11 בדצמבר, 2018

מלבישים קירות

שני אמנים שיוצרים רישומים והדפסים בשחור לבן, מצליחים להכניס הרבה צבע ורגש לקירות שלנו. בוא פרוזדור, שים על עצמך משהו חם

מרוב שהעיניים שלנו היו על הרצפה לאורך כל החג, עוקבות אחרי תחרויות סביבונים מותחות/ לביבות שנפלו ומיהרנו לזלול תוך 3 שניות (כחוק!) / טפטופי שעווה שקלטנו מאוחר מדי על השטיח (כבר עדיף לגזור מלנסות לגרד) – שכחנו להסתכל למעלה, ולשים לב רגע לקירות שלנו. אלו שדאגנו להאיר באלף מאורות חנוכה – נותרו בעצם די ערומים. לא נעים בחורף, קר. הגיע הזמן להלביש להם עוד שכבה ואם אפשר שתהיה נוגה ומקורית, ברמה העבודות של הדר לוטן ובן קדם. כל אחד עם הכשרון הבלתי נגמר שלו.

 
#1 (בתמונה למעלה)
הדר לוטן, אמנית אוטודידקטית, שמציירת מאז שהיא זוכרת את עצמה ("הציירת של הכיתה" סטייל), העמיקה בבגרותה בעולמות הציור והפיסול, החליפה טכניקה בטכניקה, עד שהגיעה לפני שנתיים ללימודי אמנות משקמת ב"מדרשה" בבית ברל. במקביל לכך שהחלה להדריך בעצמה בבאר שבע אנשים עם צרכים מיוחדים, חיפשה בלימודיה דרכים חדשות להדפיס, התנסתה קצת בגילוף בעץ, ופתאום משהו התחבר ונדלק בה. מאז, היא מציעה הדפסים המבוססים על גילוף, וזה עובד ככה:

לאחר שהדר משרטטת דיוקן או כל דבר בעפרונות רישום, היא מעבירה אותו במלואו ללוחות לינוליאום, אותם היא מגלפת וחורצת בשקדנות במשך ימים. כשהגלופה מוכנה – היא מורחת דיו ויוצרת אז הדפס בעל מרקם ועומק, ממש כמו פעם. מכל גלופה הדר מקפידה ליצור סדרה של עד 25 הדפסים ממוספרים וחתומים, כדי לשמור על נדירות ומקוריות. את ההשראה לכל רישום, היא שואבת מאנשים, טבע וחיבור בין דימויים, או שימו לב – מהשירה שלה, הופה הפתעת. לפני עשור ראה אור ספר השירים הראשון שכתבה – "הפוך תהפכי", וכיוון שהקפידה בין האמנות להדרכותיה – גם לפרסם מדי פעם שירים בכתבי עת, יצא בקרוב לאור ספר שני. בינתיים, תוכלו להרגיש את עוצמת הרגשות והליריות שבוערת בה, בכל הדפס וסצינה – מריקוד בין כסאות גלגלים הפוכים, דרך זר קוצים ועד זוג תאומים ברגע עמוק ואישי.
 
הדפסים של הדר לוטן – החל מ-150 ש"ח (להדפס קטן לא ממוסגר) ועד 500 ש"ח
להשיג בחנות אונליין. לפרטים, הזמנות דיוקן אישיות והדרכות – טל: 054.7211307

hadar2

 

hadar1

#2

כשדיסני פוגש את טים ברטון. "הקוסם מארץ עוץ", סטודיו בן קדם

כשדיסני פוגש את טים ברטון. מסדרת "הקוסם מארץ עוץ", סטודיו בן קדם

גם בן קדם מספר שכבר מגיל קטן נהג לשרבט להנאתו עולמות מלאי פרטים קטנים שעזרו לו להירגע ולהתרכז. אחרי שלוש שנות לימודי אנימציה ב"בצלאל", פרש ופתח לפני חודשיים סטודיו משלו, בו נפגשים כל מקורות ההשראה שספג לאורך ילדותו. זה יכול להיות הסרטים של טים ברטון או הייאו מיאזאקי, קלאסיקות ספרותיות עתירות דימיון כמו "הקוסם מארץ עוץ", "עליסה בארץ הפלאות", "הברון מינכהאוזן", ועוד. בין איוריו תוכלו לפגוש אם כן כמה דמויות מנושא אחד שהחליט לחקור, או יצורים בדיוניים בודדים שפשוט זלגו מאצבעותיו. חלקם מוקפים בפרטים ודמויות משנה שדורשות התעמקות ומבט שני (ושלישי ועשירי); וחלקם עומדים בפני עצמם ורק מחכים לסיפור שתתפרו סביבם.

זה יכול להיות ליצן עם פנים תפוחות וכובע פרחים ענקי; קרפדה עם מקטרת; איש בכנפי פרפר; גבירות ואדונים בסגנון בארוקי; שקנאים, דובים ועוד, ככל שהדימיון שלו מגביה עוף. הכל מאוייר תחילה בעפרון או עט על דפים בגוון אוף-ווייט-ורדרד, שעוברים אז סריקה ומודפסים באיכות גבוהה על נייר עבה. והתוצאה? משהו כמו לתפוס ולמסגר קאטים שנפלו בעריכה מ"שלישיית בלוויל פוגשת את מוריס סנדק בדרך לכובען המשוגע". מטורלל ומקסים. בימים אלו בן שוקד על לוח שנה שיאגד את כל הטירוף הזה, ועד אז – אתם מוזמנים לבקר ולפגוש בכל פעם חבר חדש בקדם-לנד.

הדפסים של בן קדם – 40-60 ש"ח (בגודל A5 או A4 על נייר איכותי)
להשיג בחנות אונליין. ניתן להזמין מהמגוון שבפייסבוק, אינסטגרם, בטל': 052.8741405

 

benk1

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה