03 בנובמבר, 2014

כאן אופים בכיף

הבלוג החדש של יעל גרטי מוריד את הלחץ והסרבול שבבישול עם מיקסר, ומאפשר לכם לאפות עוגות מעולות ומרשימות בעשר אצבעות ומטרף ידני. האמת? מטריף

נדמה לנו שעלינו על זה, על המכשול מס' 1 בתחום הבישול הביתי: המיקסר. או הבלנדר. וגם הפוד פרוססור. אותן מפלצות מסורבלות שתוקעות לכולנו את השיש, שקנינו במיטב תלושי החג בגוון ביצה, אולם אף ביצה לא נכנסה אליהם כבר שנה. ואצל כל אחד החרדה מגיעה מכיוון אחר – יש מי שמפחד להחליף סכינים ומהירויות, יש כאלה שאוהבים לגבש בעצמם את החומר ולערבב ידנית בקערה, ויש אותנו – ששעת האפייה נופלת לנו פונקט כשהילדים ישנים, ואז אין מצב לעשות בבית אפילו אפצ'י מרעיש. בדיוק בשבילנו הגתה יעל גרטי את הבלוג עם השם שהכי מדבר אלינו לאחרונה – "בלי מיקסר".

יעל, עיתונאית אוכל, מפתחת וכותבת מתכונים מנוסה מזה עשור (ומי שמלמדת אותנו כל מה שאנחנו יודעים במטבח, דרך המדור המעולה שלה ב"לאישה"), יודעת שמילת המפתח שהכי מקרבת אנשים לבישול היא – "קלה להכנה". לכן החליטה לעשות מעשה, ולקבץ בתור התחלה את כל המתוקים שהכי פשוט לאפות (והכי מרשים להגיש) תחת התגית המרגיעה "בלי מיקסר" ולהוריד את סף הלחץ שבתפעול מכשור כבד ומקרקש. ובאמת, תקראו לנו ילדים, אבל אין כיף יותר גדול מלערבב בידיים ולגלות שהצלחתם להפיק בעשר אצבעות ומרית עוגת מייפל ואגוזים, או מאפינס בננות, עוגת שוקולד ומרציפן, עוגיות לימון וצנוברים, ועוד רעיונות מעולים שיעל רקחה, אפתה סידרה וטעמה. בשנים הראשונות לכתיבת הטור שלה ב-YNET, כשקיבלה תגובות מגולשים שביקשו "אפשר מתכון קל?" יעל מודה שלא הבינה מה הקטע. אבל אז הפכה לאמא, שזמן ההתחייבות שלה לכיריים הוא משהו בין רבע שעה לרבע שניה, והבינה על מה היה הבכי. בקיצור, סורי עוגת שמרים, אולי כשהילדים יתגייסו.

בחרנו לנסות את עוגת הלימון והיוגורט מהבלוג המפנק הזה, שלפנו שני ילדים חרוצים ואת המטרף המטריף מהמגירה, ומה אתם יודעים? יצא חלום ובאמת בלי בעיה. יאללה קיצ'ן אייד, תתאייד.

בלוג המתכונים "בלי מיקסר – אפיה קלה עם יעל גרטי"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה