30 בנובמבר, 2017

טלוויזיה חפיף

כל 109 פרקי "העולם הערב" הועלו ליוטיוב. היזכרו בבינג' איך נראה להיט בתחילת שידורי ערוץ 2 הניסיוני, כשעוד נתנו לעשות פה טלוויזיה חובבנית באופן הכי מקצועי שאפשר. ועם קצת מזל - יפסק פה החשמל

מספר שאלות התמצאות לפני שאנחנו מתחילים, רק כדי שנוכל לאפיין את הקורא שמולנו:
1. המשיכו את הלהיט הבא: "ממממממממממים, מים, מים, מים, מים…"?
2. מי היא קריינית הרצף?
3. כמה עולים סרטי בידוד ומי שלח אתכם?

כל העונים נכונה – ובמיוחד אלו שאין להם מושג על מה מדובר, מתבקשים לסור מיד פנימה (ללינק שלמטה) ולצפות איתנו בבינג' בכל 109 (!) פרקי סדרת הקאלט "העולם הערב", שהחזיקה אותנו שפויים לאורך 1990-1993, מתמכרים ערב-ערב להומור מסוג "לא מאמין שמשדרים דבר כזה בטלוויזיה", הרבה לפני שידענו להגיד סאטירה ונונסנס.
 
הצמד הרדיופוני הצעיר, אברי גלעד וארז טל, הצליחו ברצועת 10 הדקות הנדירה שהקצו להם קברניטי שידורי הניסיון של ערוץ 2 העתידי – לספק מנה הגונה של מערכונים, פרודיות, הומור עצמי, משחקי מילים, משפטי מחץ, דמויות קיצוניות, פינות אינטראקטיביות עם הקהל, פרסומות פיקטיביות שהפכו למציאות (חטיף "העולם הערב" הספקתם לטעום?), להיטים קליטים (המשיכו איתנו – "בתיה בתיה מה העניינים…"), והרבה חיקויים וצחוקים שליוו אותנו בחדר האטום ומחוצה לו. מה שהחל כקוריוז דל אמצעים בפורמט קצר וגרפיקה מביכה, הפך במהרה במדבר הניסיוני לממתק מרענן שאסור לפספס קבוע 3 פעמים בשבוע (כולל הלקט), עם רשימת אורחים מפתיעה (מדודו טופז, דרך טוביה צפיר, יאיר ניצני, גבי שושן, פנינה רוזנבלום ועד קרן מור), קלטות, מוצרי מרצ'נדייז; ובקיצור – לשיעור הכי מאלף באיך מדליקים פה את מדורת השבט.
 
ובכן, חודש לאחר הפיצול הגדול – כל מי שזקוק לרענון הזיכרון בעניין שורשי ערוץ 2, או לשיעור היסטוריה שמוכיח איזה ראש טוב הלך פה הרבה לפני "ארץ נהדרת" ו-"טלוויזיה מהעתיד", רוצה לחקור איך נולדים מולטי-טאלנטים, ומה זה בעצם אומר טלוויזיה שמביאה ת'סעיף – שיצפה ויהיה אומלל. כי כאמור, זה לא מצחיק בכלל.
 
כל פרקי "העולם הערב" – זמינים ברצף ביוטיוב (של אלעד בכר אילת)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה