24 במאי, 2010

מצלמה יפיפייה שלי

אם חשקה נפשכם במצלמה דיגטלית שהיא גם קטנה, גם נוחה וגם מעולה, לכו על Panasonic Lumix אדומה. או כחולה

מצלמות הן משהו בין אביזר שימושי, כמו מקרר, לגאדג’ט אופנתי ואהוב. אנסה לדון כאן במצלמות מנקודת המבט של חובב מתעניין, כאשר אני מוציא מן התמונה את צלמי הטלפונים הסלולרים מצד אחד, ואת המקצוענים למיניהם, הנסחבים עם  ערמת עדשות, ומסתכלים עלינו בעין מתנשאת משהו (ובצדק). הכול מתחיל ונגמר באופי השימוש. מבלי לערוך מחקר רציני, נראה לי שאירועים משפחתיים ובמיוחד כאלה הקשורים לילדינו המוכשרים, גוררים את רוב השימוש. השני כנראה הוא טיולים בארץ ובעולם, והשלישי הוא אולי רצון מעט אמנותי לתעד דברים יפים שאנחנו רואים. ההבדל הוא במידת הספונטניות הרצויה. אם מדובר באירוע מתוכנן שלכבודו מוציאים את המצלמה יחד עם הסניקרס החדשות, או שסתם לוקחים אותה איתנו ומצלמים.

רוב האנשים היו שמחים אם היו יכולים פשוט ללחוץ על כפתור, ושהמצלמה תעשה את שאר העבודה. המצלמות המודרניות באמת עושות כל שביכולתן כדי לספק את הדרישה הזו, וברוב המקרים גם מצליחות. עדיין, אם ברצונכם לצלם תמונות טובות גם בתנאים מעט יותר קשים, תצטרכו קצת להתאמץ. אם זה נשמע עדיין מעניין, אתם צריכים מצלמה מעט יותר משוכללת. ומכיוון שכמו בכל מוצר צריכה, יש המון אפשרויות בשוק, צריך לנסות ולהגדיר יותר במדויק מה חשוב לכם יותר. מכיוון שרוב היצרנים הגדולים מספקים איכות תמונה די דומה (וטובה), הדיון חוזר לשימוש. הפשרה היא בדרך כלל בין ביצועים לבין גודל, משקל ומחיר. אם חשוב שהמצלמה תהיה קטנה (ובדרך כלל זולה) וזמינה בתוך הכיס או התיק, לא היתה ברירה עד לא מזמן, והמצלמות היו די בסיסיות ביכולתן. כל שיפור בגודל העדשה, הזום או היכולת לשלוט בפרמטרי הצילום, גרר מצלמה גדולה יותר, שאינה כה זמינה. אינני מזכיר כמובן מצלמות DSLR עם עדשות מתפרקות, שבהן מראש צריך תיק (גדול) ונפרד.

אז זהו, שלא צריך להתפשר יותר. חברת Panasonic המציאה לפני כמה שנים מצלמה שמציעה פתרון חדש (כיום יש גם למתחרות מצלמות דומות). תכונה אחת שהרבה אנשים לא מוכנים לוותר עליה (ובהם אשתי) היא זום גדול. השניה היא עדשה עם מפתח רחב (לצילום "רחב" של נוף או קבוצת אנשים). האמת שזה עושה הרבה פעמים את כל הבדל, וזה כיף גדול לקרב אליך את התמונה, מבלי שהילד או הבמבי ירגיש. זה גם כיף להכניס את כל ההר לתמונה (או את הדודה שקצת תפחה). סדרת המצלמות הנקראת TZ (או  ZS בארה"ב) מספקת זום מדהים של X12 (מגדילה פי 12 לצורך הדיון) ועדשה ברוחב שווה ל-25 (כמה שיותר נמוך זה יותר טוב, 25 זה נמוך). כל זה בגודל ומשקל קצת יותר גדולים ממצלמה קומפקטית רגילה. יש לנו את הדגם שלפני לפני הנוכחי והוא כיף אמיתי. המצלמה תמיד נמצאת בתיק של אישתי, והיא מצלמת תמונות נפלאות מקרוב ומרחוק, במיוחד עם יש תאורה טובה (כמו חברותיה, היא מתקשה קצת בתאורה גרועה). היא בנויה כמו שצריך והחסרונות היחידים שלה (שתוקנו בדגם החדש), הם חוסר במוד HD בצילום וידאו, ואפשרות לשלוט ידנית בפרמטרי הצילום.

והכי חשוב – יש אותה במבחר צבעים, אחד מהם בודאי יתאים לתיק שלכם.

Panasonic Lumix DMC TZ7 / DMC ZS3 (בחו"ל יש כבר  TZ10/ZS3, בטח יגיעו בקרוב לארץ)- בערך 1200 ש"ח

להשיג באתר ZAP ודומיו.

למידע נוסף על מצלמות וצילום כנסו לאתר Digital Photography Review

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה