13 בספטמבר, 2011

חומוס מטמטם זה מטמטם

גלית ודרור ליפשיץ פתחו את החומוסרי הראשון בישראל. אנחנו מודים להם על כך

הכמיהה לחומוס מגיעה בגלים. יש תקופות שמתחשק לנו לישון בצלחת מסבחה קטנה, להתכרבל עם גרגרים חמימים ולהתעורר בצל הפטרוזיליה. ויש תקופות שאנחנו יותר בקטע של המבורגרים ונקניקיות. כאלה אנחנו. מגוונים. אבל לאחרונה, אחרי שטעמנו את החומס של ה"חמוסרי", נכנסנו לתקופת נצח של קרייבים מטורפים לחומוס וכל מה שבא ליד.

גלית ודרור ליפשיץ שפתחו את ה"חומוסֵרי" שלהם בתל אביב התכוונו לייצר בדיוק את האימפקט הזה. דרור שמגיע מתחום הנדל"ן, נהג שנים להכין חומוס בכמויות קטנות לחברים, אותן בישל בשיטה המסורתית (לאט ועל אש נמוכה), עם מיץ לימון סחוט טרי והרבה ירק קצוץ. אחרי כמה ניסיונות מוצלחים ומתוך אהבה גדולה לחומוס, החליט לעזוב את המקצוע ופתח לפני שנה עם זוגתו את החומוסרי הראשון בישראל: גלית שמגיעה מאדריכלות ועיצוב פנים תיכננה מקום שיהיה נעים לכולם (אפילו לאמא), בלי למהר, בלי לחטוף ולברוח ובלי להידבק לכיסאות פלסטיק. ביחד הרכיבו שניהם תפריט מגוון שכולל מנות בעלות ערכים תזונתיים גבוהים יותר מ"חומוס קומפלט", מחומרים טבעיים בלבד וללא כל שימוש בסודה לשתייה או מלח לימון (שבאמת עדיף להשאיר בארון האקונומיקות). כך למשל טעמנו מנת חומוס טרייה חמה וטעימה עם תוספות מפתיעות כמו עדשים שחורות, ביצת חופש, צ'אנה דאל (הגרסה ההודית לחומוס), שעועית שחורה ומאש, וגם סלט קוסקוס מלא עם סלרי, בצל סגול ופירות יבשים, וסלט ירוקים קצוצים עם אגוזים וחמוציות. בחורף מתארחים אצלם מרקים ולאחרונה אפילו ממולאים (דלורית, קישואים עגולים או דלעת ערמונים עם אורז ועשבי תיבול).

כל המנות מוגשות על גזע עץ זית לצד פיתות בעבודת יד מקמח אורגני מלא (דונט וורי, יש גם מקמח רגיל), זיתים סוריים, לבנה וירקות מוחמצים תוצרת המקום. לקינוח תוכלו להזמין עוגיות טחינה ביתיות, אספרסו ואפילו את גרסת הטירמיסו שלהם: בסיס עוגת בננות עם אספרסו, טחינה גולמית וסילאן, וביחד – "טחינמיסו". בכל כמה שעות מכין דרור כמות קטנה חדשה וטרייה של חומוס שאפשר לקחת בטייק אווי הביתה או לבית הספר הסמוך. לסיכום, אם גם החיים שלכם בפיתה, עדיף שיראו ככה בדיוק.

מנת "חומוסרי" – חומוס, טחינה, קטניות לבחירה ורוטב חריף – 24 ש"ח (מוגש עם 2 פיתות, ירקות מוחמצים וזיתים), סלטים – 22-32 ש"ח
"חומוסרי", בן יהודה 191 (אחרי ז'בוטינסקי, קרוב לנורדאו), טל': 03-6242975 (03-חומוסרי). ראשון- חמישי 11:00-19:00, שישי 11:00-16:00, שבת 12:00-19:00. ניתן לקחת טייק אווי או להזמין משלוח (לאזור מוגבל).

מי בא לפתוח שווארמסרי? קינוח "הטחינמיסו" ואספרסו (צילום: זיו כפיר)

 

התוספת שתופסת. מנת "חומוסרי" עם שעועית שחורה ועדשים (צילום: זיו כפיר)

[PSGallery=820hnsqs0x]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה