11 ביולי, 2012

מעורב ירושלמי

לילה של אמנות רב תחומית במוזיאון ישראל מבטיח סערה תרבותית קייצית ומרגשת

אם גם אתם גדלתם על האמירה המתנשאת ש"הדבר הכי מעניין בירושלים הוא הכביש לתל אביב", והסכמתם להאמין שעיר הבירה שלכם היא מיושנת, מנומנמת ושמרנית – יש לכם ערב פנוי מחר. כל השאר, אלה שיודעים שדברים מסעירים קורים בעיר הקודש, יעלו מחר בלילה (חמישי) לירושלים להתפלש בתרבות רבתחומית מסקרנת מאד מאד.

 

פרויקט "נקודת מגע – לילה של אמנות רב תחומית במוזיאון ישראל" מנוהל השנה אמנותית על ידי רננה רז, והתוכנייה השאירה אותנו דוהרים בחוסר מנוחה על המקלדת. מבטיחים שיהיה שם לילה אמנותי סוער במיוחד, עם אירועים סופר-קריאטיביים. רשימה חלקית ביותר: קונצרט שירי ערש מדיטטיבי בשכיבה, מאת נועם ענבר (התוכנייה: "לא יורשו מאזינים מאונכים". אהבנו), תסכיתי לילה משובצים בפס קול עשיר של אפקטים (איציק ויינגרטן), רונה קינן בשירי אהבה וכפירה לאלוהים במרכז גלריית ארץ הקודש, מדריכי אודיו באוזניות שמלווים סיור מוזיאוני ברשמים מוקלטים של ילדים (עבודה של יונתן ומאשה צור), רכב התפעול של המוזיאון הופך לסוג של "מונית הכסף" עם שאלות הקשורות באמנות ונהג שלא מפסיק להפתיע (שמואל וילוז'ני), הקראה המונית של "הנסיך הקטן" ברחבת המוזיאון (בני בשן), ליווי אישי צמוד של מוסיקאי שמהלך עם המבקר/ת במוזיאון כשהוא מחובר אליו באוזניות ומייצר עבורו פסקול (אמנים שונים), עבודת מחול של ארבע רקדניות בכניסה למוזיאון, ליד הפסל של קדישמן (כוריאוגרפיה: נעה שדור) וחבורת "ארט אספיונאז'" המסקרנת במיצב הסאונד "ניגון" (עם קרן מור ומנשה נוי).

 

אחרי כל התרבות הזאת (רשימה חלקית, כן? יש עוד המון אירועים חד-פעמיים, אבל לא רצינו לחפור) תתקיים מסיבת אוזניות כפולת-תדרים על מרפסת העיר, ליד הפסל "היפוך העולם ירושלים" של אניש קאפור עם די ג'ייז ו-וי ג'ייז מהטובים, וחוץ מכל זה יהיה גם תיקלוט בכניסה למוזיאון (של שחר סגל, אייל שני, יואב קוטנר ודן תורן). בקיצור, תל אביב מתרוקנת, הרצליה מתחרפנת, כפר סבא מתחננת, וירושלים עושה בית ספר לכולם. אם אתם לא שם, כדאי שתלכו לישון מוקדם.

 

"נקודת מגע – לילה של אמנות רב תחומית במוזיאון ישראל", חמישי 12/7 (מחר) החל מ-21:00 ועד שלוש לפנות בוקר. מחיר כניסה מלא: 50 ש"ח. לפרטים וכרטיסים: www.Jerusalemseason.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה