23 בנובמבר, 2011

קנדה רותחת

אליוט ששמה עין על הזמרת הקנדית האלטרנטיבית Feist עוד בתחילת דרכה - מציעה גם לכם להתחיל להתמכר אליה עם צאת אלבומה החדש, דקה לפני שהיא עוברת למדף המיינסטרים

לפני ארבע שנים לזלי פייסט הייתה זמרת קנדית אלטרנטיבית, עם אלבום אחד מקסים, שהמעטים שהכירו אותו נקשרו אליו מיד, וזה כולל גם אותי, לשמחתי. ואז היא הוציאה את האלבום השני, שהצמיח את הדבר הנדיר הזה, להיט אמיתי. '1,2,3,4' היה לפסקול של פרסומת לאייפוד ננו, ומשם הדרך להופעה בטקס הגראמי וב"ססמי סטריט" היתה קצרה מאוד.

 

כיאות לבחורה שהתחילה את דרכה בלהקות פאנק בטורונטו עם הילדה הכי רעה במוסיקה, פיצ'ז, פייסט שלנו קצת נרעשה מההצלחה המיין סטרימית. היא לקחה שנה חופש, בנתה אולפן על קצה מצוק מעל הביג סר בקליפורניה, ספגה את ההרים והים, כתבה והקליטה שירים, והנה היא חוזרת עם אלבום רביעי, 'מטאלז'. עכשיו, מה שבאמת חשוב להזכיר בקשר לפייסט, הוא הקול שלה. יש לה קול מאוד ייחודי, הוא מלטף ודבשי אבל יש בו צרידות והרבה עומק. היא לא ילדונת מתוקה, היא אישה מוכשרת ורבת פנים. יש כאן הרבה קטעים אקוסטיים יפים שממש מעלים לנגד עיני את ההרים והטבע, אבל יש גם סערות קטנות שעולות פתאום ומסחררות שירים כמו 'אה קומושיין', או שירים כמו 'קומפורט מי' שמקהלת גברים מגיחה בסופו ושרה פזמון מאוד קליט ויפה. ואם בקליט עסקינן, אז  'האוו קאם יו נוור גו דר?' הוא ממש להיט, לפחות בבית ספרי. למעשה, בשמיעה שניה ושלישית כל השירים התישבו ממש יפה עם החורף הזה, בין אם גשום או בהיר וצלול: נקיים, מלטפים, מפתיעים, מרחיבי לב. כיף כיף כיף.

האלבום Metals של Feist (פייסט) – החל מ-49.90 ש"ח
להשיג בחנויות המוזיקה ברחבי הארץ

 

[youtube h65YIvjIV7E]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה