27 באוקטובר, 2010

פינת קפה

העוגיות של פאינה, הקונדיטורית המדהימה מיפו, נותנות לנו כח להמשיך

בשבוע שעבר, באמצע שיעור יוגה, בדיוק בזמן שאנחנו מנסים להעביר את הברך שלנו אל מעבר לעורף, לחשה לנו חברה מהמזרן הסמוך: "פסס… קניתי אתמול עוגיות ממש טעימות ביפו". מדהים. מאותו הרגע הלך הריכוז, הלך הכלב-מביט-מטה, והתחלנו להזות ולדמיין שהריבועים של המדריך החתיך הם בכלל צלחת עוגיות חמאה ואגוזים.

בסוף השיעור (ואחרי שניגבנו את הריר מהפרקט) נתנה לנו החברה טעימה מעוגיות "(ג)רָיְיבּא" שקנתה באותו בוקר ממש, ותוך שהן נמסות לנו בפה – סיפרה שהן מעשה ידיה המוכשרות של פאינה, קונדיטורית מקסימה שמצאה בחנות פצפונת באמצע יפו. לפני חמש שנים, ולכבוד אחד החגים, אפתה פאינה כּוּלאבּ עוגיות למשפחתה ולשאר חברים ברי מזל. אחרי שקיבלה חזרה תגובות נלהבות וצלוחיות ריקות, החליטה פאינה להרים את כפפת המטבח – לקחה את כל מתכוני העוגיות שירשה מאמה ופתחה איתן קונדיטוריה קטנה משלה. מאז אופה פאינה במקום ובכל יום, מגשי עוגיות גדולים מעשה ידיה במגוון סוגים ובסגנון מזרחי אסלי: יש מעמולים עם אגוזים, יש מעמולים עם תמרים, יש קרקרים מחיטה מלאה עם אניס, שומשום ושמן זית, יש עוגיות מרוקאיות מתוקות, יש עוגיות מלוחות ויש כאמור (ג)רייבא – שזה עוגיות חמאה וסוכר ללא מילוי עם פיסטוק חלבי מעל – וכולן טריות וטעימות באופן די היסטרי.

אל פאינה מגיעים כבר שנים קליינטים קבועים שהתמכרו סופית מתל אביב, הרצליה, חולון והסביבה, ואפשר אפילו להזמין ממנה שירותי קייטרינג או מגשים לאירועים משפחתיים (מכווני מתוקים). חטפנו שקית של מעמול תמרים ועוד אחת של קרקרים מתוקים – והשארנו לאורך רחוב יפת שביל פירורים ארוך. שנדע למצוא את הדרך חזרה.

עוגיות בעבודת יד – מעמול – 60 ש"ח לקילו, שקית קרקרים – 15 ש"ח, קופסת עוגיות מרוקאיות – 12 ש"ח
להשיג אצל פאינה – יפת 146 (פינת מנדס פארנס), יפו, (ליד גלידת אנדריי), פתוח בין השעות 09:00-21:00, טל': 054-2026631 (פאינה)

[PSGallery=2hq0wv077g]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה