24 במאי, 2018

משהו פראי

התכשיטים של OMA Design משלבים עבודות רקמה וחוטי כותנה שהופכים כל תליון לחיה רעה. במובן הכי יפהפה של המילה

אף פעם לא הבנו אנשים שמאמצים חיות אקזוטיות ומכניסים הביתה קוברה, חמוס או איזה קקדו. יש לנו מספיק סיבות לנדודי שינה גם בלי זה. עד שנסכים לשקול אולי איגואנה אילמת (שובליקו, אבל מי יצא איתה בצהריים?) אנחנו הולכים על משהו חייתי, קטן ויפהפה אחר: תליוני החיות של סיגל ווקנין-פרבמן. וולקאם טו דה ג'אנגל.

במהלך לימודיה במחלקת עיצוב טקסטיל בשנקר, שכללה התמחות באריגה (והרבה שעות של רקמה על הנול), השתתפה סיגל בתכנית חילופי סטודנטים בהמבורג, ונשארה שם כמעט שנתיים. משיטוטיה בעיר, לא יכלה שלא להתפעל ולאגור טקסטילים יפים שמצאה בשווקים, גובלנים נדירים ורקמות עתיקות. כשחזרה לארץ עם סטוק של חומרי גלם מיוחדים, ובעזרת ידע מקצועי שצברה בפרויקט למעצבים מתחילים, החלה סיגל לרקום לעצמה חלומות ולפתח תכשיטים המשלבים בין מתכת וטקסטיל, חום וקור, רוך ובלינג. כך נולד OMA ("סבתא" בגרמנית), מותג לתכשיטים עם עבודות רקמה מיניאטוריות שהיא מבצעת בעבודת יד עמלנית, המשלב מסורות מפעם בתכשיט עכשווי, שיהיה לכם כיף להוריש הלאה עד הנינים.

אחרי עיצוב מסגרות פליז מצופות זהב וכסף, היא רוקמת בטכניקה סבוכה ובמשך שעות על גבי המתכות חוטי כותנה צפופים (ללא דבק) באופן שמאחד בין העולמות וחומרי הגלם, עד שהם הופכים לתכשיט אחד ויחיד במינו. יש למשל לוחות גובלן זעירים עם פרחים או צורות גיאומטריות. יש אדניות ועציצים הרקומים על תליון דמוי-חלון; דמויות נשיות עם חצאית רקומה; או תליוני פליז ללא טקסטיל שנראים כאילו "נתפרו ממתכת" בטכניקת איקסים.

אבל אנחנו פה כאמור בגלל קולקציית החיות המופלאה, שסיגל יצרה בהשראת צילומים שערכה בספארי. כדי להשיג את התנועתיות שבפרווה, התזוזה של הגוף ותחושה תלת מימדית שמעוררת את התכשיט לחיים – יצרה סדרת תליוני חיות-בר, עם חוטי כותנה המדמים עור, נוצות או פרווה. יש פלמינגו עם זנב ורוד; נמר חברבורות שעיר; פיל מקסים ורך למגע; ג'ירפה פראית; ברבור פלאפי – ועוד עדר שלם שמוסיף טאץ' חייתי לכל אאוטפיט. קדימה, מי בא לאמץ טיגריס?

תכשיטי OMA DESIGN – החל מ-99 ש"ח (לשרשרת גולדפילד ללא טקסטיל) ועד 480 ש"ח (לשרשראות תליונים גדולים)
להשיג בחנות האונליין. פרטים נוספים בפייסבוק, אינסטגרם

 

הספארי של סיגל. תכשיטי החיות של OMA DESIGN

הספארי של סיגל. תכשיטי החיות של OMA DESIGN

 

חי, יחיד ומיוחד במינו. OMA DESIGN

חי, יחיד ומיוחד במינו. OMA DESIGN

 

משחקי רקמה ללא טקסטיל. תכשיטי פליז של OMA DESIGN

משחקי רקמה ללא טקסטיל. תכשיטי פליז של OMA DESIGN

 

מתנה שרק "אומה" יכולה לתת. תכשיטי גובלנים ואדניות עציצים רקומים

מתנה שרק "אומה" יכולה לתת. תכשיטי גובלנים ואדניות עציצים רקומים

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה