנו להבין מי קבע שיש דווקא שישים שניות בדקה, מה אומר המחוג הגדול למחוג הקטן ולמה בשמונה אנחנו מוכרחים לישון והגדולים יכולים לראות טלויזיה. עד שיום אחד, עלתה דודה שלנו על טריק נפלא, שסידר לנו ת'ראש ואמרה: "נתראה בעוד שני רחוב סומסום ומרקו אחד, טוב?" אהההה, אז תגידי ככה. סוף-סוף מישהי שמבינה בזמנים של ילדים. והיא לא לבד.

אילנה זק, בעלת החנות המקוונת Ubrand למותגים חו"לניקים שווים, רצתה ליצור לראשונה מוצר בעצמה ללייבל הפרטי שלה Umbrella, שמטרתו ללמד ולפתח שיחה עם הילדים סביב מושגים כמו –  יום, חודש או עונה. חבר משותף הכיר לה את שלי פרימן, בוגרת בצלאל, ויחד הן יצרו והשיקו לפני 3 שבועות לוח רב-שנתי מודולורי או בעצם משחק מושקע ביותר. "לוח השנה הראשון שלי" הוא לוח ספירלה ארוך עליו תלויות כמעט 100 כרטיסיות שאיירה שלי, הנחלקות ל-8 עמודות העוסקות בזמן: ימות השבוע, תאריך, חודש, שנה, מזג אוויר (מברד ועד קשת בענן, כולל אובך), תהליכי טבע (כמו פריחת חורף, נדידת ציפורים, קינון, פירות קיץ, התייבשות צמחים, גיחת חרקים ועוד), מחזור הירח, חודשים עבריים וחגים. זה אומר שמדי יום יוכל הגמדון שלכם להחליף כרטיסיות באיזו עמודה שיבחר, לשלב בין ימים לעונות, למצוא את יום ההולדת שלו (לבני מחזור 2006 ואילך) או לתכנן את הבאים בתור, להתאים את איורי השמש והירח לפי מה שרואים בחלון, לשאול שאלות (שלוויקיפדיה בטח יש תשובה עליהן), להבין בעזרת הספירלה כי בעוד כמה "כרטיסיות" שוב יהיה יום ראשון ולהמחיש לעצמו בקלות את מחזוריות הטבע.

לקחנו לוח אחד הביתה, הושבנו את הקטנה שלנו לשחק ולדפדף במשך שעה (שזה שישים דקות של נמנום מול ערב חדש) והסברנו לה סוף סוף בקלילות "המיגרנה של אמא תעבור כשהכרטיסייה תראה 2020, בסדר מתוקה?".

לוח השנה הראשון שלי – 129 ש"ח (8X10X47 ס"מ)
להשיג דרך החנות המקוונת של היצרן – Ubrand, טל': 052-9773299,; וגם ברשת "סוהו"; "דיאדה"; "בייבי טבע"; "קולי" (מתחם בזל, תל אביב); חנויות מוזיאון תל אביב, מוזיאון ארץ ישראל ומוזיאון חיפה; "סודות" (בית חרות); "תולעת ספרים" (תל אביב); "סיפור פשוט" (נווה צדק, תל אביב); "המגדלור" (גן החשמל, תל אביב).

 

[PSGallery=89sh0tecad]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה