07 במרץ, 2019

מה שקורא כרגע

ספר שמכניס את כל המשפחה לתודעת וואבי-סאבי היפנית; ועוד ספר שצולל עמוק אל תוך סצינת הפואטרי-סלאם המדוברת, הצליחו לרומם אותנו מעל לכל שגרה

והיום אנחנו פונים לקהל קוראי הקצה, מי שמדלג מעל במות ה"100 ב-100" כדי להגיע למדפי הספרים הלא שגרתיים ולדלות פנינים כמו שני הכותרים הבאים:

#1 מה – "וואבי סאבי – סיפור מסע" מאת מרק ריבשטיין (תרגום: יובל אידו טל, הוצאת אסיה)

מי בפנים – הכירו את החתולה הכי מסקרנת וסקרנית בארץ השמש העולה, וואבי סאבי, שיוצאת למסע מקיוטו ועד קצה נבכי נפשה כדי לגלות את משמעות שמה. בלי לספיילר יותר מדי, נגלה רק כי "וואבי" פירושו מאופק וכחוש; ו"סאבי" היא הכרה בחשיבות הפרטים הקטנים. ובהרחבה על קצה הצ'ופסטיק – מדובר בפילוסופיה עתיקה הדוגלת בלראות את היופי שבפגום, לקבל את הדברים כהווייתם גם אם הם מרושלים, חלודים, מוכתמים או שבורים. הכי מתאים לנו. בניגוד לאידיאל היופי המערבי המושלם והנצחי – למדו היפנים לקבל את סימני הזמן וההתכלות באהבה, לחבק את הלא-מהוקצע, להרכין ראש מול הפשוט, הארעי או החבוי; ולמצוא יופי אמיתי גם במקומות לא צפויים. בעזרת קולאז'ים וציורי מים מהממים (של זוכה פרס קלדקוט לאיור ספרי ילדים, אד יאנג), תתלוו למסע רוחני מחְכּים, תיעצרו ליד שירי הייקו מקוריים (שתירגמו יעקב רז ואיתן בולקן) ותצללו אל מילים וצבעים שמציעים דרך הרמונית לראיית עולם. מעבר לשעת הסיפור הכי מרגיעה שתהיה לכם, מדובר בספר מעורר השראה לכל המשפחה, שעוד ישפיע על עיצוב הבית, אורח החיים או סתם יעניק תודעה שלווה וצנועה, לפחות כמו של חתולה יפנית.
מה בנוסף – רוצים להעמיק בהלך הרוח המכיל הזה? המשיכו עם "וואבי-סאבי" של לאונרד קורן (2003), המתאר את מקורות האסתטיקה המיוחדת, שהושאלה בכלל מסין, השפיעה על טקס מזיגת התה היפני וכך ביססה 3 יסודות רעיוניים שעוזרים להבין את התורה כולה: הדברים כולם מתכלים, הדברים כולם פגומים, הדברים כולם אינם גמורים. תכלס.
כמה ומאיפה – 69 ש"ח בחנות ההוצאה "אסיה" (ובקרוב בחנויות הספרים)

תמיד אהבנו וואבי-סאבי וג'ינג'ר. מתוך הספר (הוצאת אסיה)

תמיד אהבנו וואבי-סאבי וג'ינג'ר. מתוך הספר (הוצאת אסיה)

 

 

#2  מה – "בקול רם!" – משוררים שונים (בעריכת אריק אבר, נילי קופלר ונעמה לופו, 88 עמ', הוצאת פואטרי סלאם ותיאטרון האינקובטור)

 

מי בפנים – בין אם צפיתם בכל משדרי "הקרם דה לה סלאם" בערבי שישי (רשות השידור / כאן 11), ובין שזו פעם ראשונה שאתם שומעים את הביטוי ספוקן-וורדס (שירה מדוברת שנועדה לביצוע בימתי), שווה לכולם להתקבץ סביב התנ"ך החדש המתעד לראשונה את תולדות הפואטרי סלאם המקומי. 50 משוררים מלב הסצינה תרמו לספר 86 טקסטים מעוררים, מצחיקים, מכעיסים או חושפניים; חלקם של חלוצי התחום, וחלקם מאת קולות עולים שכדאי להכיר ולהקשיב. בין לבין, תמצאו הסברים מתוארכים על איך בזמן שנמנמתם – הפכה התופעה הצדדית לאמנות מקובלת שהצליחה לקבץ סביבה קהילה שלמה, להרים אירועים המוניים ותחרויות רשמיות, פסטיבלים (סליחה, סלאמסטיבלים), סדנאות כתיבה, וכאמור – לייט-נייט בועט. מעבר לחשיבות התיעודית, מדובר בספר שירה כיפי שמבקש להיקרא בעל-פה, בכל מקום ומול כל קהל, ושלא רק מתחקה אחר הענף הכי מדובר בעולם השירה, אלא משקף איך אנחנו נתפשים בעיני אמנים שלא מפחדים להגיד שום דבר בקול רם.
מה בנוסף – אתר "פואטרי סלאם ישראל" העומד מאחורי ההוצאה ומייצג את הקהילה המקומית, ישאיר אתכם מעודכנים לגבי אירועים קרובים, סדנאות ומילון מושגים בסיסי (או שרק אנחנו לא ידענו מה זה אנש"לטים?). סלאם איט.
כמה ומאיפהעכשיו ב-80 ש"ח בחנות "סיפור פשוט"; להשיג גם באתר "פואטרי סלאם ישראל", ובחנויות ספרים נבחרות

 

סלאם עליכם. מתוך הספר "בקול רם!" (הוצאת פואטרי סלאם והאינקובטור) סלאם עליכם. מתוך הספר "בקול רם!" (הוצאת פואטרי סלאם והאינקובטור)[/captio
n]

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה