27 באפריל, 2010

סיפורים מהשרוול

אולגה דה-פולגה היא לא רק שמה של חזרזירונת וגיבורת ספרי ילדים הבודה עלילות מדמיונה, היא גם שם המותג הלונדוני הכי יצירתי שפגשנו לאחרונה

תקראו לנו נוסטלגיים, אבל משהו בנו כמהַ למסורת הבריטית שחלפה פה. תירגעו, לא צריך לעשות מנדט מכל סיפור, אנחנו בסך הכול רוצים לשייף קצת את ההומור שלנו ואולי להכניס לאופנה דברים בסיסיים כמו תה עם חלב והגה בצד ימין (או, עכשיו אפשר לראות את המדרכה שעלינו עליה הרבה יותר טוב). בקיצור, נראה שחופשים גדולים רצופים שהועברו מול אוליבר טוויסט, מישהו מטפל בך ומרי פופינס – עשו את שלהם, ונותרנו עם משיכה בלתי מוסברת למזג אוויר גשום ושלטון מונרכי.

מה הפלא אם כן, שמותג לונדוני פרוע בשם Olga de Polga, שעשה עלייה לישראל השנה, בזכות חנות הבגדים המתבססת "קפה ביזאר", הצליח לתפוס אותנו ממבט ראשון. "אולגה דה פולגה" מצטיינים בגימורים המוקפדים שלהם ומצליחים להפתיע בכל פריט בזכות מקורות השראה שונים וסגנונות מתחלפים (חצאית סאטן אלגנטית תלויה לצד שמלה פיפטיזית צבעונית) שמשאירים יחד את הנימוס הבריטי הרחק מאחור. אנחנו למשל שמנו עין על טי שירט מנומרת ונעימה שעליה לבבות אדומים, המזכירה לנו בעיקר איפה נולד זרם הרוק הפסיכדלי. באשר לשם המותג החביב, ומתוך עבודת בילוש שרלוק-הולמסית משלנו, מתברר כי הוא לקוח מתוך סדרת ספרי ילדים שחיבר בונד, מייקל בונד, (שיצר גם את דמותו של "הדוב פדיגטון" המפורסם), בשם "עלילותיה של אולגה דה פולגה". אולגה של בונד היא חזרזירונת הנוהגת לספר לחבריה מעשיות המבוססות על אירועים שקרו לה, אולם היא לא מצליחה להתאפק ותמיד מגזימה ומנפחת אותם הרבה מעבר למציאות. אנחנו דווקא יכולים להבין את הראש, ככה מתחילים הסיפורים הכי שווים ששמענו.

עכשיו, כשאנחנו סוף-סוף חמושים במיטב המחלצות שיש לממלכה להציע לנו, אתם תצטרכו לסלוח לנו, איטס טי-טיים.


טי שירט של אולגה דה פולגה – 400 ש"ח
להשיג ב-"קפה ביזאר", בן יהודה 150, טל':03-5227217

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה