18 במרץ, 2012

סינמה מון אמור

מציאות, תסלחי לנו רגע, אנחנו מתחבאים בסינמטק, מתמכרים לפסטיבל הקולנוע הצרפתי וליקום מקביל - שכולו במבטא של אודרי טוטו. תיכף נשוב

ביומיים האחרונים מסתובבת לנו בראש קרוסלה של מילים סקסיות במיוחד: קרואסון, ג'מבון, קרם ברולה, ברנאר פיבו. וגם זי'טאן, טינטין (כלומר, טאנטאן), קפה או לה ואיב מונטאן. מרגע ששמענו על פסטיבל הקולנוע הצרפתי שהחל אמש (ורכשנו כרטיסים בהתאם) – אי אפשר לעצור את הריגוש הצרפתי שהשתלט לנו על התודעה. אחרי הכל, מי לא ייקח עשרה ימים שגונבים אותו מהמציאות המקומית המטורפת היישר אל יקום מקביל, שכולו אהבה וצרות של אחרים, וכולם בצרפתית שוטפת (עם תרגום)?

מבין סרטי הפסטיבל שיוקרנו השנה בסינמטקים ברחבי הארץ, נוכל להמליץ לכם בחום לרוץ ל"דונומה" (בתמונה למעלה) – סרט שהופק בתקציב לא ייאמן של 150 אירו (סנדוויצי'ם ליום צילום אחד?) והצליח – בעזרת קמפיין גרילה מוצלח במיוחד – לעשות רעש, ובצדק, כי ככה זה כשמצלמים סיפורי אהבה מצטלבים בסגנון אותנטי במיוחד ומגייסים למשימה כישרונות רעבים, במובן האמנותי של המילה. לכו גם ל"המאומצים" המרגש, שמתאר מה קורה לשלוש נשים קרובות במיוחד כשאחת מהן מתאהבת (בגבר הורס, אם יורשה לנו), ואם אתם מבלים חלק ניכר מזמנכם במחשבות על האקס המיתולוגי – אל תחמיצו את "אהבת נעורים", שמגלה מה באמת קורה לאהבה ראשונה כשהשנים חולפות והחיים ממשיכים. מצאנו בתוכנייה עוד הרבה סרטים שווים, מ"מחוברים לחיים" המצליח, דרך "העדינות" עם אודרי טוטו (כפי שהבטחנו בהמלצה על הספר אצלנו בסלון) ועד "הן" עם ג'ולייט בינוש ו"עוף בשזיפים" המסקרן. אם לא היינו צריכים להתפרנס, היינו עוברים לגור בסינמטק, כמו קלושארים אמיתיים שיודעים מה באמת חשוב בחיים ויוצאים משם רק באפריל, כשייעלה האור בתום ההקרנה האחרונה. בינתיים, אנחנו ממשיכים לחבק בלילה את השיחון הצרפתי-עברי, נושכים שפתיים וממשיכים קדימה. סה לה וי. 

פסטיבל הקולנוע הצרפתי התשיעי – בסינמטקים של תל אביב, ירושלים, חיפה, שדרות, ראש פינה, חולון, הרצליה ואשדוד, בין התאריכים 17.03.12-05.04.12.
למועדי ההקרנות ברחבי הארץ – הציצו כאן (קובץ PDF)
הסיפור המדהים מאחורי הפקת "דונומה" (בצרפתית) – www.donoma.fr. קליפ של כל סרטי הפסטיבל בדקה אחת, באתר שגרירות צרפת.

 

 

מכורים לטוטו. מתוך "העדינות", פסטיבל הקולנוע הצרפתי

 

 

בצרפתית זה נשמע טוב יותר. מתוך l'art d'aimer, פסטיבל הקולנוע הצרפתי

 

[PSGallery=b0npspi22r]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה