17 בפברואר, 2011

מסלולים לשפיות זמנית – לעולם בעקבות השמש

עופר שני מנצל יום קיץ מושלם שהתפלח לאמצע החורף - ויוצא לסיבוב בכיכרות תל אביב

לא נערכתי לבילוי משום סוג, וכבר התחילה להתבסס לה דאגה – האם יום השבת ינוצל באופן שמכבד את מזג האוויר המושלם. בשעה 11:51 נוחת סמס ראשון מהעולם החיצון, החבר ש' כותב: "אם קמתם, מומלץ להגיע לכיכר רבין סביב המזרקה החדשה. אני פה, אווירת אמסטרדם".

1. במקרים מסוג זה חשוב לעשות מעשה ולצאת מהבית אפילו לפני שמחליטים על תוכניות מדויקות. פרט חשוב נוסף הוא הקפדה על ביגוד שמשדר פנימה תחושה של חירות והנאה. הסוודר הוורוד נשלף, שתי דקות מאוחר יותר כבר בפיצוציה עם שני בקבוקי "סטלה" מוכנים לכבוש את הכיכר.

2. 12:20 כיכר רבין אכן משדר תדרי אמסטרדם. האנדרסטייטמנטיות של המזרקה החדשה מעוררת השראה, השמש טופחת במושלמות ובני אדם שמחים מתגודדים על דופן בריכת הנוי המחודשת.

3. החבר ש' נצפה עם בנו, מנהל שיחה קולחת עם דמות דוברת איטלקית בשם אלין. המצב רק הולך ומשתפר.

4. השעה 13:30 ועדיין לא ברור מה נאכל. מזג האוויר קורא להמשיך באופן רגלי ולתור את העיר. עוזבים את הכיכר והולכים על רחוב פרישמן עד רחוב ריינס. בריינס פונים שמאלה כדי לחוות את העלייה הקודרת לכיכר דיזינגוף במלוא עוצמתה.  מתבונן במלון "סינמה" אחד ממבני הבאוהאוס המופלאים ביותר שיש לתל אביב להציע. חיוג מקוצר ל"בית תאילנדי", יש שני מקומות פנויים על הבר. ישר בפינסקר לכיוון בוגרשוב, בבוגרשוב פונים ימינה עד שמגיעים למסעדה. השאלה מה להזמין ב"בית תאילנדי" מצריכה כתבה שלמה בפני עצמה. מזמינים איטריות ביצים עם בקר, פטריות וירק תאילנדי העונה לשם "קנה". שני צ'ייסרים מאוחר יותר, אנחנו שוב בשמש, מחליטים להמשיך לטיילת.

5. חולפים על פני חוף פרישמן ומגיעים לרחבה המרוצפת של חוף גורדון בואכה כיכר אתרים. מחזה מרהיב של עשרות זוגות רוקדים ריקודי-עם עם פנים משובצות בחיוך רחב. ממש לידם, קבוצה אחרת של שחקני מטקות. החיוך של הרוקדים מוחלף באווירה תחרותיות ואלימה.

6. תחושה נעימה של סיפוק ממלאת את הגוף. עולים במדרגות כיכר אתרים ותוהים מה יהא גורלו של המקום המוזר הזה. מהלכים בחזרה לכיוון כיכר רבין. עוצרים בגלידה הסיציליאנית באבן גבירול ומזמינים וופל אמריקאי. מבט חטוף בשעון מראה שכבר 16:30. ניצחנו את הספק! מגיע לנו לקנח בשני פרקים מהעונה הראשונה של six feet under.

בית תאילנדי – בוגרשוב 8 (פינת בן יהודה), תל אביב, טל': 03-5178568
גלידריה סיציליאנית – אבן גבירול 63, תל אביב, טל': 03-6962458

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה