26 בפברואר, 2013

מאבדים ומעבדים

ספר עדין ובלתי מתחנף בעליל יעזור לילדים (והוריהם) לעבד את חוויית הפרידה לתמיד

למרבה הצער, ולמרות שניסינו, מתברר שעדיין לא המציאו דרך לגדל ילדים (בעולם בכלל, ובישראל בפרט) בלי לחשוף אותם לצדדים הפחות נעימים שכרוכים בעסקה. הם עדיין יפלו ויקבלו מכות, ייאלצו להתמודד עם גירושין (נשתדל שלא), מחלה (טפו) או כישלונות (לא עלינו), ולא נצליח להגן עליהם גם מפני העובדה שחלק מהאנשים שסביבם (חוץ מאיתנו, כמובן) לא יחיו לנצח. וכשמישהו מהקרובים להם ילך פתאום בלי לחזור – בדיוק ברגע הזה שבו ייעלמו לנו המילים – ברגע ההוא ניגש אל הספרייה ונשלוף משם ספר ילדים בלתי שגרתי, בלתי מתחנף ובלתי מעורפל בעליל.

קוראים לו "השמיים של סבא", והוא מספר על ילד שמלווה את הסבא האהוב שלו ונפרד ממנו לתמיד. אבל למרות שזהו סיפור על מחלה ואובדן, מצליחה גילה רונאל – במקצועה תומכת לידה והמנהלת המקצועית של רשת "דיאדה" – לתאר בעדינות, ברגישות ובאופטימיות את אחת החוויות הקשות והבלתי נמנעות ביותר שכל אחד מאיתנו נתקל בה בשלב מסוים.

האיורים המקסימים של המאיירת היפנית Nozomi Inoue מוסיפים לספר עוד מימד של בהירות, ומה שבעיקר אהבנו בו הוא הכנות הבלתי מתחסדת והמילים הברורות שבהן הוא משתמש כדי להסביר לילד – וגם למבוגר שקורא איתו את הספר – מה משמעותה של פרידה ומה נשאר איתנו לתמיד.

"השמיים של סבא" מאת גילה רונאל (איורים: Nozomi Inoue, בהוצאת דיאדה) – 54.40 ש"ח (במקום 64 ש"ח) באתרי סטימצקי וצומת ספרים.
טריילר לספר:


[youtube 3dkUKCiQFJA]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה