29 בדצמבר, 2010

טיפוסים של טאפאסים

אורי בנדורי יצא לסיבוב מסעדות בברצלונה וחזר עם תמונות שעושות חשק לקנות כרטיס טיסה ועכשיו

כדי לא למשוך אתכם יותר מדי – נתחיל מהשורה התחתונה: התמזל מזלנו ובילינו כמה ימים בברצלונה, אכלנו בכמה מסעדות, והרי 3 המומלצות ביותר בעינינו. כולן אגב טיפים מחברים טובים (ובהזדמנות זו תודה לדנה, עמית וגלעד):

Cerveceria Catalana
מדובר בטאפאס בר מודרני שממוקם ליד Rambla de Catalunya (לא לבלבל עם ה-Rambla היותר ידוע ופחות סימפטי). המקום גדול ולמרות זאת מפוצץ באנשים כל היום, צפו להמתנה. היה קר, אבל השמש זרחה, השמיים היו כחולים עמוקים, תנור הגז עבד, ובחרנו לשבת בחוץ. מהר מאוד גילינו שלמסעדה יש מן פטנט מעניין – לדחוף את הטאפאס לתוך מעין בגט בעובי חליל צד, שנקרא באופן מפתיע Flutes. הדעות חלוקות: אני אהבתי, אחרים פחות. אבל לא היה שום ויכוח על השאר – הכל טעים, כמו שאומרת כלבתנו הרעבה תמיד. חמון ודגים נפלאים, ובמיוחד פלפלים שלמים כבושים ומן תפוחי אדמה עם מיונז חריף (בתמונה). יש אפילו ריזוטו מצטיין ביותר. לא זול (שימו לב – הטאפאס מצטברים מהר כשרעבים), אך שווה ביותר.


Cerveceria Catalana

Carrer de Mallorca 236
טל': +34 93 216 0368
שעות פתיחה: כל השבוע
07:30-01:30

Xampaniett
טאפאס בר מהסוג הישן ברובע הגוטי, אך קל למצוא אותו. מגיעים לכניסה למוזיאון פיקאסו, ממשיכים ליציאה מהמוזיאון (עוד 50 מטר) וממשיכים עוד 50 מטר אל הבר בצד ימין. זהו מקום בגודל דירת שני חדרים, ובשבת בצהרים כשביקרנו שם – אי אפשר היה להכניס סיכה. המון ספרדים צעקנים ועליזים, ובלגן אמיתי. יושבים או עומדים בצפיפות גדולה, ולנו היו 3 ספרדיות די שיכורות שצרחו לי באוזן. האוכל נפלא, בעיקר באזור החמונים והדגים, כולל מעין סאשימי מקומי מצוין. התלהבנו גם מה- Boquerones, שזה אנשובי לבן בלימון, וגם מילה שמתגלגלת טוב על הלשון. התמחיר גבוה בהתחשב בתנאים, אך הטעם והעליזות הכללית מפצים.


Xampaniett
Montcada 22
Area Born & St Pere
Transport Metro Jaume I
טל': 93-319-70-03+

שעות פתיחה: שלישי עד שבת 12:00-16:00, 19:00-23.30, ראשון – 12:00-15:30, סגור באוגוסט

 

 

אנחנו ככה כל צהריים. טאפאסים במסעדת Xampaniett, ברצלונה

 

Sagardi
ונקנח במסעדת בשר. היא מצויה ברובע בורן האופנתי ויותר קשה להסביר איפה זה בדיוק (רמז – המונית יכולה להביא אתכם עד אליה). למעשה זו טאפאסיה ומסעדה מחוברות יחד. הטאפאסיה טובה והמסעדה מצטיינת. ההצטיינות היא בעיקר בשל מנת ה- Cote De Boeuf. יש בטח עוד מנות בתפריט, אבל זו פעם שניה שאני אוכל את המנה הזו, ונראה לי שלא האחרונה. לא יודע איפה הבסקים גידלו את הפרות אבל זה ממש הצליח להם. זה בא לפי משקל (לקחנו קילו לשלושה בחורים, ויכולנו יותר), זה חרוך מבחוץ ואדום מבפנים, הרבה שומן, וטעם מושלם. תוכלו לראות בתמונה שהמראה לא קל לצמחונים שביננו. לא נורא יקר והם גם נורא נחמדים.

אחרי שחזרנו ברצלונה ניצחה 5:0 את ריאל מדריד, מה עוד אפשר לבקש.

Sagardi BCN Gòtic
C/ Argenteria 62 (El Born),
טל': 34-90-252-05-22
או 93-319-99-93

 

 

קרניבורים נהנים יותר. המנה שלנו במסעדת Sagardi BCN Gòtic, ברצלונה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה