25 בנובמבר, 2010

מבוא לקוּליות

אוסף תמונות נדירות של כוכבים מכל הזמנים מזכיר לנו שסופרסטארים כבר לא נהיה בחיים

לא מעט פעמים ניסינו להבין מה הופך אדם להיות קוּל. ואיך שלא סובבנו את זה, בייחוד בתיכון – תמיד ידענו שאנחנו לא באמת שם. לא משנה כמה קרעים היו לנו בג'ינס, מאיזה שיעורים הברזנו או כמה התחצפנו למורים (סליחה חווה, הצלצול הוא באמת בשבילך) – הבנו שקוּלים לא נעשים כאלה, הם נולדים כאלה. או לפחות מתחתנים עם כאלה.

שון סאליבן, במאי וצייד תמונות אנין טעם, קלט את העניין בעצמו והחל לפצח את הקוד בדרך מדליקה למדי: כבר למעלה משנתיים, שסאליבן מפרסם כמעט מדי יום צילום נדיר ובלתי מובן מאליו של איקונה גזעית באמת (מאת טובי הצלמים בעולם) באתר תמונות (tumblr) בעל השם המדוייק – The impossible cool. ואחרי שלושה ימים שאנחנו צוללים פנימה יותר ויותר באלבום הממכר שיצר, קשה שלא להסכים עם השם.

כי באמת, איך אפשר בכלל להתקרב לדרגת הקוליות של דמויות אלמותיות כמו מרצ'לו מסטרויאני, המפרי בוגרט או שון קונרי? לאטיטיוד של אגדות מוזיקליות כמו ג'וני קאש, מיילס דייוויס, בוב דילן וג'ימי הנדריקס? או לסטייל ולאמירה האישית של מרלן דיטריך, סופיה לורן, איב סן לורן ואודרי הפבורן? בלתי אפשרי בעליל. במבט ראשון, היה נדמה לנו כי כל מה שצריך בעצם, זה להתארגן על משקפי שמש נכונות, סיגריות או מקטרת, גיטרה או חצוצרה, שפם, אקדח, להיוולד בשחור-לבן – ואנחנו שם. רק אחר-כך הבנו שצריך גם איזהשהוא סקנדל מיני. בדיוק הנקודה החלשה שלנו.

בין הכוכבים המובהקים (יו נואו – מונרו, איסטווד, לנון, דין), מצליח סאליבן לתבל עם דמויות מפתיעות יותר כמו המינגווי, פיקאסו, קורוסאווה, או ז'אק קוסטו, ואפילו לשלב דמויות פוליטיות שהוכיחו מעל לכל ספק כי הם מגה-קוליים – כמו אובמה וג'ון פ. קנדי – בתמונות שכנראה לא תפגשו בעיתון. לצד הצילומים היפהפיים, פזורות גם ציטטות מאת אושיות כמו סארטר, קוקו שאנל או אוסקר וויילד – והן אולי מה שעשוי לקרב אותנו במעט – לגישה הנכונה לחיים.

קחו לעצמכם סופשבוע שלם במחוזות המגניבוּת, תנסו לעקוב אחר הפרטים, ומי יודע, אולי משהו יזוז אצלכם ותהפכו למגניבים אמיתיים עד יום ראשון בבוקר.

אתר תמונות/טמבלר – The impossible Cool (לאתר הדיונים על קוליוּת של שון סאליבן – לחצו כאן)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה