09 ביולי, 2009

חלת פרס ישראל

החלות לשבת של חוה ממושב מסילת ציון, מקדשות את סוף השבוע באווירה של רכות, מתיקות וטריות. סעו בעקבות הריח

ניחוח סוף השבוע, שהחל להתגנב בשעות האחרונות אל התודעה, הזכיר לנו שעל שלושה דברים עומדת השבּת המושלמת: על יקיצה טבעית ארוכה, על ספל קפה חזק ומושקע ועל פרוסה עבה של חלה מתוקה. שניים ממרכיבי הנוסחא ניתנים איכשהו לפשרה במקרים מיוחדים (אם יש לכם בשביל מה לקום מוקדם בשבת בבוקר, ואם אתם דווקא אנשים של תה, מי אנחנו שנעצור אתכם) אבל בעניין החלה אין ויתורים, אין שחרורים, ולמרבה הצער – גם אין קיצורים. זה אומר שגם אם צריך להיטיב לכת או להרחיק נסוע למען הפחמימה המושלמת, אסור להתלונן. חוץ מזה, חלות כמו של חוה לא מוצאים כל יום. רק בשישי.

הודות לשביתת מורים ארוכה הגיעה חוה ולני, שעסקה בהוראה, אל אפיית הלחמים והעוגות. היא החליטה להתמקצע ולמדה בכיתת האמן לקונדיטוריה של אסטלה, ואז פתחה את המאפייה הביתית שלה במושב המוריק מסילת ציון שבשפלת יהודה. מדי שישי בבוקר, בין תשע וחצי לאחת וחצי, חוה מוכרת מאפים טריים בחצר ביתה ומזמינה את לקוחותיה ליהנות מטעימות של מאפים ותה צמחים באווירה כפרית. היא אינה משתמשת בחומרים משמרים או משפרי אפייה ומקפידה להשתמש באריזות ידידותיות לסביבה. תמצאו אצלה עוגיות ועוגות במבחר טרי ומשתנה (קינמון, גזר, אגסים וג'ינג'ר, אלפחורס, שמרים… שנמשיך?) וכמובן את החלות הקלועות הטריות, עם ובלי צימוקים, אותן היא אופה על הבוקר ומשנעת מהתנור הישר אל ידיהם המצפּות של מי שנסעו בעקבות הניחוח. וככה, בגיחה קצרצרה אחת לחוצלארץ שבדרך לירושלים, הופכים כל שבת מנוחה לשבת נימוחה.

חלות טריות – 12 ש"ח, עוגות – 20-30 ש"ח
להשיג ב-"חוהל'ה אפייה ביתית", מושב מסילת ציון 60 (35 דקות מתל אביב, מיד לאחר הירידה ממחלף שער הגיא לכיוון בית שמש, יש הכוונה מהכניסה למושב), טל': 050-4257987, havale.afiya@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה