28 בפברואר, 2012

מפגש הקרניבורים

קפיצה לשרקוטרי Chez Lewkowicz בנמל תל אביב תחשוף אתכם לעולם חדש של נקניקים, קורנביפים ושאר שדרוגי סנדוויץ' רציניים

בכל פעם שאנחנו ניצבים מול דוכן לרכש נקניקים אנחנו נזכרים איך הצלחנו להעלות לדרגת אמנות את ז'אנר החלפת הסנדוויצ'ים בבית הספר. למי שבדיוק נסע בכיתה ד' לשליחות בחו"ל עם ההורים (ואנחנו אגב עוד נוטרים לכם על זה) והחמיץ את הקונספט – נציין רק שבכל הפסקת עשר התנהלה זירה מסחרית ענפה של גלגול כריכים מיד ליד – טונה, שוקולד השחר, נקניקי סלמי, יו ניים איט. אנחנו, שטרם פיתחנו אזורים מסויימים בחיך היינו מחסידי נתחי הבשר המעובדים. עם הזמן השתכללנו וגילינו את העולם האמיתי של הנקניקים, ובכל ביקור בחו"ל אנחנו במרדף אחרי איזה חאמון להסנפה.

אבל מי צריך לנסוע כשממש בקרבנו יש את אחת ממעדניות הבוטיק האיכותיות לנקניקים, כזו שעושה חשק לא להעביר אף סנדוויץ' ליד זרה. ל-Chez Lewkowicz בבעלותם של מרסל ודידייה לבקוביץ' – יש היסטוריה מפוארת שמתחילה בפולין עם סבו של דידיה, שנאלץ לברוח בגלל הפוגרומים והקים שרקוטרי ב-1928 בפריז, שנשארה בבעלות המשפחה גם בהמשך. דידייה שלמד את רזי המקצוע ובחר לעלות ארצה החליט יחד עם בת זוגו מרסל להקים שרקוטרי באותה רוח ובאותם סטנדרטים. המוטו של Chez Lewkowicz הוא "מה שאנחנו לא אוכלים – אנחנו לא מוכרים" ולפיכך העקרון המנחה שלהם הוא לעבוד מצומצם ומדויק, בכמויות קטנות כך שהשליטה על המוצר הסופי היא מקסימלית. מה שעוד מביא לתוצאות מעוררות חדווה הוא תהליך הייצור הקפדני והממושך של הכנת הנקניקים, שנמשך כחודש של השבחה עד שהחברים מגיעים לדוכן וקורצים לנו לקחת אותם.

הנקניקים עשויים מ-100% בשר נטו, נטול תערובות מיותרות של סויה, תפוחי אדמה ועוד תוספות שאתם ממש לא רוצים לדעת שמוזרקים לנקניקים שמסתובבים בשוק. זו הסיבה שתמצאו שם אנטריקוט מעושן בטעם אלוהי, קורנביף מחזה בקר שעשוי ממש כמו שהסבתות היו מכינות פעם, גריזון שעשוי מפאלש פילה רזה וללא שומן, חזה אווז מעולה ונקניקיוות עגל משובחות בטירוף. העובדה שחלקי הבשר נשמרים בצורתם המקורית ולא מעובדים או נדחסים (ככה שנקניק כתף בקר אכן נראה כמו כתף) מעידה גם היא על התהליך שהזוג לבקוביץ' טורח עליו. לסיכום – תשכחו מזה. את הסנדוויץ' הזה אנחנו לא מחליפים.

שרקוטרי Chez Lewkowicz – מחירים לדוגמא: 100 גר' קורנביף – 19.90 ש"ח; 100 גר' גריזון – 29.90 ש"ח, 100 גר' אנטריקוט – 39.90 ש"ח.
האנגר 12, שוק הנמל המקורה, מתחם נמל תל אביב, טל': 03-7764635. החל ממרץ ייפתח סניף ברמת השרון.

 

הדסקטופ החדש שלנו. Chez Lewkowicz

מתי יוצא וולנטיינז הבא? Chez Lewkowicz

 


 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה