30 באוקטובר, 2010

מהחווה באהבה

כבר לא חייבים להרחיק עד עמק האלה בשביל הלבנה הטעימה של חוות צוק

אחד הטיולים היותר מוצלחים שאירגנו לעצמנו בשנים האחרונות, כלל סיבוב עם חברים באזור הרי ירושלים ועמק האלה. לא רק שמזג האוויר יצא לנו בול, המסלול היה יחסית קליל, החבר'ה הסכימו שאף אחד לא מצלם אף אחד או מעלה אף תמונה לאף פייסבוק – וגולת הכותרת הבטיחה כי מסיימים בפיקניק עם סלסת גוּדיז מחוות צוק שמעל העמק. יאמי. כשעברנו השבוע ליד סניף המעדניה של האחים צוק בתל אביב – החלטנו לחזור שוב על כל האושר הזה – רק למקד הפעם את המסלול בין המטבח – לסלון שלנו.

מעדניית "חוות צוק" שנפתחה ב-2008 (על ידי תומר צוק והדר חקלאי) מביאה למרכז מוצרי משק ויבולי שדה טריים, ומעדנים שישדרגו את המטבח שלכם לרמת מאסטר-שף. מוצרי הבשר והחלב מגיעים בכל יום למעדניה היישר מהחווה המקורית שבחבל עדולם, הממוקם כאמור בעמק האלה. שם מקיימים האחים צוק כבר שנים מסורת של משק אוטרקי משובח ומייצרים בעצמם בשיטות ידניות – בערך את כל מה שאדם סביר צריך כדי להיות מאושר: גבינות עיזים וצאן, בשר טלה וגדי (שניזונו בצורה מבוקרת בחווה), יין, שמן זית, קונפיטורות, מיץ רימונים, ירקות, דבש מפרחי בר, ביצים, זיתים, תבלינים ומה לא.

בלי לתכנן יותר מדי ועם כוונה מעורפלת לטעום כמה שיותר מוצרי החווה, לקחנו גם צלעות טלה, שיפודים במרינדה, ועברנו לאזור החלבי. שם העמסנו גבינת סנט-מור חצי קשה, צפתית קצח מעולה וחמאת עזים טבעית שהתקשנו להשאיר מאחור.

מהיום גם אנחנו מתכננים להתקיים ממשק אוטרקי משלנו ולחיות מיבול האדנית שלנו כמו מלכים. מרווה מאובקת ועשבים שוטים, מישהו?

מוצרי משק טריים – החל מ-16 ש"ח (ליוגורט עזים בטעמים שונים) ועד  200 ש"ח (לקילו מסדר צלעות טלה)
להשיג ב-"חוות צוק – המעדניה", רחוב פרלוק 5 (פינת זריצקי 4), רמת אביב החדשה, טל': 077-5155905 (ניתן להזמין שירותי אירוח ואירועים חלביים או בשריים בבתים פרטיים)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה