03 בספטמבר, 2009

לא עוד בשר ודם

מסעדת Pure Lotus הצמחונית בבייג'ינג תצליח להכניע גם את אחרון הקרניבורים ולהוכיח שאפשר לעשות ניסים של ממש עם פירות וירקות

צמחים יכולים להיות מאד טעימים, בואו לא נמעיט בערכם, אבל עבור רוב האנשים ארוחה בלי בשר שקולה לגיטרה בלי מיתרים שלא לומר לגיטרה בלי גיטרה. אנחנו, קורניבורים וול דאן שכמותנו, היינו צריכים להרחיק עד בייג'ינג כדי להבין שזה ממש לא חייב להיות ככה. בתוך הקומפלקס של Holiday Inn Lido, שהוא המקום הראשון שניפתח על ידי השלטון הקומוניסטי לטובת הזרים בתחילת שנות השמונים, נמצאת מסעדה צמחונית בשם Pure Lotus שעושה עם פירות וירקות ניסים. לא פחות.

מתברר שהנזירים המקומיים אינם יכולים לאכול בשר, אך מנגד מתקשים לוותר על טעמו. הם פיתחו סדרה שלמה של מאכלים שמחקים את הבשר גם בטקסטורה ובצורה אבל בעיקר בטעם, והכל על טהרת הצמחים בסביבתם. יש סטייק, ותבשיל עוף ואפילו ברווז פקין, אבל אף חיה לא קיפחה את חייה במהלך הבישול. ברוח התקופה התפריט מתייחס רבות לרוחניות ולחיבור לטבע, אבל האוכל טעים להפליא ובעיקר מיוחד. המקום מעוצב באופן מקסים והמנות מוגשות בדרמתיות שלא היתה מביישת את אילנית בקדם אירוויזיון, כולל עשן שבוקע מתוכן, כלי הגשה ענקיים עם פסלים וקישוטים תיאטרליים. המנות שאהבנו במיוחד הן קונוס וסשימי (שמוגש בכלי קרח ענקי עם פסל בודהה וכלי פולט עשן), מרק פטריות בר ואותו Peking Duck שעשוי כנראה מסויה או משהו כזה.

בקיצור, אם בצבא החלטתם להיות צמחוניים ומאז אתם לא מפסיקים לחלום בשנתכם על רומן סוער עם צעירה סקסית בשם סינטה או עם בחור קשוח בשם פילֶה – סעו לסין. יש שם אחלה מסעדה בשבילכם.

מסעדה צמחונית בסין –
Pure Lotus Vegetarian Restaurant
Holiday Inn Lido Beijing
The Third Floor
Jichang Road
Jiang Tal Road
Beijing
Tel: (86) 010 64376288

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה