16 באוקטובר, 2012

רפובליקת פסטות

זרעי הקיץ והחורף שמוטי סופר שותל בגינה האורגנית שלו, הופכים תוך שבועיים למנות ספיישל טריות ומענגות ב"לה רפובליקה די רונימוטי". כך תתארגנו על ערב איטלקי לכל המשפחה

כשאנחנו מפנטזים על חיים מושלמים, עם בית במושב, שכנים שמגדלים לנו בייביסיטרית, משכורת 13, ילדים שאוהבים אמבטיות, זוגיות שכותבים עליה במוספי השבת וסקיני שנופל מאיתנו – איכשהוא תמיד משתרבבת לחלום גינה אחורית. כזו שתקיים אותנו ואת כל אורחינו הלא קרויים, שנעבד מהבוקר ועד עונת המלפפונים הבאה, ושממנה נוכל לנפנף בידיים מחוספסות לשלום ולא להתראות לסבטלנה מהסופר. אבל יש מי שחולם, ויש מי שאשכרה שותל וקוצר. כמו החבר'ה הרציניים ממסעדת "לה רפובליקה די רונימוטי".

כבר זמן מה שהם מטפחים באזור הכפר הירוק את "איל ג'רדינו" שלהם – חצי דונם של גינה אורגנית לתפארת בה נזרעים מדי בוקר זרעים אורגניים מיובאים ומיוחדים לעונה. כשהיבול מוכן, הוא הופך מיד למנות טריות ומתחלפות בתפריט, מגידולים שקשה להשיג בשוק המקומי אבל תמצאו באזור הספיישלים במסעדה של רוני בלפר ומוטי סופר – שהספיקה בשנה האחרונה לעבור למיקום חדש ושיקי. מה שהחל לפני 7 שנים כמעדנייה ברמת גן, ואז למסעדה ברמת החי"ל, הפך בשנה האחרונה למתחם איטלקי אורבני ונעים ברובע לב העיר האלגנטי בתל אביב (טיפ: לכאן בדיוק לוקחים תיירים שכבר מיצו את התחנה). וכך, התפריט שהתחזק בתוצרת הטרייה מהגינה והתרענן בפיצות חדשות (וטעימות להפליא), החל לזרום לכיווננו בסדר הבא: פוקצ'ה ביאנקה עם אורוגולה חריפה מהגינה (18 ש"ח); סלט רוקולה קרצ'ופי עם ארטישוק רומי, צנוברים ופרמג'אנו (42 ש"ח); סביצ'ה דג בתיבול עגבניה סחוטה שהרגע נקטפה (48 ש"ח), ומלפטי (או: פינוק הדגל)  שזה לביבת תרד עם פלפל קלוי, בצל מאודה וגבינות (42 ש"ח). מכאן גלשנו אל טליאטלת ארטישוק ושרימפס (72 ש"ח); פיצת ביאנקה עם מוצרלה ולבבות ארטישוק; לצד סינטת בקר ובצלים מקורמלים (110 ש"ח). בקיצור, כל מה שיש לטוסקנה להציע, אבל גדל ממש כאן (חכו בסבלנות לאפונה הצרפתית ולאספרגוס שאוטוטו פורחים).

בין לגימות יין שבלי עדין לנבירות בטירמיסו אוורירי ונימוח (36 ש"ח), הסכמנו: מחליפים חלום, זונחים את הבית במושב ועוברים לגור ברפובליקה. מוטי, קצור לנו גרין קארד.

לה רפובליקה די רונימוטי – מאז"ה 3, תל אביב, טל': 03-6470247
ראשון-שישי, 08:30-24:00, שבת 09:30-24:00. צפו כאן בסרטון בו הופכים זרעי קישואים לקרפצ'יו זוקיני במסעדה:

[youtube mqBzHdbvk6A]

 

בקרוב תהיו בספיישלים. איל ג'רדינו של מוטי

 

 

מהגינה לשולחן. "לה רפובליקה די רונימוטי"

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה