06 במאי, 2013

ערה?

עטרה אופק עם ספר מקסים על הסיטואציה הכי מתישה בעולם: ילדה שלא יודעת איך לישון (אמאל'ה!), ועוד ספר למתבגרים נוטפי הורמונים וחלומות רטובים (אבאל'ה!)

מי לא מכיר אותם, את הילדים שלא יודעים לישון? הספר המתוק הזה מספר על ילדה כזאת, שהצטיינה בהמון דברים ("איסוף עלים, תעלולים, מרדף לילי אחרי גמלים" ועוד – הכל בחריזה מושלמת ובאיורים מלבבים להפליא), פרט לשינה. וזה לא שהיא לא רצתה לישון – היא פשוט לא ידעה איך. המחברת מציעה מבט מקורי על התופעה שמתישה הורים יגעים, הכמהים לקצת זמן איכות נטול-טף לעת ערב, אם כי אין בספר הזה שום זכר לאבא ואמא – רק ילדה ג'ינג'ית חמודה וחסרת שם, שלרוע המזל לא מצליחה לישון, כבר שנים: "כל הרופאים והמומחים/ ישבו ביחד, נבוכים/ הם כבר ניסו הכל, ממש!/ והיא? ערה. אין כל חדש". מי שמעוניין בפתרון הבעיה היא דווקא הילדה עצמה, שאורזת פיג'מה במפתיע ועוזבת את הבית כדי ללמוד לישון, ואת הסוף הטוב תגלו בעצמכם, כדאי לכם. וכדאי גם לקרוא מה שמספר דני קרמן על הספר שאייר, מאחורי הקלעים. ולא, אין כאן שום יומרה לפתרון קסם בשביל סרבני השינה הפרטיים שלכם, אלא בעיקר עונג ושעשוע, אבל אם עוזר לכם לדעת שהמחברת המוכשרת היא גם פסיכיאטרית ומרצה בכירה בהרווארד, אז לבריאות. לבני 3-6.

"הילדה שלא ידעה לישון" מאת אורית אבני בר-און (אייר: דני קרמן, הוצ' כתר, 30 עמ', מנוקד) – 39.99 ש"ח בסימניה, במקום 72 ש"ח (מחיר מלא בחנויות)

עמוק בפלונטר

איטס קומפליקייטד. "מסובך" - לורי האלס אנדרסון

לפני העמוד הראשון מופיעה אזהרה במסגרת שחורה: "זה לא ספר לילדים!" ואם זו לא הזמנה מפורשת לבני נוער לצלול פנימה, אני לא יודעת מה כן. ובצדק, אגב: מאחר שגיבורו לומד בכיתה י"ב, הספר גדוש בזִקפות ונוטף הורמונים, ולא נועד לקריאה לפני גיל הבר/בת-מצווש, אבל אחריו הוא מומלץ בחום. הנער טיילר מילר כבר התרגל להיות "סתם ילד" שלא מעניין אף אחד, והסתפק בחלומות רטובים על מלכת השכבה הבלתי-מושגת, עד שתעלול מטופש שביצע והעונש שספג בעקבותיו הופכים אותו למקובל, וחייו מתחילים להסתבך. עד כאן זה נשמע אולי כמו רומן אמריקקי לבני הנעורים, אבל הסיפור דווקא מתפתח בצורה בלתי צפויה, יד ביד עם גיבורו, ובשליש האחרון הוא מעמיק וחודר ונוגע גם במקומות קשים וכואבים. והעיקר, הוא כתוב כל כך טוב, שנון וחד כתער, שאפילו בחור במיטב שנותיו שמסתובב פה בבית נדלק קשות וחרש עליו עד העמוד האחרון. זה כבר הספר השני שקראתי ואהבתי בסדרת "העולם האמיתי", ולא נותר אלא להצדיע לעורכיה ולצפות בשקיקה לספרים הבאים. התרגום טוב מאוד. לבני 13-18.

"מסובך", מאת לורי האלס אנדרסון (מאנגלית: ארז אשרוב, סדרת "מהעולם האמיתי", הוצ' כנרת זמורה-ביתן, 220 עמ') – 58.80 ש"ח בבוקמי, במקום 84 ש"ח בחנויות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה