09 בפברואר, 2014

אחר צהריים של פורענות

שני משחקי קופסא שיעזרו לכם להעביר את שעות אחר הצהריים עם הילדים, ועל הדרך ללמוד עליהם משהו שלא ידעתם קודם

מכירים את הרגעים הקטנים האלה שאתם מגלים מלא דברים שלא ידעתם על הילדים שלכם? זה יכול להיות הדקה הזאת, כשאתם באים לקחת אותם מהגן או מבית הספר ונחשפים לאיך הם מתנהגים תחת מרות שהיא לא אתם, או הרגע בו אתם מצותתים לשיחה שלהם עם חברים וקולטים מה הם בדיוק חושבים על החיים. לאחרונה שמחנו להיחשף לשני משחקי קופסא חמודים שהצליחו למלא לנו שבתות חורפיות במשפחתיות נעימה (שזה ארבע מילים שבדרך כלל לא משתלבות אחת עם השניה).

הראשון הוא "שירת המלאכים" שעל אריזתו מובטח שהוא מעצים ילדים. כיוון שהילדים שלנו נראו לנו מועצמים עוד קודם (זה הברוקולי), באנו עם ציפיות נמוכות, רק כדי לגלות משחק מתוק להפליא שהפך לקאלט. מדובר בערכה ובה 30 קלפים שעל כל אחד מהם מצויר מלאך, כמו לדוגמא – מלאך ההצלחה, הפיוס, הנדיבות, האמת וכו' ("אני מלאך היכולת!"), כל ילד ומבוגר מוזמנים להרים קלף בתורם, לדבר על הדברים המיוחדים שבו ולקבל חיזוק מהאחרים. על כל קלף ("אמרתי שאני מלאך היכולת!") יש איור חמוד וטקסט מחורז שנעים להקריא בקול, לראות את החיוכים של כולם ולשמוע מה זה מעורר בהם.

המשחק השני הוא "מה הסיפור שלך? שישים שניות", שמיועד לבני 12 ומעלה, אבל דווקא עם הקטנים יותר הגענו לרבדים עמוקים ביותר. מאחורי המשחק עומדת (אמא, שקמה להכין לכולם תה, וגם-) התיאוריה הפסיכודינמית של קארל יונג. נשמע מתוחכם, אבל הרעיון הוא פשוט ביותר – כל אחד בתורו פותח כמה קלפים בנושאים שונים (גיבור/ה, מקום, מטרה, מכשול, כוח וסוף) ובמשך שישים שניות שמכתיב שעון החול שנלווה למשחק, חושב על סיפור אותו יספר ב-60 שניות הבאות. מה הקשר ליונג? מתברר שהוא ראה בסיפור החופשי יצירה שפותחת שביל ישיר אל הלא מודע. ואתם מוזמנים לדלג בשביל הזה ולצלול אל תוך הלא מודע של כל בני המשפחה. תנסו את זה בבית.

(נ.ב – על המשחק כתוב מפורשות שהוא מומלץ גם לערב עם חברים והרבה אלכוהול. רק אומרים)

"שירת המלאכים" – מחיר בחנויות: 69 ש"ח, מחיר באתר "ניתן באהבה": 65 (לא כולל משלוח)
"מה הסיפור שלך 60 שניות" – במהלך פברואר – 99 ש"ח ולאחר מכן – 149 ש"ח, להשיג בסטימצקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה