16 בדצמבר, 2015

כח סבתות

קפה "טוני ואסתר" הוא הסוד הכי שמור, טעים ומגניב שמצאנו בלב שכונת לוינסקי. אופס, אל תגידו מי גילה לכם

כמו שיש כאלה שלא יעבירו הלאה מספר טלפון של בייביסטרית זמינה וחמודה (ימות העולם ולא תגלו מי שלנו), יש אנשים שיעדיפו למכור את סבא שלהם ורק לא לחשוף איפה בית הקפה המועדף עליהם לשישי בבוקר. ובכן חברים, בואו נגיד שתפסתם אותנו ביום טוב או ברגע של חולשה. עד הודעה חדשה – הנה הגומחה הסודית שלנו, ותרשמו מהר – לפני שנתחרט:

"טוני ואסתר" הוא בית קפה או בעצם מסעדונת קטנה עם אווירה מטריפה שמצאנו בשכונת לוינסקי בתל אביב, האזור הכי סוהו-שיק שיש לנו. המקום שנפתח לפני 4 שנים על רחבה או פיאצה נסתרת בלב השוק, עבר מאז גלגולים ותפריטים, אבל נשאר הסוד השמור של יושבי השכונה (העמידו פנים שיש לכם תו חניה קבוע ותתיישבו). יואב ניסני, שהצטרף כשותף למקום שהקימה מעיין הרשקו, מספר שהקפה נקרא על שמות הסבתות של שניהם, שהיו במקרה כמעט זהים (אסתר זה הגאיה של שנות ה-20), ולא סתם המטבח מושפע מהן וממתכונים עליהם גדלו, ניסו ובישלו בבית, פלוס השראות חדשות שצברו עם השנים. זה אומר שעל שולחן אחד יכולים להיות גם קרעפלך תפוחי אדמה עדינים ונימוחים, או בלינצ'ס גבינה הונגרי אסלי, אבל גם קארי ירקות תאילנדי חריף ועדכני. יש כמובן ארוחות בוקר עשירות, מאפים ביתיים ועוגות שמרים שעושים במקום, יש סנדביצ'ים, סלטים, מנות שנולדו להיקרא טבעוניות, ומדור ספיישלים שמתחלף מדי כמה שבועות. אבל אנחנו הגענו (ועוד נחזור) בשביל 3 מנות דגל מעולות, אחת אחת: סלט עדשים שחורות עם קינואה, ירוקים ובטטה מקורמלת, מרענן ונהדר (39 ש"ח); קציצת בולונז מפורקת ברוטב עגבניות שרי וממרח פלפלים (שמכינים כאן, 39 ש"ח); וקבב בקר עילאי אחד (43 ש"ח), שיואב מכין ממתכון מדהים שהוא והקצב שומרים ביניהם בקשר של שתיקה, ואף זכה לשם המתבקש – "קבב שיואב עושה לבד, בחושך" (סבתא, צריך להחליף פה נורה במטבח, זה לא צחוק).

תפסו לעצמכם שולחן (נראה אם תצליחו בשישי בבוקר), ותוך ביס אחד תבינו מיד את סוד המקום. זהו, כבר גילינו יותר מדי.


קפה-מסעדה "טוני ואסתר" – לוינסקי 39 (פינת השוק), תל אביב, 03.5281843, ראשון-חמישי 08:00-חצות, שישי – 08:00-18:00, שבת 09:00-חצות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה