07 ביוני, 2009

עוד חוזר הסיפור

סדרת הספרים הנוסטלגית "ילדי העולם" היא המתנה הכי אקטואלית לזאטוט שמסתקרן לגבי עמיתיו מיבשות וארצות רחוקות. איזה עולם קטן

אם יש לנו זיכרונות חד משמעיים מימי ילדותנו (הכוונה לזיכרונות ברורים ולא ספקות מעורפלים) אז הם כמעט תמיד קשורים לספרים שאהבנו. כי ידוע שילדים באמת מסוגלים לצלול לתוך ספר, לדמיין את עצמם בתוך הסיפור, לשכוח מטרדות היומיום ולחוות את המתרחש בין הדפים עם כל החושים. אבל סדרת ספרים אחת עשתה לנו את זה בגדול והיא ללא ספק נכס תרבותי מרגש גם עבור המבוגרים.

סדרת הספרים האלמותית "ילדי העולם" בהוצאת ספרית פועלים (כיום פועלים הקיבוץ המאוחד), אשר יצאה לראשונה ב- 1953, פרי יצירתה של הצלמת היהודיה-שוודית חנה ריבקין-בריק, מתארת את חיי היום יום של ילדים בארצות שונות. בשילוב עם תרגומה המופלא של לאה גולדברג הסיפורים התרוממו מהדפים והפכו לחלק מחיינו. הילדים המקבילים לנו מרחבי העולם היו לחברים אמיתיים ואהובים מיבשות אחרות וזמנים אחרים.

והאמת? לרגל שבוע הספר הקרב וברוח התקופה הנכחית, נדמה שאין מתנה יפה ואקטואלית יותר לילד הסקרן והחכם (מה שקוראים – דור העתיד). קצת חומרים תמימים ופיוטיים על עולמות אחרים עוד לא הרגו אף אחד. בינתיים.

ספר מהסדרה – 44-54 ש"ח
להשיג בלעדית במהלך חודש יוני בקרוסלה, שדרות רוטשילד 27 , תל אביב, טל': 03-5603750

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה