21 בפברואר, 2012

עברית מדבקת

ערכת מדבקות ללימוד עברית שמושית תעזור לשותף או לאחיינים שלכם מחו"ל לדבר נכון תוך שני סיבובים בבית

אחת העבודות הראשונות שלנו היתה כבייביסיטר ומורה לעברית לעולה חדשה בת 7 מדנמרק שלא ידעה מילה חוץ מ"שנה טובה". כדי להקל עליה במעט את המעבר לשבעה בניינים חדשים, תלינו סביבה פתקי פוסט-איט בסגנון "This is De'let" , "This is Shoolchan" או "This is Avak"', שהחזיקו מעמד בערך יומיים. אם רק היה לנו ראש יותר יזמי, כבר היינו במקום של עמית טורקניץ, הזוכה החדש שלנו בפרס "איך-לא-חשבו-על-זה-קודם".

עמית הוא צלם ואיש קולנוע תל אביבי וגם בעל אוהב לג'ו סביל האוסטרלית, שעברה לגור בארץ לפני שנתיים וגילתה כמו הרבה מהגרים, עולים וקבוצות "תגלית" את הפער העצום שבין לימודי נושא-מושא באולפן, לבין ההתנהלות היומיומית בעברית והזדקקות למשפטים כמו "קו חמש מגיע לכרמלית?". כדי להקל על ג'ו את ההתאקלמות, החליט עמית להדביק ולתייג את כל תכולת דירתם בפתקיות מושקעות שהודפסו בשלוש צורות – עברית מנוקדת, אנגלית והמילה הפונטית באותיות לועזיות (כמו כִּסֵא.kise.chair או מַזְלֵג.mazleg.fork). כששאר הזוגות הדו שפתיים והמגניבים שסביבם הביעו עניין, החלו בני הזוג במחקר מקיף של גיבוש אוצר המילים הרצוי (כולל אפילו נישנוש, קוקו, ספידה, פינצטה, עובש ואבנית) ופיצוח הדרך הכי אסתטית ונכונה ללמידתן. והתוצאה: ערכת Stick Around המיועדת לכל תייר שמחליט, ובכן, טוּ סטיק אראונד (גאוני!) ומכילה 529 מדבקות-מילים קטנות מספיק כדי לא להשתלט לכם על הבית (וגדולות מספיק לקריאה נוחה) המחולקות לפי חדרים שונים – מהשירותים ועד המשרד. כל המדבקות מיוצרות בארץ מויניל איכותי ויציב, עמידות בפני מים או דהייה, ניתנות להסרה ללא סימני דבק מרגיזים ואפילו להדבקה חוזרת (במקרה שהחלפתם סכו"ם או סיימתם בקבוק מרכך).

בהמשך מבטיחים צוות Gingerhood (עמית, ג'ו, וענת גרינפלד המעצבת) תגיע גם ערכה הפוכה ללימוד אנגלית (משהו כמו חלב.milk.מִילְק) ואולי אפילו שפות נוספות. בקיצור, קנו לאחיינים שצופים ב"אח הגדול" באל.איי ולא מבינים מה זה "שכשוכית", כמזכרת לתיירים ושותפים בביזנס, או סתם לכל למי שמת לדעת איך אומרים פּטיש-שניצלים או דיסק-אונ-קי באינגליזית. לסיכום: אהבנו.Like.לייק.

ערכת מדבקות ללימוד עברית – 29 דולר (המחיר יורד בקניה קבוצתית)
להשיג בחנות Gingerhood (משלוחים חינם, גם לחו"ל); או ב"באוהאוס" (דיזנגוף 99, תל אביב); made in TLV (מתחם התחנה, תל אביב); "נישה" (ירושלים) ובקרוב בנקודות נוספות. לפרטים – טל': 054-6661389 (עמית), ובדף הפייסבוק.

[PSGallery=aink55khr3]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה