23 בדצמבר, 2009

שבע בבוקר על הבר

לכל מי שחי בעולם האמיתי ומוגבל בזמן כמונו, קפה שעשוי כהלכה בסגפרדו הוא הדרך האידיאלית להתחיל את הבוקר ולהתניע את עצמנו לקראת עוד יום, מסופקים ומנוחמים

מכירים בקרים בהם השמש בחוץ מחייכת אליכם מהחלון? בקרים בהם אתם עושים מקלחת ארוכה, משמנים את פרקי הגוף בשמן קוקוס ארומטי, מתעטפים בחלוק רחצה גדול ומחבק ויושבים לשתות קפה הפוך עם עיתון ועם עוגת שמרים קינמון שממש ממש עכשיו יצאה מהתנור? ברור שאתם לא מכירים. אף אחד לא מכיר.

בעולם האמיתי, עולם ה-"קמתי לפני חמש דקות, מחכים לי במשרד חמישה אנשים שהגיעו מאילת, שכחתי להפעיל את המייבש ואין לי מה ללבוש", אנחנו מחפשים פתרונות מהירים ונעימים שיחפו על העובדה שאין לנו זמן. ובגלל שקפה הוא ללא ספק הדלק של המכונה שלנו (לא נטול, בבקשה) – מצאנו לעצמנו פיתרון די מדהים. אנחנו יוצאים מהבית על בטן ריקה ומתניידים ישירות לבית הקפה שהוא כבר ממזמן מוסד – סגפרדו. בית הקפה מנוהל על ידי אב ושלושת ילדיו ומציע במשך כל שעות היממה סנדביצ'ים טעימים (ולא מתיימרים), שוקולדים מעשה יד וקפה שעשוי כהלכה. אנחנו מורידים אספרסו על הבר עם שתי עוגיות רינגלֵה (עוגיות פריכות ממולאות בשזיפים, תות, שוקולד או ריבת חלב) ויוצאים אל יומנו. הקפה מעולה, עוגיות הרינגלה חד פעמיות, והאווירה: לא מתנחמדת אבל לבבית, לא מסוגננת אבל אותנטית ובעיקר מגוונת וצבעונית.

ובינינו, אנחנו לא דואגים, עוד נתחבק עם חלוקים רכים ונתמרח בשמנים בשבע בבוקר. בינתיים, אנחנו על הבר שותים קפה, בוהים רגע וממשיכים.

קפה הפוך קטן – 11 ש"ח, רינגלה – 4 ש"ח
להשיג ב-"סגפרדו – אספרסו בר", דיזנגוף 106, תל אביב, טל': 03-5238257 (פתוח 24 שעות, 7 ימים בשבוע)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה