29 בספטמבר, 2016

ספרי תשרי

מאלבום-אהבה למטבח הערבי ועד יומן-חלומות מושקע בטירוף: אין כמו ספר כדי לסגור לכם את מתנות חודש החגים הגדול שנותרו פתוחות. קבלו מאיתנו מדריך לכל מה שיפה כרגע על המדף, כולל ברכות אופציונליות. מועדים לשמחה ולדפדוף!

לא נכון! כבר חמישי היום? החמישי האחרון שלפני ראש השנה? יום הסידורים היחיד שנשאר למגר כל מטלה הנכללת באימת "חודש החגים המעיק שידענו"? ואתם יושבים לכם ככה בנונשלאנט, כאילו אין התקפי חרדה בעולם. מזל שיש לנו בשלוף קלונקס ואת התשובה למתנה האולטימטיבית, זו שכולם אוהבים לקבל, לתת ולקנות עותק אחד לעצמם: ספרים רבותיי השאננים, ספרים.
 
קיבצנו עבורכם 8 ספרי חג ועיון יפים בטירוף שלא הצלחנו להוריד מהידיים, ומתאימים בול כמתנת "לא מצאנו כלום!" – לכל מארחת / אחיין / סבא / אושפיזין שתזרקו עלינו. החל מספר בישול שעושה כבוד למטבח הסובייטי, דרך אלבום מתכונים ערביים נדיר ביופיו והשקעתו, ועד יומן החלומות הכי מוטרף ומלא דימיון. קבלו את נבחרת ספרי-תשרי המשובחת שלנו, כולל ברכה אפשרית לנמען (מתנה צנועה מאיתנו) ויאללה, דפדפו את האוקטובר הזה:

#1

למי – לסבתא (שבחיים לא הצלחנו להוציא ממנה מתכון אחד כתוב עם כמויות ברורות)
הספר – "חבר הטעמים" של רינת גולדברג, ואדים בלומין, יאן גיצלטר וקירה קלצקי (הוצ' Lunch Box)

הכי הגיע הזמן. מתוך "חבר הטעמים"

הכי הגיע הזמן. מתוך "חבר הטעמים" (צילומים ועיצוב: סטודיו קרן וגולן)

מה בפנים – הספר החדש מהוצאת הספרים האנינה והמרנינה הזאת, "לאנץ' בוקס", מציג לראשונה (והודות לקמפיין מימון המונים מהמוצדקים שהשתתפנו בהם) אלבום מתכונים וזיכרונות מושקע ומטמטם המוקדש ליוצאי ברית המועצות לשעבר, שמתעד סופסוף את המטבח היהודי-רוסי-סובייטי ומעניק במה ראויה לקולה הקולינרי של העליה הכי גדולה שהיתה פה. ארבעת מחברי הספר (שגדלו בחיק משפחות מאוזבקיסטן, אוקראינה, אזרבייג’ן ובלרוס) חברו יחד כדי להוציא לאור סיפורי ילדות דומים, שלוו בניחוחות בורשט ומילויי בלינצ'יקי, דגים מלוחים, שמנת, חמוצים ביתיים והמון צלחות מארוחות נוֹבי גוֹד (תשאלו את החבר הרוסי הקרוב אליכם). והתוצאה? ספר מרהיב ביופיו, עם מתכונים למנות כמו "ורניקי עצלנים", פירושקי מטוגנים, מרק סלק קר, חביתיות עם בשר ואפילו וודקה חמוציות (ולכולן מוצמד שם המנה במקור, תשננו). בין לבין תמצאו צילומים מגרים, כרזות, אריזות ואיורים מהפולקלור הסובייטי, הרהורים על שפע ומחסור, על פה ועל שם, ובקיצור – רגישות תרבותית מכריכה לכריכה, לעולם הטעים והעשיר במאכלים, שלא צריך לדעת מילה ברוסית כדי להבין כמה הם נפלאים.
מה בברכה – "חג שמח סבתוש! וכן, אנחנו סופסוף מסכימים לטעום סלט 'דג מלוח במעיל פרווה', פז'לסטה…"
כמה ומאיפה – עכשיו במבצע מיוחד לקוראי מרמלדה: 115 ש"ח (272 עמ'), מהחנות "המגדלור". פרטים נוספים באתר ההוצאה

 

 

 

 

#2
למי
– לחכם הכי גדול במשפחה (שמרחיק עד לגליל בשביל חומוס אמיתי)
הספר – "בלדי: ארבע עונות בנצרת" של דוחול ספדי ומיכל וקסמן (הוצ' ידיעות אחרונות)

אנחנו עוד שניה אוכלים את הכריכה. מתוך "בלדי" (משמאל: כנאפה)

אנחנו עוד שניה אוכלים את הכריכה. מתוך "בלדי" (משמאל: כנאפה)

 

לנגב, לנגב, לנגב (את הריר). מתוך "בלדי" (מימין ובכיוון השעון: מסבחה עדשים, ראס-אלעספור, ומנקושי)

לנגב, לנגב, לנגב (את הריר). מתוך "בלדי" (צילומים: דניה ויינר)

מה בפנים – חלום שהתגשם עבור כל מי שזכה לאכול אצל שף דוחול ספדי, השף של מסעדת Diana המשובחת בנצרת, ותמיד מתגעגע לעוד כפית. אחרי שנתיים בהן נשמה את אדי הסירים במטבח הנשי של משפחת ספדי – הוציאה מיכל וקסמן, כוהנת ספרי הבישול לילדים שהכי גידלנו והאכלנו בעזרתם ("טעמים ראשונים", "ארוחות ילדים" ו-"בואו לאכול"), ביחד עם דוחול, את האלבום היפה הזה (הודות לצילומים המטמטמים של דניה ויינר), שייקח אתכם למסע נדיר ורב-עונתי במטבח הערבי המסורתי, בין המנות הכי צבעוניות, טעימות, עשירות ומגרות שהחיך שלכם יכול לאחל לעצמו. יש כאן למעלה מ-100 מתכונים, כמו מלפוּף (עלי כרוב ממולאים בשר ואורז), או עוגיות גְרָייבֶּה במילוי רחת לוקום, ספיחה, ה-חומוס של דוחול, או עָרָאיֶס – פיתות צלויות ממולאות בתערובת קבב (חלום, כבר אמרנו?). חלקם נדירים מאוד וכלל אינם מופיעים בתפריטי מסעדות ערביות, וכולם מפורטים פה עד הטאץ' האחרון, מלווים בכותרות נהדרות ופסקאות פיוטיות – כיאה למיכל, כותבת המתכונים הכי מדויקת וקפדנית, שאף ניסתה כל מתכון כמה פעמים בביתה – כדי שתוכלו גם אתם להרים ארוחת חג אסלית ולפתוח שולחן גלילי כיד המלך. יאללה, תרבחו ותסעדו.
מה בברכה – "גיסתנו היפה, חג שמח ומלא באהבה! ויש לך עד פסח להתאמן על לפחות מנה אחת מפה, כדי שנהיה לראס-אל-חנות ולא לזנב…"
כמה ומאיפה – במבצע מיוחד לקוראי מרמלדה: 89 ש"ח, מחנות "המגדלור", פרטים נוספים – בבלוג של מיכל וקסמן, ובאתר הצלמת דניה ויינר

 

 

 

 

#3

למי – לאמא (שכבר שנים מדברת על לעבור לבישול בריא, "לא בגללי! זה לכולסטרול של אבא!")
הספר – "לאכול טוב" של זהר לוסטיגר-בשן (הוצ' עצמית)

או, ככה אנחנו רוצים. "לאכול טוב"

או, ככה אנחנו רוצים. "לאכול טוב"

 

כמה טוב - ככה טעים. מתוך "לאכול טוב"

כמה טוב – ככה טעים. מתוך "לאכול טוב"

 

לפעמים, כך מה שצריך זה רק רוטב חדש בבית. מתוך "לאכול טוב"

לפעמים, כך מה שצריך זה רק רוטב חדש בבית. מתוך "לאכול טוב" (צילומים: דניאל לילה)

 

מה בפנים – ספרה השני של אשת הקולינריה הטבעית והבריאה, יהפוך להיות מעכשיו התנ"ך שלכם לאכילה מאוזנת, מרעננת וקלילה להכנה. או במילים אחרות – כך תעברו את החגים בלי לעבור עוד כפתור בחגורה. 140 המתכונים המקוריים והנהדרים שחיברה זהר, נעים בין סלטים וחטיפים מהירים בשילובים שירגשו לכם את מגירת הירקות (כדורי אוניגרי מישהו?), לבין מרקים ותבשילי חורף מזינים (תמיד רצינו לנסות מוליגטאני!), ארוחות פסטה ואורז עשירות, מנות אחרונות ממזריות ללא פירור רגשות אשם, ועד רטבים וממרחים שעושים את כל ההבדל. יש כאן גם רעיונות לסידור נכון של מזווה בריא, טיפים קריטיים (כמו איך מפרידים בין קטניות לגזים שאחרי), פלוס סיפורים אישיים על שפית טבעית שמשלבת מחול מודרני ורפואה סינית בכל צעד שהיא לוקחת במטבח ומחוצה לו. בריא זה הירוק החדש.
מה בברכה – "אמא שתפתח לנו עוד שנה טובה ומלאה בהתנסויות חדשות במטבח. מבטיחים לשטוף כל שישי כלים, אם תבטיחי שמעבירים את אבא לצ'יפס קייל! רק בריאות…"
כמה ומאיפה – 148 ש"ח (256 עמ'), להשיג בחנות "סיפור פשוט", שם יתקיים מחר (30.9) יריד "שנות טובות" מקסים! כל הפרטים כאן. פרטים נוספים על הספר באתר המחברת.

 

 

 

 

 

#4

למי – לסרבן השינה הכי עיקש בבית
הספר – "שר הילדים" של לאה גולברג (הוצ' ספריית פועלים)

אם זה לא ירדים אותם, אנחנו קופצים מהחלון. "שר הילדים"

אם זה לא ירדים אותם, אנחנו קופצים מהחלון. "שר הילדים"

 

השפה מפעם, האיורים - מהכשרון של ניב תשבי. מתוך "שר הילדים"

השפה מפעם, האיורים – מהכשרון של ניב. מתוך "שר הילדים"  (אייר: ניב תשבי)

מה בפנים – הסיפור המחורז והקלאסי, על דמות פלאית שעוברת בין חלונות חדרי ילדים ומציצה בעזרת ראי לחלומותיהם, הופיע לראשונה בספרה של גולדברג "מה עושות האיילות" מ-1949. אך ממש לאחרונה, קיבל רענון וחידוש יפהפה הודות לאיורים הסוחפים של ניב תשבי (בוגר מצטיין של המח' לתקשורת חזותית בבצלאל, שאייר לא מזמן גם את סיפור האהבה הלא שגרתי בין צבועה ומבקר בגן החיות, בספר המתוק "הנסיכה תבוא בארבע"). שר הילדים כתום הזקן, רושם את חלומות הילדים "והיה אם החולם / בעיניו ייטב / יעזור לו לקיים / את חלומותיו". בינגו. הפנינה הזו בשפה הגולדברגית המאתגרת והעשירה, היא לא פחות מאשר תוספת הכרחית ורענון חיוני למדף ספרי הלילה בבית. חלום!
מה בברכה – "חג שמח קטני שלנו, שתהיה לנו שנה טובה ועם המון שעות שינה… ופותחים מחדש את המו"מ: 2 ספרים, שיר ערש ורבע כוס שוקו! מסכים?"
כמה ומאיפה – במחיר מיוחד לקוראי מרמלדה: 39 ש"ח (וגם משתתף במבצע הקבוע – 3 ספרים ילדים ב-99 ש"ח), מהחנות "המגדלור"

 

 

 

 

 

#5

למי – לאחיינית שהכי משתפת בחלומות שלה (משהו בין לעשות החלקה ללפגוש את טיילור סוויפט)
הספר"ספר החלומות שלי" של שרית אליהו (הוצ' עם עובד)

הכי מזמין שנ"צ. כרי
כת "ספר החלומות שלי"

החזיקו מתחת לכרית. כריכת "ספר החלומות שלי"

 

הגיע הזמן לתעד את כל השטויות שלכם. כריכה פנימית ואיורי "ספר החלומות שלי"

הגיע הזמן לתעד את כל השטויות שלכם. כריכה פנימית ואיורי "ספר החלומות שלי"

 

דימיון שלא נגמר. מתוך "ספר החלומות שלי"

דימיון שלא נגמר. מתוך "ספר החלומות שלי"

 

 

חלום שלנו. "ספר החלומות שלי"

חלום שלנו. "ספר החלומות שלי" (איורים: לנה גוברמן)

 

מה בפנים – טוב, מדובר ביצירת אמנות פר אקסלנס, כל כך מעוררת ומלאת דימיון, שנכון יותר לקרוא לזה יומן מוטרף וחגיגי לחקירת חלומות, מאשר ספר. מאחורי כריכה תלת מימדית (!) המציגה עיניים פקוחות / עצומות לסירוגין, מחכים לכם קצוות של רעיונות, חלקי מחשבות, שאלות פתוחות של חלומות מתרבויות אחרות, פלוס פנקס שורות מאוייר לתיעוד החלומות שלכם, בכתיבה או באיור עצמי. וכל הקסם הזה מתעצם הודות למאיירת המדהימה (שאיוריה ממגזרות בד כבשו אותנו עוד בספר "הבית ברחוב ירמיהו"), לנה גוברמן, זוכת פרס מוזיאון ישראל לאיור. עבור ספרה של שרית אליהו – מטפלת בדרמה, פסיכותרפיסטית וחוקרת חלומות בקרב מבוגרים וילדים – הכינה לנה איורים פנטסטיים, קסומים, עשירים בפרטי-פרטים, והכי קרובים להמחשת כל חלום מושלם שהיה לכם. כל דף עושה חשק להיכנס פנימה ולצלול לכרית מחדש.
מה בברכה – "לאחיינית הכי גדולה שלנו! שתפתח לך שנה מלאה בהתחלות חדשות וחלומות יפים, שתגשימי לאט לאט (כן, כולל כרטיס לגולדן רינג של ג'סטין ביבר, א-מן!)"
כמה ומאיפה – עכשיו במבצע – 83 ש"ח, בחנות "סיפור פשוט", פרטים נוספים – בעמוד הפייסבוק של הספר

 

 

 

 

 

#6

למי – לאמצעית שלנו (שגם אלף שעונים מעוררים לא יצליחו לנער אותה)
הספר"סיפורי בוקר" של לוין קיפניס (הוצ' ספריית נח)

גוד מורנינג לכם. "סיפורי בוקר"

גוד מורנינג לכם. "סיפורי בוקר"

 

 

כל בוקר - אותו סיפור מחדש. מתוך "סיפורי בוקר"

ספר לנו על זה, קיפני. מתוך "סיפורי בוקר" (איורים: נעם וינר)

מה בפנים – אם גם אצלכם בבית, כל בוקר – אותו סיפור מפרך מחדש (של לנער את כולם ולאחר לפיזורים) – קבלו ממתק מקסים במיוחד, שמציע שלוש מעשיות משעשעות של לוין קיפניס, על ילדים שמתקשים לקום בבוקר (הכי אוטוביוגרפי): גם המפהקים הקטנים שלכם, יזדהו בשניה עם גיבורי הספר הקלאסי ("המאחרת הישנונית", "שלושה אחים עצלים" ו"רם הקטן"), המלווה באיורים המרהיבים של נעם וינר, המעניקים פרשנות מצחיקה חדשה ומאירת עיניים לכל מטלות הבוקר המנדנדות, ובפורמט קומיקס מושלם לילדים (בהתאם לשאר ספרי ההוצאה המקסימה הזו, שפתחו רותו מודן וירמי פינקוס). ככה אתם רוצים להתחיל את היום.
מה בברכה – "אפרוח, שתהיה לנו שנה טובה ומלאה בבקרים כיפים, שיוליכו אותך היישר מהמיטה לגן בלי לחטוף אף טנטרום… אוהבים אותך בכל שעה ביום!"
כמה ומאיפה – במחיר מיוחד לקוראי מרמלדה: 39 ש"ח (וגם משתתף במבצע הקבוע – 3 ספרים ילדים ב-99 ש"ח), מהחנות "המגדלור", פרטים והצצה נוספת – באתר המאיירת נעם וינר

 

 

 

 

#7

למי – לאבא (שסופסוף מצאנו מה יגרום לו לעיין בספר אמנות: פוסט-טראומה צבאית!)
הספר – Dictionary של אסנת אוסטרליץ (הוצ' אסיה)

אבא, שפר ספרייתך. Dictionary

אבא, שפר ספרייתך. Dictionary

 

להסתכל לחרדה בעיניים. מתוך Dictionary

להסתכל לחרדה בעיניים. מתוך Dictionary (דימויים: אסנת אוסטרליץ)

מה בפנים – ספר יוצא דופן של האמנית אסנת אוסטרליץ, יתומת צה"ל שהקדישה לנושא צבא וצבאיות עבודות בטכניקות שונות בשנים שבין 2003 ל-2015, ואז חילקה אותן לפי 6 נושאים שונים המאוגדים באלבום המקורי הזה. כל פרק חוקר את תפיסת המלחמה בחברה הישראלית, ואת השלכותיה על עיצוב התודעה והזהות שלנו. אך בכל דימוי (המבוסס על תצלומי "רדי-מייד" שעברו הליך די
גיטלי) תוכלו למצוא גם פרשנות אישית משלה – שעוסקת בזיכרון, מוות וחיים, במסווה של רישום תמים. למרות הבהלה והעימות שהספר עלול לעורר אצל המתבונן (ושווה להעמיק בעניין הזה בטקסטים שהוסיפה חוקרת האמנות ד"ר יעל גילעת), אין ספק שמדובר בחומרים שנוגעים לכל אחד שגדל פה, ויכולים בקלות להיות מרכז השיחה בסוף כל ארוחת חג. תנו הקשב (בלב).
מה בברכה – "אבא, חג שמח ורגוע! בלי אף קריאה למילואים (זוכרים לך את ההברזה בפסח…) ואם כבר- קח איתך את זה כחומר עיון בלילות. שנה טובה ורגועה, מהעורף שלך…"
כמה ומאיפה – עכשיו במבצע: 160 ש"ח (188 עמ', נייר נטול עץ), מחנות ההוצאה המשובחת "אסיה"

 

 

 

#8

למי – לכל אחד שמבין שלא חובה לדעת לקרוא – כדי להפעיל את הדימיון (מיהלי ועד סבא)
הספר"המטריה הצהובה" של המאייר ריו צ'ה סו, והמלחין שין דונג-יל (הוצ' צלטנר)

בקרוב אצלנו. "המטריה הצהובה"

בקרוב אצלנו, אמן. "המטריה הצהובה"

 

לעקוב בעיניים ובאזניים. מתוך "המטריה הצהובה"

לעקוב בעיניים ובאזניים. מתוך "המטריה הצהובה"

 

יצירת אמנות ללא מילים. מתוך "המטריה הצהובה"

יצירת אמנות ללא מילים. מתוך "המטריה הצהובה" (איורים: ריו צ'ה סו)

 

מה בפנים – דמיינו ספר שכולו יצירת אמנות אחת שנמשכת מדף לדף. בכל עמוד, תזכו לעקוב אחרי מסע מטריות שאויר במכחול, בצבעים ובתווים (בידי מלחין ומאייר קוריאנים), שבמרכזו – מטריה צהובה מסקרנת במיוחד. אין בספר מילים כלל, אלא רק צלילים (שתוכלו לשמוע בעזרת הדיסק המצורף לו), ולהמציא בעצמכם סיפור אישי, שעובר דרך הצבעים, התמונות והקולות. מתנה קסומה שתיקח את הקורא בכל גיל למסע קסום ורב-חושי.
מה בברכה – "דודה בטי, לקראת הנסיעה לוויאטנם בסוכות (פייר? הפתעת!), אל תשכחי לארוז מטריה למונסונים, ולהאזין לספר המיוחד הזה, רגע לפני ההמולה של נתב"ג. תיהני וחג שמח!"
כמה ומאיפה – 88 ש"ח (מהדורה מוגבלת), מחנות ההוצאה היפהפיה לילדים "צלטנר"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה