28 בדצמבר, 2010

נחום תקום

פוסטרים יפהפיים עם איוריו של נחום גוטמן העלו בנו זיכרונות מבית סבתא

בתור ילדים, ארוחת שישי אצל הסבים נראתה לנו אטרקטיבית בערך כמו עקירת שן בינה. בטלוויזיה הישנה שלהם היו בקושי שני ערוצים, על הספות היה כיסוי שעווה דביק ומרגיז, ובגזרת הצעצועים – מוות קליני. יום אחד, כשלסבתא אסתר נמאסו הקיטורים היא הושיבה אותנו הבכוח מול הספר "בארץ לובנגולו מלך זולו" של נחום גוטמן ונשארנו מהופנטים. מאז, לא היה שישי אחד בו לא התחננו לצאת מוקדם יותר לספתי – כדי להציץ שוב בנמר המפחיד – ולהעביר מהר מהר את הדף.

וכל זה עלה לנו אתמול בבת אחת, כשחברה טובה סיפרה בהתרגשות כי ב"מוזיאון נחום גוטמן לאמנות" שבנווה צדק – מצאה פוסטרים ישנים שאייר, כולל אחד עם אותו נמר מפחיד ומפורסם. המוזיאון היפהפה הוקם אמנם כבר לפני למעלה מעשור, אולם רק לפני שנה וקצת נוספה בו גם חנות מזכרות נהדרת ועמוסה בספרים שגוטמן אייר וכתב, ציורים, ליתוגרפיות, מתנות המשולבות עם עבודותיו ועוד ועוד גוטמנים קטנים שמפתה לקחת הביתה. אותנו תפס אוסף הפוסטרים המרגש, שהעלה בנו מחדש המון זיכרונות: יש שערים נוסטלגיים משגעים שאייר לעיתון "דבר לילדים" על פי שיריו של רפאל ספורטה (בתמונה), יש כרזת פרסומת צבעונית נהדרת שקוראת לבקר בגן החיות בתל אביב, יש ציור מהמם שהכין עבור "קן לציפור" של ביאליק, ואפילו פוסטר בשחור-לבן לצביעה – שיפה להשאיר גם ככה, בדיוק כמו שהוא. כולם אגב ממש לא יקרים, ולמעשה מודפסים מחדש על ידי המוזיאון לפי הזמנה.

תוך שנייה הצלחנו למנות לפחות 3 ילדוד'ס עם מקום פנוי על הקיר ועוד אמא אחת – שעד היום מחפשת את לובנגולו בחלומות ותשמח למצוא אותו סוף סוף, ממש מולה לפני השינה.


פוסטרים מאוירים של נחום גוטמן
– 25-50 ש"ח

להשיג בחנות "מוזיאון נחום גוטמן לאמנות", שמעון רוקח 21 (נווה צדק), תל אביב, טל': 03-5161970 (שלוחה 109 לחנות. פתוח גם בשבת).
שימו לב – ניתן להזמין או לשלם טלפונית ולבצע משלוח עד הבית.

נמר של נייר. מתוך פוסטר "לובנגולו מלך זולו - הנמר" שאייר נחום גוטמן (גודל מלא - 50X70 ס"מ)

 

[PSGallery=3nf2jw0it10]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה