20 בינואר, 2015

מאושרים עד הגג

בראש בניין משרדים תל אביבי, בקומה העשירית, מחכה לכם בר קולינרי שמציע מנות מושקעות, אווירה ניו יורקית ותצפית מלמעלה על כל העיר. על גגות תל אביב משהו קורה בהחלט

סליחה כירבולית, זה לא את, זה אנחנו. מתחיל להיות לנו קצת חנוק לשבת כל ערב דחוסים יחד על הספה ולהירדם באמצע "האישה הטובה". עכשיו, כשכבר אפשר לצאת בלי שהאף ינשור, חשבנו להתאוורר קצת, לצאת עם אנשים ולראות איך זה מרגיש. אז שניקח הפסקה? תחשבי על זה, אנחנו בינתיים ב-"סורא מארה".

וכך, עלינו השבוע לשאוף אוויר ולהחליף את הנוף שמרצד בעיניים (סליחה קלינדה), במעלית שיצאה מחניון תת קרקעי בלב תל אביב ולקחה אותנו לנקודה הגבוהה הכי רותחת בעיר: על גג בניין משרדים ברח' סעדיה גאון, נפתח לא מזמן הבר הקולינרי היפהפה והמוקפד SuraMare (חיבור בין שם הישיבה של הרב גאון בבבל שהציעה, כמו המקום, מיני יבולים וגינת צמחי תבלין, עם המילה ים – ע"ש הנוף המרהיב שמולכם). חוץ מאווירה מנהטנית-סקסית, יחס מפנק עד הסוף לכל שולחן ושולחן, ותצפית אולטרה-שווה שתולה אתכם גבוה בין גורדי ת"א (היי, התפנתה שם חניה!), מחכה כאן גם בר רחב עם תפריט קוקטיילים מושקע (שיצר יובל סופר), פינות ישיבה נסתרות והמון מנות טעימות. כל זה הודות לחבורת אנשי לילה ממולחת (עם רזומה כמו "מלכי", "טיילור מייד", וכו'), ובראשה השף היצירתי והמאושר בנצי ארבל.

שנה לאחר שפתח עם עמרי קרביץ את "מפגש האושר" עם הסביח המעולה, החליט בנצי לעלות קומה (ועוד לעשירית!) ולהציע ליושבי הגג "אוכל שמח" לדבריו, ללא קו אחד מגביל – ממטבחי המזרח הרחוק ועד התיכון: פתחנו עם סלט "סלק שתמיד הולך" מבושל במרינדה אסייתית, עם פטרוזילה, נענע, בזיליקום וכוסברה, גבינה כחולה ושקדים מלוחים-מתוקים (מעדן, 39 ש"ח), לצד פיצה עם רוטב על בסיס פטריות חורש, שמפיניון ופורטבלו בציר יין לבן ואורגנו, שיוצאת קריספית מהטאבון שבמרכז הבר (69 ש"ח). בהמשך זללנו המבורגר עסיסי בלחמניה מתוקה וצ'יפס ירקות פריך עם איולי ביתי (49 ש"ח); מנת "קרפצ'יו לימים קרים" נהדרת ובה דג מוסר, סלט עדשים על קרם פרש, צ'ילי, שאלוט, ערק, גרידת לימון ועגבניית שרי סחוטה (49 ש"ח). לקינוח הרמנו קוקטייל טרופיק-ספייס חריף על בסיס וודקה, מנגו, ליים וצ'ילי; לצד מנת פנקוטה וקומפוט פירות יער עם קרמל, ליים וג'ינג'ר (32 ש"ח).

שבעים ושמחים, ירדנו למטה חזרה לחניון והרגשנו על הגובה. כירבולית, ערה?

סורא מארה – בר קולינרי, סעדיה גאון 24, תל אביב, כל יום החל מ-20:30 ועד אחרון האורחים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה