27 בפברואר, 2011

נסתרות דרכיה של המיגרנה

ביקור אחד אצל ד"ר נאדר בוטו שינה את הגישה שלנו לעולם הרפואה

אחד הדברים הכי משמעותיים (ומפחידים) שקרו לנו בעשר השנים האחרונות הוא ההבנה שהרופאים לא תמיד יכולים לעזור לנו. אנחנו מגיעים אליהם במצבים הזויים, מדווחים על סחרחורת (שמופיעות רק בלילה), חולשה (שתוקפת רק בימי חמישי), כאבי ראש (אחרי אכילת כרובית) ועייפות (אולווייז). בדיקות הדם יוצאות טוב, לחץ הדם תקין – וחוץ מלשלוח אותנו למרכז הפסיכיאטרי הקרוב – אין הרבה מה לעשות.

וכך התגלגלנו לפני הרבה זמן למרפאה של ד"ר נאדר בוטו, קרדיולוג ומצנתר שפיתח שיטת אבחון וטיפול הקרויה על שמו. גם ד"ר נאדר הבין במהלך עבודתו שהטיפול בסימפטומים אינו עוזר לטווח הארוך ואף עלול להחמיר את המצב, והחל לפתח שיטת טיפול המבוססת על הקשר הקיים בין הנפש, הנשמה והגוף. הטיפול עצמו מתחיל בשיחה כללית על החיים, הקשיים, המכאובים והמשברים. ד"ר נאדר מנתח את הנתונים, מאתר משברים נפשיים שהובילו למחלה גופנית ובטכניקה על חושית מוצא את השוני שחל באנרגיית החיים, ובנשמה (חכו, עוד לא השתגענו). מהלך הטיפול מורכב כאמור משיחה ומאופרציה המתרחשת בשכיבה במהלכה ד"ר נאדר נותן הנחיות לנשימה, מדריך את הדמיון ומשתמש בחם כפות ידיו. בשלב הזה לעיתים משתחרר בכי, או צחוק או רגש שהיה תקוע במערכת, ובתום הטיפול – יש הרגשה של עצמה בלתי רגילה. פתאום יש כח לחצות את הסהרה.

בספרו האחרון "הקוד האנושי" (בתמונה) מפרט ד"ר נאדר את המודל המערכתי שדרכו ניתן להבין את האדם דרך הסתכלות בפניו (הביטוי הישיר לנשמה). הספר מעמיק מאוד וצריך להתרכז – אבל מי שיצליח ילמד המון על המרכיבים הנעלמים מהעין שמשפיעים על איכות חיינו יותר מהכל.

בשורה התחתונה – הביקור אצלו עוזר מאוד במובן הכי מיידי של המילה, משהו רוחני קורה שם (שמגובה בהמון חכמה ידע), לא תמיד אנחנו מבינים עד הסוף. אבל הגולה משתחררת. יש הקלה באזור החזה. הראש נפתח, ויש כח ודרייב לכבוש את העולם (או לפחות לעשות סדר בבוידעם, אללי).

הספר "הקוד האנושי" מאת ד"ר נאדר בוטו – 148 ש"ח, טיפול אישי – 700 ש"ח (יש לאפשר מספר חודשי המתנה)
להשיג בחנויות הספרים או דרך האתר של ד"ר נאדר www.naderbutto.com, לפרטים נוספים וקביעת תורים – טל': 03-9231591

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה