04 במאי, 2015

חוצות היוצרים

2 תערוכות שהוקמו בשד' מרכזיות בתל אביב ובחולון, גורמות לנו להרים את הראש למעלה וליהנות מאמנות חופשית בעיר (ובלי אף שומר בפינה שישתיק אותנו)

אחרי הביקור האחרון במוזיאון בחו"ל עם הילדים, שנגמר בסילוק מחדר הפסלים של רודן (כי הרודן הקטן שלנו לא מבין את הקונספט של "לא לגעת בכלום"), נשבענו שזהו. עד גיל 30, אין סיכוי להיכנס איתם לאף חלל אמנותי. אבל לתערוכה שמוקמת בחוצות, כזו שאפשר להרעיש ולהתרוצץ בה בלי שיעשו לנו פרצופים – זה דווקא כן.

הנה 2 תערוכות כאלה, שמוצגות ותלויות כעת בשדרות ראשיות (בחולון ובתל אביב), פתוחות 24 שעות ביממה בחיני חינם, ורק מחכות שתרימו את הראש ותגלו כמה נעים להיחשף לשירה ואמנות גם מחוץ לגלריות, בייחוד בימים הנעימים והנדירים האלה. צאו דרך (וכן, מותר לצלם עם פלאש):

#1 התערוכה"הצבע השמיני" – מיטב משיריה של שלומית כהן אסיף
מה רואים – 32 משיריה היפים של שלומית, משוררת וסופרת הילדים עטורת הפרסים (וחברה מקסימה), שפורסמו לאורך 3 עשורים של יצירה, מוצגים בשד' דב הוז בחולון, העיר בה גדלה. כל שיר מלווה באיור מרהיב בסגנון שונה, שלוכד את הדימיון הצבעוני החבוי במילים של שלומית, ונלקח מהספרים והאנתולוגיות השונות בהם הופיעו השירים במקור, מאת מאיירים כמו בתיה קולטון, תמר נהיר-ינאי, גיל-לי אלון קוריאל או יונתן גרשטיין (בתמונה למעלה מימין), ועוד.
עד מתי ואיפה – עד סוף יוני, לאורך שד' דב הוז, חולון (אוצרת: יסמין ששון). חלק מהעבודות מופיעות גם ב-"בית האקדמאי", במתחם "המרכז לתיאטרון בובות", רמז 13, חולון.
אל תפספסו – בין הקלאסיקות של שלומית, פזורים גם שירים חדשים עם איורים שנוצרו במיוחד לכבוד התערוכה. חפשו למשל את "בזכותך ילד" שריגש אותנו במיוחד.

#2 התערוכה"בית החולם" – 40 שנה לבית בן גוריון
מה רואים – 20 מעצבים גרפיים ואמנים הוזמנו להקדיש כרזה למורשתו וחזונו של ראש הממשלה הראשון שלנו. כל הכרזות החכמות והיפהפיות נתלו במקביל ב-4 מוסדות מרכזיים (מתוך המאות) שקרויים על שמו: שדה התעופה הלאומי, ביתו, האוניברסיטה בנגב ושדרות בן גוריון בתל אביב. וכולן בהשראת הבית ההיסטורי והערכים הציוניים שהנחיל, אך עם טוויסט עכשווי ובאסתטיקות עדכניות ומגניבות.
עד מתי ואיפה – עד 17.5.15, בשד' בן גוריון (מפינת בן יהודה ועד לכיכר אתרים) ובמתחם הבית (מס' 17 בשדרה), תל אביב (אוצר: יובל סער); וכן באוני' בן גוריון, באר שבע.
אל תפספסו – כרזה חכמה שהופכת במשחק מילים יפה את בית החולם ל-בית הלוחם (עבודה של עודד בן יהודה, בתמונה למעלה משמאל), או את אדי כוס קפה מהשדרה הנושאת את שמו שהופכים לתסרוקתו האיקונית (עבודה של יואב עינהר).

 

 

קלעת בול, שלומיתי. מתוך התערוכה "הצבע השמיני" (איור: בתיה קולטון)

קלעת בול, שלומיתי. מתוך התערוכה "הצבע השמיני" (איור: בתיה קולטון)

 

 

הגידו כן לספריה של הזקן. מתוך תערוכת "40 שנה לבית בן גוריון" (עבודה: מיכל ודקל)

הגידו כן לספריה של הזקן. מתוך תערוכת "40 שנה לבית בן גוריון" (עבודה: מיכל ודקל)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה