28 ביולי, 2011

נשק קטלאני

והפעם בפרויקט הנסיעות הסודי שלנו: שבע המלצות נדירות מחבל הטאפאסים והקאוות – הו ברצלונה, ברצלונה

#1
שם המקום: El Ganso
המהות: ברנד אופנה מקומי עם אפליה מתקנת לגברים.
דבר המבקרת – יעל בן יהודה: "מותג האופנה הספרדי 'אל גנסו' ("האווז", שהלוואי וינדוד בקרוב לאזור שלנו) פונה גם לנשים ולילדים. אבל הסניף שאנחנו נפלנו עליו (וממנו) מוקדש לגברים בלבד ומצליח לאזן בכבוד רב את חוסר השוויון הכללי בתחום. יש סניקרס עם שילובי בדים מפתיעים, מוקסינים מזמש, נעלי אספדריל משובצות, ג'קטים עם חיפויי מרפקים מעור, חליפות, מכנסי ברמודה באורך הנכון, קרדיגנים פאנקיים, תיקים, כובעי קסקט ואפילו קסדות אופנוע בצבעי הברנד. האווירה כולה אלגנטית ומוקפדת למדי, משהו בסגנון נערי קולג' בריטים עם חכמת רחוב ים-תיכונית. המוכרים דוברי אנגלית, אולטרה נחמדים ומדגמנים מכף רגל ועד ראש פריטים מהחנות, כשעל כל אחד מהם תמצאו תמיד אזכור לסימן ההיכר של המותג: שניים-שלושה פסים צבעוניים קטנים. חפשו אותם על הכפכפים, בקו הכיסים או בקיפול המכפלת".

El Ganso
Carrer Ferran 43-45
08002 – BARCELONA
Tel: 93 342 82 76

 

סניקרס משולבות. El Ganso

 

 

חלון הזדמנויות. El Ganso

 

 

חפשו את שלושת הפסים. El Ganso

 

 

 

#2
שם המקום: Loisaida
המהות: בוטיק בגדים מגניבים וחפצי וינטג' מכל העולם.
דבר המבקרת – ענת בנדורי: "כשיימאס לכם מהתורים בזארה, מנגו ודומיהם, נסו לברוח לכיוון הבוטיקים הקטנים שליד אזור מוזיאון פיקסו, ובעיקר אל Loisaida: דמיינו דירה גדולה במראה רטרו, ובה כוכים, פינות וחדרים נסתרים, שככל שתעמיקו בה יותר – תגלו עוד בגדים שאתם פשוט חייבים לקחת הביתה. חלקם תחת המותג Loisaida, חלקם של מעצבים צעירים ואדג'יים מכל העולם (חפשו את אלו מיפן), וחלקם בגדי וינטג' נדירים ושמורים היטב. בין לבין תמצאו גם אוצרות יד שניה כמו בקבוקי בושם, משקפי שמש ורהיטי ענתיקה. גם ברקע פס-הקול של החנות מורכב משירי וינטג' בלבד. אגב, פירוש השם הוא הביטוי המקביל בספרדית ל- Lower East Side, ולא בכדי – החנות שונה בנוף המקומי ומצליחה לייבא את אווירת הבוטיקים של ניו יורק – אל לב ברצלונה".

Loisaida
Carrer de Flassaders, 42
Tel: 932-955492


אווירת מנהטן בלב בורן. LOISAIDA

 

 

 

 

#3
שם המקום: CAL PEP
המהות: מסעדת הטאפאס בעלת תור הכניסה הכי מוצדק בעיר.
דבר המבקר – עופר שני: "מסעדת הטאפאס הטובה ביותר שמצאנו בברצלונה (השמועה מספרת שהמסעדה "טאפאס בשוק" שפתחו האחים ירזין בשוק הנמל בתל אביב, מבוססת על המוסד הברצלונאי הזה). המסעדה מחולקת לשני אזורים: האזור הפנימי שמכיל מספר מצומצם של שולחנות קטנים וחובה להזמין מקום מראש. ואזור המטבח הפתוח, אותו עוטף בר עם משהו כמו 15 מקומות ישיבה. מומלץ להגיע לשם בשעה 7 בערב (חצי שעה לפני שהם פותחים) כי מהר מאוד מתחיל להשתרך תור ארוך מאוד בכניסה. הכי כיף לשבת על הבר. אדון פפ נמצא כמעט תמיד במקום ומנצח על האירוע. מנות קטנות ומדהימות, רובן מטוגנות ונעשות ממש על המקום. אפשר להתייעץ עם מר פפ לגבי מה כדאי להזמין. לפני שיוצאים לכיוון – יש לבדוק באתר מתי פתוח כי שעות הפתיחה (כאופייני לברצלונה) הן ממש מינימליות. הנה כמה צילומים של מנות מומלצות".

Cal Pep
Plaça de les olles 8
BARCELONA

Tel: 93.3107961

 

 

פלפלים ירוקים מטוגנים. Cal Pep

 

 

מנת ארטישוק. Cal Pep

 

 

קלמארי שלמים. Cal Pep

 

 

 

#4
שם המקום: Demasie Café
המהות: קונדיטוריה למעצבים גרפיים.
דבר המבקרת – יעל בן יהודה: "ברחובות הקטנים של שכונת בורן, לא רחוק משד' הרמבלה, חלפנו על פני מספר קונדיטוריות מגרות, אבל רק אחת גרמה לנו להיכנס פנימה מיד. בית הקפה Demasie משדר מודרניות ועיצוב נקי החל משלט השירותים ועד הכפיות החד פעמיות. אפשר לשבת לקפה, אפשר לקנות בתפזורת שוקולד בצורת כפתורים, תפוזים מצופים, מקלות מרשמלו ארוכים ועוד, ואפשר לקחת הביתה אריזות של עוגיות משגעות – כשכל סוג עוגיה זכה לצורה גרפית מיוחדת לו (נסו את המנטה-ושוקולד-מריר או הלימון-ושוקולד-לבן). על הקיר פרוש תפריט מעוצב של גלידות שנעשות במקום בעבודת יד, פטיפורים ושאר מתוקים, ועל העץ הערום במרכז החנות תלויות עוגיות לדוגמא. קשה לצאת בלי סוביניר לדרך והביתה".

Demasie Cafe
Carrer de la Princesa 28
08003 Barcelona
Tel: 93-269-11-80

 

 

כפתור ופרח. Demasie Cafe

 

 

פרפומריית עוגיות. Demasie Cafe

 

 

מקלות מרשמלו ארוכים. Demasie Cafe

 

 

תארזו לנו אחד מכל אחד. Demasie Cafe

 

 

 

 

#5
שם המקום: CIUDAD CONDAL
המהות: טאפאס בר לעצירות פתע באמצע שופינג.
דבר המבקר – עופר שני: "טאפאס בר מומלץ ביותר, הומה מאוד אך מפנק. הטאפאסים השונים פרוסים על הבר באופן מגרה ביותר וכל מה שצריך לעשות זה רק להצביע על מה שרוצים. כיפי ביותר לעצירת פתע במהלך שיטוט קניות של שעות הצהריים. בתמונה למטה: טוסטים עם חסה ונקניק (סוף הדרך). ניתן לסכם את ההמלצה עם העובדה שבמהלך ביקור בן 4 ימים בעיר, אכלנו שם 3 פעמים".

Ciudad Condal
Rambla de Catalunya, 18
Tel: 933 181 997

 

 

חסה אנד האם. Ciudad Ccondal

 

 

 

 

#6
שם המקום: La cure Gourmande
המהות: חנות עוגיות שאין לצאת ממנה.
דבר המבקרת – יעל בן יהודה: "מפעל העוגיות הוותיק והצהוב הזה מחזיק מעט סניפים מחוץ לצרפת, ואחד מהם נמצא בברצלונה. ברגע שתיכנסו אליו – אתם בצרות: ערמות מסודרות של עוגיות ענקיות רק מחכות שתיקחו מהן ביס (נסו את זו עם ליבת הקוקוס), ואותו כנ"ל לגבי סוכריות, פרלינים, מסטיקים, בונבוניירות, שוקולדים, מרמלדות וקוביות קרמל גדולות בטעמים מתחלפים (קינמון, שקדים או מלח גס שהתגלה כאלוהי). גולת הכותרת וסימן ההכר של החברה – היא עשרות סוגי קופסאות המתכת הצבעוניות והמהממות, הממלאות את החנות עד התקרה, ובהנחה שתצליחו לבחור אחת – מצאתם את המתנה המושלמת להביא לחבר'ה. בקיצור – אם תמיד רציתם סיבוב בחנות המפעל של ווילי וונקה – זו המקום בשבילכם".

La cure Gourmande
Carrer Ferrán, 14
Tel: 93 412 51 52

 

 

יאמממי. La cure Gourmande

 

איך אומרים "תן לי קילו" בספרדית? La cure Gourmande

 

מחפשים עובדים? La cure Gourmande

 

 

סוכריות קרמל. La cure Gourmande

 

 

 

 

#7
שם המקום: HOTEL PULITZER
המהות: מלון מעולה עם מיקום מושלם.
דבר המבקר – עופר שני: "ההמלצה הזו נולדה משאלה שפרסמתי על ה-wall שלי בפייסבוק לגבי מלון מומלץ בברצלונה. בתוך שניות התקבלה תשובה מבן דוד הידוע בגרגרנותו, שהמליץ על מלון 'פוליצר'. מבלי לחשוב פעמיים התקשרתי והזמנתי חדר. המחירים התגלו כנוחים והמלון כסופר-נוח עם מיקום מושלם. זה מלון בוטיק לא גדול עם עיצוב מינימליסטי ונעים. אחר כך גיליתי שמדובר ברשת הנמצאת בכמה מטרופולינים אירופאים, אבל זה שבברצלונה מנצח, שוב, בגלל המיקום המדהים. בקשו חדר בקומות הגבוהות".

HOTEL PULITZER Barcelona
C / Bergara, 8
08002 Barcelona
Tel: (+34) 934 81 67 67

 

פרס פוליצר. Hotel PULITZER

 

 

פינות חמד במלון. Hotel PULITZER

 

 

בתיאבון. Hotel PULITZER

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה