04 בינואר, 2012

מצפון יפתח הרעב

חרבות הבשר והקדרות של מסעדת טול ביישוב כליל – הן תירוץ מושלם לנסוע לגליל המערבי

לפני שתתחיל עונת הקינון במערה הביתית שלנו, החלטנו לקפוץ לסופ"ש באחד מצימרנו ארצנו, להוכיח לעצמנו שאפשר לבלות יחד, גם בלי ערוץ 20. ואז לחזור מהר (לפני הפקקים לתל אביב). כך יצאנו בחמישי הקודם מיד אחרי העבודה לכיוון יישוב כליל שבגליל המערבי, אשר עד היום – כידוע – אינו מחובר לרשת החשמל הארצית, מסיבות אקולוגיות שקבעו מתיישביו הראשונים. זה אומר שכל הלילה ישבנו מהופנטים לאח גדול אחר – תנור הסקת עצים דרוזי שהפיץ חום נעים בכל החדר, והרגשנו סופר רומנטיים. 

האמת? אם יבטיחו לנו לאכול כל ערב במסעדת "טוּל" שבכניסה ליישוב, אין לנו בעיה לוותר מיד על חשמל, גז, כבלים, ארנונה ומערכת ביוב. לפני 3 וחצי שנים, לקח השף ניר גבעתי את המסעדה ושמה מבעליה הקודמים, והכניס אליה טאבון לבנים גדול ומרשים המוסק בעצי זית, שמבשל, צולה, מעשן ואופה כל דבר חם שמוגש בתפריט. מרגע שבחרנו בארוחת טעימות, התמלא השולחן במיני צלחות חרס לוהטות עם הפתעות כמו עגבניות צלויות ממולאות גבינת צאן, קישואים ממולאים בטלה וצנוברים, חצילים בג'ינג'ר, סלט קצוץ ברוטב מדהים, סביצ'ה דג ים מרענן ולחם מהטאבון עם מטבלים ביתיים. למנה עיקרית, וכמו במסעדה הקודמת שהפעיל ביישוב מנות, תוכלו לקבל את חרבות הבשר המפורסמות של ניר: שיפודי ברזל מרשימים באורך מטר ועליהם שורת נתחים מעושנים קלות של טלה, עגל ועוף שהושרו במרינדה ועברו צלייה בטאבון. אבל הספצייליטה המיוחד של המקום הן הקדרות המתחלפות, המבלות לילה שלם על אבן הטאבון, ובהן תמצאו למשל שפונדרה עגל עם ירקות שורש, אוסובוקו טלה בלימון כבוש, צוואר ממולא בערמונים ועוד – בהתאם לחומרי הגלם המקומיים שניר מוצא.

לאחר קראף שני של יין הבית, ישבנו במרפסת עם תה צמחים ומקפא שוקולדים והשקפנו על הנוף הנמשך עד הים התיכון. כשחזרנו לצימר, גילינו שתי שיחות שלא נענו וסמס מחברה שהפצירה "נסעתם לכליל?? חובה לאכול בטול!" והשבנו מיד "הרגע חזרנו משם! כליל השלמות. סמיילי שבע…".

ארוחת טעימות במסעדת טוּל – בין 150 ל-170 ש"ח לסועד (התשלום במזומן או המחאות בלבד).
פתוח בימי חמישי (מהשעה 18:00), שישי, שבת (החל מ-13:00) וחגים. לפרטים נוספים והזמנות – טוּל, יישוב כליל (גליל מערבי, סמוך לנהריה) – טל': 054-4794472 (ניר)


מריירים על המקלדת. מסעדת טול (צילום: שירן כרמל)

 

אתה לא מאיים עלינו. חרבות הבשר של ניר (צילום: שירן כרמל)

 

פחמימות רבותיי, פחמימות. לחמים בייתים לפני האפייה בטאבון (צילום: שירן כרמל)

 

[PSGallery=9naiynbl4y]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה