05 באוגוסט, 2013

נשאר מתוק לנצח

עטרה אופק מזהירה את הדור שגדל על התקליט "זרעים של מסטיק": הכינו את הממחטות למראה המהדורה החדשה והמופלאה.

ילדה בת שלושים פלוס, שגדלה על התקליט "זרעים של מסטיק" בביצוע דליה פרידלנד וילדי קיבוץ בית אלפא, התרגשה עד דמעות למראה הספר בגרסתו החדשה, ומיד הוקמה בבית מקהלה עליזה ופצחה בזמר. כי מי לא זוכר את השירים המרנינים – על ערוגת המסטיק שמתחת לפלסטיק ("לנטע ולי יש סוד נחמד/ שעוד לא סיפרנו לאף אחד"), על קטיף התותים ("הכל קרה בגלל רותי/ הלכנו לקטוף לנו תותים"), על אדון חרדון שפחד מאוד מגברת חרדונה ("כי הוא היה כזה רזה והיא כזאת שמנה"), על יומולדת מפלסטלינה ("הבובה עדינה בת חצי-שעה/ לבובה עדינה הכנתי הפתעה"), על הילד שמצייר הכל רק באדום ("האדום הלוהט/ מספיק לו בהחלט/ וצבעים אחרים/ הם פשוט מיותרים")? ומי שלא זוכר או מכיר את המנגינות הנפלאות של נחצ'ה היימן, מוזמן למצוא את השירים ברשת.

לאה נאור היא מאותם יוצרים שמעולם לא שכחו מה זה להיות ילד, ולפיכך היא יודעת לכתוב בדיוק כמו שילד מרגיש, והכל מתוך אופטימיות ואהבה אינסופית (בהזדמנות זו אמליץ לקוראים הבוגרים להכיר גם את אמה של הסופרת בספר המרגש שכתבה עליה, "בואי אמא", כשם אחד משיריה הידועים ביותר). האיורים של ולי מינצי נהדרים. ואם יחליטו בהוצאה להוציא גם את המחזה בשלמותו, עם קטעי הקישור המקסימים בין השירים, כדי שנוכל להמחיז אותו בבית, אושרנו יהיה מושלם. שמחה רבה לבני 4 ומעלה.

הספר "זרעים של מסטיק" מאת לאה נאור (איירה: ולי מינצי, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 32 עמ', מנוקד) – 39 ש"ח בחנות "המגדלור", במקום 74 ש"ח מחיר מלא

או לה לה

הרבה יותר שרמנטי מספיידרמן. "העכביש מרסל" - בר בן יוסף

אם אי פעם תהיתם מניין צצים העכבישים שגרים בביתכם ולאן הם הולכים, דעו לכם שייתכן שהגיעו בכלל מחו"ל, ולשם גם יחזרו. כך לפחות קורה בספר הביכורים המתוחכם של בר בן-יוסף. גיבורו, העכביש מרסל, היה בטוח כל חייו שהוא גר במגדל אייפל ועל כן ראה עצמו כפריזאי לכל דבר, עד שפגש זבוב שטען כי המגדל שלו הוא בעצם דגם מוקטן של הדבר האמיתי, ולא זו בלבד שמרסל אינו פריזאי, אלא שהוא בכלל לא חי בצרפת. מרגע שהבין מרסל את טעותו, גמר אומר לתקן אותה וטס לפריז (זה לא היה כל-כך מסובך, תקראו בספר). החיים במגדל אייפל האמיתי היו הרבה פחות קלים ונוחים, אבל מרסל הרגיש שהגיע סופסוף למקומו הטבעי. רק דבר אחד היה חסר לו כדי להרגיש ממש בבית – אבל למה לקלקל לכם עם ספוילר?

לא בטוח שקהל היעד יקלוט מה בדיוק עבר על גיבור הספר, ולא בטוח שתמיד צריך לחפש מסר בספר ילדים, אבל לטעמי יש כאן סיפור על מישהו שחשב שהוא מאושר עד שהתברר לו שהוא חי בטעות, ושהאושר נמצא בעצם במקום אחר, ולפיכך מיהר לתקן את הטעות ואפילו את המציאוּת. הכתיבה חיננית ומלבבת, והציורים פרועים ומלאי חיים ממש כמו מרסל. ספר מיוחד ומעורר למחשבה, לבני 4-7.

"העכביש מרסל" מאת בר בן-יוסף (אייר: אבי עופר, הוצאת כתר, 32 עמ', מנוקד) – 39 ש"ח בחנות "המגדלור", במקום 68 ש"ח מחיר מלא

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה