21 בינואר, 2014

כשהקירות יכולים לדבר

הזדמנות אחרונה לראות את התערוכה של הצלם ג'ף וול במוזיאון תל אביב. ג'ף, חכה לנו

מישהו יכול להדליק את האור? מתוך צילום של ג'ף וול

אין הרבה דברים מעצבנים כמו להתעדכן באיחור על אמן בקנה מידה בינלאומי שהפציע בתל אביב. השבוע זה כמעט קרה לנו, כשנשאלנו אם כבר הספקנו לבקר בתערוכת צילומי הענק של ג'ף וול, שממש תיכף נסגרת. וול, שנחשב לאחד הצלמים הבולטים והמצליחים בעולם כיום (רטרוספקטיבות בטייט מודרן בלונדון וב-MOMA בניו יורק, לדוגמא) משפיע על אמנים רבים ומעורר סביבו דיון תרבותי ערני מאד. נסו לעמוד מול אחד משלושים צילומי הענק הריאליסטיים שלו, שבעוד כמה ימים יעזבו את מוזיאון תל אביב ויטוסו מכאן ליעד הבא – ומיד תבינו למה.

מה שמיוחד בתערוכה התל אביבית של וול הוא המגוון: העבודות, שכל אחת מהן מספרת סיפור אחר, צולמו בתקופות שונות במהלך 35 השנים האחרונות, מאחר שוול טוען שכל מה שיצר לפני גיל 32 – לא רלוונטי (או! עם זה אנחנו מזדהים). בחמישי הקרוב (23/1) יקיימו במוזיאון אירוע מיוחד, שיכלול ביקור בתערוכה בליווי נילי גורן, שאצרה אותה, ומפגש עם שלושה אמנים ישראליים – שרון יערי, גלעד אופיר ואורית רף – בגלריות הצילום השונות. האירוע כלול במחיר הכניסה למוזיאון, עובדה משמחת במיוחד, ואל תגידו שלא אמרנו – כי ממש עוד רגע התערוכה תינעל ואתם תצטרכו לחיות עם העובדה שאמן בקנה המידה של ג'ף וול הגדול חיכה לכם על הקירות במוזיאון שליד הבית ואתם הברזתם. על מצפונכם.

מרתון שיחי גלריה בתערוכות הצילום – לרגל נעילת התערוכה "נראות/VISIBILITY" של האמן ג'ף וול JEFF WALL. בהשתתפות האמנים שרון יערי, גלעד אופיר ואורית רף והאוצרת נילי גורן. יום חמישי, 23/1/14, בין 19:00-21:30, מוזיאון ת"א לאמנות. כלול במחיר הכניסה: 50 ש"ח ליחיד (40 ש"ח לסטודנט, 25 ש"ח למחזיקי דיגיתל)

* סיפור קצר מאת הסופרת והמחזאית אלה מושקוביץ-וייס, שהתפרסמה במגזין "אלכסון" ונכתבה בהשראת צילום של ג'ף וול – מומלץ!

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה