26 בנובמבר, 2014

לוח הקפל

מוצרי הטקסטיל היפים של מיקה בר מבוססים על טכניקת הדפסה מיוחדת ונראים כאילו קופלו מנייר באוריגמי. שנכין לכם קוואה-קוואה?

לפני מאה שנה, קיבלנו חוברת בשם "סוד אמנות האוריגמי" ובה דפים צבעוניים, הסברים ביפנית ותמונות הממחישות כיצד להכין בקיפולי נייר דברים כמו אנקה מעופפת, צפרדע קופצת ומובייל צובר אבק. במשך ימים קיפלנו והידקנו פינות בהתלהבות עד שלא נשאר דף ארנונה אחד ישר בבית. חודש אחרי, נטשנו את ההובי לטובת חוג טיסנים, אבל משהו מהמשיכה לקיפולים ההם נשאר. אחרת אין לנו הסבר למה אנחנו רוצים כל דבר, אבל באמת עכשיו, שמיקה בר מעצבת.

מיקה, בוגרת מבריקה של מחלקת עיצוב טקסטיל בשנקר, חקרה בלימודיה תכונות בדים וטכניקות הדפסה שונות, עד שממש במקרה (כמו כל הדברים הטובים) נולד פתאום בד כותנה עשיר בחומר פולימרי וצבע שהתקשו בצורת פרינט קיפולי נייר יפהפה, והפך מיד לסימן ההיכר שלה. מאז 2012, בסטודיו על שמה בתל אביב, היא ממשיכה לפתח ולחקור את חומר הגלם הייחודי ולהדפיס קיפולים וטקסטורות שמאפשרות תנועתיות, גמישות, ומשחקי נפח תלת מימדים בבד (שזכה כבר לפרסום באירופה וצפון אמריקה). מכל היופי הזה היא יוצרת למשל כריות במגוון צבעים וצורות כמו משולשים, פרחי מים, כרית עלה תלת מימדית או פרינט ורידי צמחים, כוכבים וצורות גיאומטריות יפניות מסורתיות. כולם הודפסו במשחקי טון על טון עדינים או דווקא בניגודיות יפה (שחור על לבן, לבן על צהוב זרחני, אפור על כתום ועוד). יש גם שמיכות ענקיות שמשמשות ככיסוי מיטה מהפנט, יש כורסאות והדום שעוצבו בשיתוף פעולה עם סטודיו Producks וכוסו בבדים המיוחדים; ובמותג אחר משותף לה ולמעצבים גיל שפי ויואב אבינועם, בשם add SALT, נוצרו אפילו גופי תאורה שנראים כמו עננים הנדסיים או גבישי מלח זוהרים (אז ככה זה מרגיש על הסט של "הטירה הנעה").

זרקו על הספה כמה כריות עלים או כיסוי אוריגמי אפור, ותראו איך פתאום נכנס לבית משב רענן של סתיו יפני נוגה. יאללה, שנקפל לכם קוואה-קוואה?

מוצרי טקסטיל של מיקה בר – כריות – החל מ-225 ש"ח; שמיכות וכיסויי מיטה – 1,250 ש"ח; מנורות (מסטודיו add Salt) – החל מ-700 ש"ח.
להשיג בשואורום – הנצי"ב 16, תל אביב, טל': 050.7313396; וגם בבוטיק היפני NOOK (מלכי ישראל 5, ת"א), חנות העיצוב "אסופה" (יהודה מרגוזה 8, יפו), וב"טולמנ'ס" (תלוי במלאי). או בחנות האונליין.

 

 

עננים עננים בתקרה. עוד ממוצרי הטקסטיל של מיקה בר

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה