06 באוקטובר, 2016

זיכרון שמתחיל בעיפרון

איך קרה שהתערוכה הראשונה בגלריית "מאאאי" החדשה בזכרון יעקב, מציגה עבודות של שלי רויכמן, על קירות הבית בו אמה נולדה וגדלה? חיבור יותר קוסמי מזה - אין

שלום לכם מהעבר השני של תשע"ז! אז איך התחילה השנה? בכיף-כיף-כיף כזה? או כמונו בהתמוטטות עצבים על החניונים בכנרת / על שלא הספקנו בעצם כלום / על סבתא וסבא שהבריזו ונסעו לטשקנט? במקרים כאלו, הנה תכנית שעשויה לאזן הכל חזרה ולהתאים בול לכל אחד מימי אוקטובר הלא ברורים שעוד לפנינו:

בבית מס' 48 בשדרת המייסדים היפה בזכרון יעקב, הרחיבה לאחרונה האוצרת ובוגרת המח' לעיצוב תכשיטים בבצלאל, מיכל יהלומי, את חנות הגלריה שניהלה שם בשנים האחרונות, לכדי גלריה חדשה נפרדת מהחנות, בשם "מאאאי". במהלך השיפוץ, כשפינטזה את מי תציג שם לראשונה, נזכרה בעבודותיה היפות של שלי רויכמן, שנמכרו כולן (!) בערב הפתיחה של יריד "צבע טרי" האחרון בו ביקרה, וניסתה לברר פרטים על האמנית הצעירה והמבטיחה. בצירוף מקרים מהחלומות, התברר כי רויכמן היא לא אחרת מאשר הנכדה של בעלת הבית בו ממוקמת הגלריה החדשה של מיכל (מה הסיכוי?!). כך שלמעשה, תערוכת ההשקה המוצגת כעת ב"מאאאי" היא גם חיבור בין-דורי מרגש, בו זוכה האמנית לחשוף את עבודותיה על קירות הבית בו אמה ז"ל נולדה וגדלה, ולהקדיש לה אותן. גורל, אתה ממזר אתה.

תחת השם "חללים מלאים", תוכלו אם כן לראות 31 עבודות רישום ופסלים צבעוניים עתירי פרטים שיצרה שלי, המבוססים לרוב על עיפרון ככלי העבודה או כחומר הגלם עצמו. העיפרון, שנתפס בעיניה כאובייקט חם ורך, שלוקח חזרה לילדות ונחשב כמעט מיותר בעולם ממוחשב, נבחר כדי לרשום בצפיפות על דיקטים צבועים בבסיס אקרילי, חללים ומבנים שצילמה או מצאה בשוטטות ברשת. בלי אפשרות למחוק, להתחרט או חלילה למרוח, כל רישום אורך חודשים של עבודת לחיצות אינטנסיבית, עדינה ומרוכזת, שכמובן אינה ניתנת לשכפול, ונדמית מרחוק כרקמה מרשימה. בעבודות הפיסול, בחרה שלי להדביק בעמלנות עיפרון לצד עיפרון, יצרה תבניות ענק וניסרה לצורות שנראות כמסכות קדומות של תרבויות שבטיות, קירות מתקלפים או נוף מטושטש. אם תוסיפו לזה את מגבות המטבח מקרמיקה שקיפלה לערמה – תקבלו מבט מלא ויפהפה המגשר בין הבית לחוץ, בין הווירטואלי לריאלי, בין הטבעי למתורבת, בין אז לעכשיו, ובעיקר – בין הניכור והריחוק האפור – לחלל הכי משפחתי, חם ומגונן שאפשר. קדימה, תפסו יום פנוי (לא חסר לכם מעכשיו) ובואו לצלול אל זיכרונות ילדות בזכרון.

תערוכת יחיד של שלי רויכמן, "חללים מלאים" – עד 25.10.16
גלריית מאאאי, המייסדים 48, מדרחוב זכרון יעקב, טל': 04.6399118. ראשון-חמישי 10:00-19:00, שישי עד 15:00. שבת – סגור. עוד באתר של שלי רויכמן, או באינסטגרם

 

 

עבודות קדומות או סירות עץ. עבודת הדבקה עמלנית של עפרונות, שלי רויכמן, 2016

עבודות קדומות או סירות עץ. עבודת הדבקה עמלנית של עפרונות, שלי רויכמן, 2016

 

 

להתמקד בפרטים הכי קטנים. מלמעלה: "סירה"; "אלמנט מחקים", שלי רויכמן (עפרונות עץ)

על הסזיפיות. מלמעלה: "סירה"; "אלמנט מחקים", שלי רויכמן (עפרונות עץ)

 

 

לדמות עבודת רקמה. רישום בעפרון של דיקט צבוע, שלי רויכמן

לדמות עבודת רקמה. רישום בעפרון של דיקט צבוע, שלי רויכמן

 

 

לא למרוח, לא למחוק, לא להתחרט. עבודת רישום עדינה של שלי רויכמן

לא למרוח, לא למחוק, לא להתחרט. עבודת רישום עדינה של שלי רויכמן

 

 

בין האפרוריות לחמימות. "מטבח", שלי רויכמן (עפרון על דיקט צבוע)

בין האפרוריות לחמימות. "מטבח", שלי רויכמן (עיפרון על דיקט צבוע)

 

 

עבודה של חודשים. מתוך סדרת "החיות", רישום בעפרון

עבודה של חודשים. מתוך סדרת "החיות", רישום בעפרון

 

 

קרמיקה המדמה טקסטיל. "ערמה", שלי רויכמן, "חללים מלאים"

קרמיקה המדמה טקסטיל. "ערמה", שלי רויכמן, מתערוכת "חללים מלאים"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה