25 ביוני, 2017

יש כאן טלוויזיה מצוינת

שתי המלצות צפייה - מגזין התרבות הלילי של "כאן", וסדרת-דוקו המוקדשת לשעת הסיפור העברי - ישאירו אתכם מעודכנים בכל מה שמענג לדעת. ממתקים לעיניים

אפשר כבר להכריז שהגלגול החדש של ערוץ 11, "תאגיד השידור הישראלי", עושה לנו נעים בעיניים עם לוח השידורים מגוון, מרענן, עדכני וכמעט בכל רגע שאנחנו עוברים לידו – יש לנו חשק להישאר עד מאוחר.
 
מעבר לתוכניות אקטואליה ומגזיני חדשות, כולל "60 דקות" (של עונג!), יש כאן סדרות רכש רלבנטיות ותואמות את רוח הערוץ, כמו "עולם מופלא" (המופלא) או "בורגן" (בריגיטה ניובורג, תמשלי בנו כבר), פלוס פורמטים מקוריים מבורכים דוגמת העונה החדשה של "היהודים באים" או הגרסה העברית ל"קארפול קריוקי" (ואם אתם ערים בלילות אבל לא על "הקרם דה לה סלאם", אתם לגמרי לא בעניינים). אבל אם צריך להקליט כסדרה פנינה אחת במיוחד – הרשו לנו להקיף בעיגול את "מועדון תרבות" – מגזין לילי כיפי שסוקר בכל ערב את כל מה שחשוב לדעת כאן ועכשיו, בכל פן תרבותי מהסצינה המקומית שתרצו: מוזיקה, קולנוע, אמנות, תיאטרון, תופעות רשת, סערות ופיקנטריה מירי-רגבית, וכמובן, איך לא? חפירה על סדרות (יש!). הכל מוגש בחכמה, אינטליגנציה רגשית, וקוליות שלא מתחנפת לאורחים או לנושאים שעל הפרק, הודות לנבחרת אול-נשית נהדרת, של כל מי שהיינו מתים להיות חברים שלה: שפרה קרונפלד, אסתר רדא, דפנה לוסטיג, לוסי איוב או דנה הרמן, בתורות. מעבר לראיונות ודיונים עם אורחים מתחלפים, יש גם הופעות חיות באולפן ומדריך המלצות יומי קולע. בקיצור – פינס פוגש את המעגל הקטן.

כל התוכניות ששודרו כבר עלו לאתר, כך שאתם מוזמנים להתעדכן אחורה, או לשים לעצמכם מעכשיו ברקע, בזמן שאתם מחכים שירד עוד פרק של "סיפורה של שפחה". .
 

המגזין "מועדון תרבות" (קסטינה הפקות) – ראשון-חמישי, "כאן" (11), ראשון-חמישי, 23:00

 

 

להתאהב בכל שורה מחדש. מתוך "עוד סיפור אחד ודי", של ענת זלצר ומודי בר-און

להתאהב בכל שורה מחדש. מתוך "עוד סיפור אחד ודי", של ענת זלצר ומודי בר-און

למקרה שלא הספקתם לתפוס את הממתק הזה בפסטיבל דוק-אביב האחרון, עשו הכל כדי לדוג כעת את הסדרה התיעודית המענגת החדשה בת 5 הפרקים, מבית היוצר של ענת זלצר ומודי בר-און: "עוד סיפור אחד ודי", סוקרת בכל פרק וסביב תמה מרכזית אחת ("משפחה", "שפה", "מקום", ועוד) את ספרי הילדות הכי-הכי קלאסיים, שכל מי שגדל או מגדל פה בטוח מכיר בעל פה, בלי לפספס אף נכס מהספרייה הלאומית. המרואיינים – אנשי מפתח מעולם הספרות (כמו גם בני ביתם של הסופרים והמאיירים) דנים בספרי-המופת מראשית הכתיבה העברית לילדים ועד ימינו, קוראים בקול, מעלעלים ב"דבר לילדים", מנתחים מחדש ומפלפלים עם אנקטודות אישיות ומפגשים רבי-השפעה עם היוצרים. הפתיח והצילומים פשוט יפהפיים; התקריבים על כתבי היד והאיורים המקוריים מרגשים (נחשו איך קראו במקור ל"איה פלוטו?"); והקריאה הנוסטלגית שמבצעים גיבורי-ספרות כמו דוד גרוסמן, מאיר שלו, נורית זרחי, נירה הראל, מיריק שניר, אלונה פרנקל, חיה שנהב, אתגר קרת, דוד פולונסקי, יהונתן גפן, רותו מודן, שהם סמיט, יהודה אטלס, דני קרמן, ירמי פינקוס, וגם שלומית כהן אסיף (היא משלנו!) – עושה לנו להתרגש מחדש מכל חרוז.

שבו לצפות בקסם הזה, עם או בלי הילדים, וראו כיצד אתם מתאהבים מחדש בשעת סיפור.

הסדרה "עוד סיפור אחד ודי" (חמישה פרקים. בימוי ותסריט: ענת זלצר; הפקה: יואב רועה, אורית זמיר; חברת הפקה: גם סרטים) – יס דוקו (8), רביעי, 21:00
או חינם וזמין ב-יס VOD, הציצו בפרומו, ובפרימיירה.

 

תענוג צרוף. דוד גרוסמן, "עוד סיפור אחד ודי" (יס דוקו)

תענוג צרוף. דוד גרוסמן, "עוד סיפור אחד ודי" (יס דוקו)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה