27 ביולי, 2017

כתר המזרח

סוף סוף נחתנו ב"אסיה", המסעדה שתטיס אתכם משוק הפשפשים אל המזרח הרחוק, במסע משופע טעמים מקוריים ומנות מדויקות. בואו לזלול יבשת

לאחרונה יצאנו מהלופ, מודים. החיים משכו אותנו פנימה, והופ! הפכנו לסבתאל'ה של החבורה. זו שמעודכנת שנתיים אחרי כולם ועוד מנפנפת בזה בלי בושה ("בואנה, משחקי הכס זה ממש טוב!"). אז בואו, נכון שאנחנו קצת מזדחלים. אבל הי, אם אנחנו זוכרים נכון משיעורי "מבוא לשיווק א'": טיפוסי המאמצים המאוחרים הינם מהחכמים, האחראיים, הנאמנים, החתיכים והכיפים ביותר בקהל יעד. תבדקו. ככה לפחות הרגשנו כשהתיישבנו השבוע סוף סוף ואחרי כו-לם במסעדת "אסיה" שביפו (ואם גם אתם טרם הספקתם – החרישו והתקשרו להזמין מקום מחדר מבודד):

המסעדה שהשתלטה בדצמבר האחרון על מדרחוב רבי נחמן שבלב שוק הפשפשים, מציעה כשמה מסע בין מטבחי אסיה – מוויאטנם, דרך לאוס, בורמה ועד תאילנד הטעימה. את המנות המקוריות והטעמים המדויקים שתלקקו פה – רקחו ותיכננו במשך למעלה משנה השפית לילך רווה (מ-"כתית" ז"ל) בהשפעת מסעותיה בחבלי המזרח-הרחוק, יחד עם שף עמרי זקהיים ("כתית", "סורה מארה"), בשיתוף הקבוצה שאחראית גם על "שאפה בר" השכן, המשובח והשמח. גם כאן אגב, תזלוג אווירת השוק התוססת אל תוך הערב שלכם, במיוחד אם תבקשו לשבת בחוץ על שולחנות מכוסי מפות וורודות שיטיסו אתכם היישר לסמטאות הקוואסן. התפריט (שהגיע יחד עם קנקן תה ירוק מסורתי) מציע מבחר מהודק של מנות קטנות, עיקריות וקינוחים בלתי-צפויים, שמעניקות פרשנות מודרנית לכל מה שטעמתם במזרח, ואת כולן שווה לחלוק עד טיפת חלב הקוקוס האחרונה.

הנה מה שהספקנו לזלול (לצד שני קוקטיילים מעולים – "ג'ונגל", "יסמין הכחולה") וגם לכם לא יזיק:
1. "ג'או דזה ירוק" – אפטייזר נהדר של חמישיית כיסונים מטוגנים במילוי כרוב סיני ועירית, מוגש עם שמן צ'ילי (44 ש"ח)
2. "שעועית ירוקה בשחורה" – מנת שעועית ירוקה רחבה ומתפוצצת מטעמים, מוקפצת במחית פולי שעועית שחורה מותססים, עם שום ושום פריך (29 ש"ח)
3. "סלט לילה בהו צ'י מין" – סלט פיקנטי ומרענן של קלמרי צלוי על גריל פחמים, מושרה במרינדת עשבים, עם פפאיה ירוקה, גזר, עשבי תיבול ובוטנים (46 ש"ח). מומלץ לשדך עם סטיקי-רייס (7 ש"ח) כדי להבטיח שאף טיפת רוטב לא תישאר מאחור.
4. "נתח קצבים" – פרוסות בשר צלויות ומקורמלות, מוגשות עם בוטנים, בצל סגול וגזר מוחמץ, אותם תונחו להרכיב על עלי חסה, כדי ליהנות ממנעד טעמים מושלם בכל ביס (70 ש"ח)
5. "לון דלעת" – תבשיל עשיר חריף-מתוק ונהדר של דלעת תאילנדית, פולי סויה מותססים, שאלוט וצ'ילי צבעוני, מושרים בקערת חלב קוקוס (44 ש"ח)
6. "קארי קאוי סוי" – מנת קארי צפון תאילנדי בכתישה ידנית, שבליבה כרע עוף מפורקת, צלויה בגריל בליווי עלי חרדל, שאלוט פריך, ליים וכוסברה (67 ש"ח)

זהו. שני וי כחול על העניין הזה. הלאה: את מי דוד דביר פסל השבוע?

מסעדת "אסיה" – רבי נחמן 3, תל אביב-יפו, 19:00-23:30
להזמנת מקומות – האתר של "אסיה", או בטל': 050.5427775. עמוד האינסטגרם

 

 

הפה מתפוצץ מטעמים. "לון דלעת", מסעדת אסיה (צילום: Ohad Kab)

הפה מתפוצץ מטעמים. "לון דלעת", מסעדת אסיה (צילום: Ohad Kab)

 

תתכוננו לדבר בפה מלא בעונג. "סלט לילה בהו צ'י מין", "אסיה"

תתכוננו לדבר בפה מלא בעונג. "סלט לילה בהו צ'י מין", "אסיה"

 

 

ככה אומרים לחיים בוויאטנם. קוקטייל "ג'ונג'ל" (מימין) ו"יסמין הכחולה"; אסיה

ככה אומרים לחיים בוויאטנם. קוקטייל "ג'ונג'ל" (מימין) ו"יסמין הכחולה"; אסיה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה